راهنمای سفر به ایران ۱۴۰۱ همه چیز درباره ایران کجارو-irantoursguide

مدّت‌هاست که مرزهای ایران به روی مسافران خارجی بسته شده و بخشی از جامعه گردشگری منتظر اعلام خبری مبنی بر بازگشایی مرزها هستند. از طرفی عده‌ای از گردشگران که با ایران و پتانسیل‌های فراوانش آشنا هستند، مشتاق سفر به ایران و بازگشایی مرزها برای سفر بودند. بعد از واکسینه شدن درصد زیادی از جمعیت جهان و همچنین ایران، چندی پیش خبر رسید که از اوایل آبان قرار است مرزها باز شوند و شرایط سفر گردشگران خارجی به ایران اعلام شود. در نهایت امروز ستاد مقابله با کرونا پس از گذشت حدود 20 ماه از توقف صدور ویزای گردشگری ایران، شرایطی را برای ورود توریست‌ها به ایران اعلام کرد که بر اساس آن شرایط صدور ویزا برای گردشگران خارجی فراهم شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه سوم آذر ماه در نشست ویژه‌ای با موضوع نقض گسترده حقوق بشر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن یک هیئت تحقیق بین‌المللی برای بررسی سرکوب اعتراضات ایران تشکیل می‌شود. به همین دلیل، کشورهای غربی برای جلوگیری از «بازداشت خودسرانه» و «دادگاه‌های غیرعادلانه» شهروندانشان در ایران، به شهروندان خود توصیه کرده‌اند از سفر به ایران خودداری کنند. از ارگ راین نیز که دومین بنای عظیم خشتی در جهان است دیدن کنید. این بنای خشتی تا حدودی بهارگ بم شباهت دارد و بر وی تپه ای قرار گرفته است.

آخرین اخبار

این گروه از اوکراین تا سوریه و آفریقا به عنوان بازوی نظامی خارجی Information about Persia کرملین فعال است. در پی تحریم‌های غرب علیه روسیه این کشور بخش عمده‌ای از نفت خود را با تخفیف به هند، چین و سایر کشورهای آسیایی صادر می‌کند. تسنیم در آن زمان نوشت که خانم هاشمی به‌ دلیل «تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی» در «شرق تهران» بازداشت شده است. به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، جوزپ بورل در گفت‌وگو با حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه، با اشاره به تلاش‌هایش جهت بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرده که کماکان به تلاش و حفظ ارتباط برای رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

  • بنایی با طاق های زیبا و تزئینات فراوان که یکی از نمونه های درخشان معماری عصر صفویه به شمار می رود.
  • ایران کشوری زیبا و کهن، که زمانی بزرگترین امپراطوری جهان را داشته است و در جنوب غربی آسیا و خاورمیانه قرار دارد .
  • همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.
  • با اين وجود بانوان در سفر انفرادي به ايران، از مكان‌هاي دور و قدم زدن در شب به تنهايي خودداري نمايند.
  • در انتها می توانید به یکی ازکافه یا رستوران های اطراف محوطه سر زده و خستگی به در کنید و همین طور سوغاتی تهیه کنید.

این امر دلیل مهمی بر استقبال نشدن از باز‌گشایی مرزها به روی مسافران بوده است. براساس این آمارها، اوضاع و شرایط اقتصادی صنعت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۱ مسیر بهبودی خود را طی کرده و هم‌تراز با بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است. اما با بررسی شرایط ایران در سال گذشته و آمارهایی که براساس گفته‌های بخش خصوصی مطرح شده، آمارهای ثبت شده در شورای جهانی سفر و گردشگری نه تنها با واقعیت‌‌های موجود همسانی ندارد بلکه در بسیاری از موارد در تضاد است.

این میدان در کل مجموعه ای است از معروف ترین های یزد که از بازار، تکیه، مسجد و آب انبار تشکیل شده و قدمتشان به دوره تیموریان یعنی قرن 9 هجری بر می گردد. در این مجموعه زیبا گردش کنید و از آثار به جا مانده بازدید داشته باشید. در انتها می توانید به یکی ازکافه یا رستوران های اطراف محوطه سر زده و خستگی به در کنید و همین طور سوغاتی تهیه کنید.

اقدامات ویژه ای برای گردشگران خارجی انجام می‌شود.برگه‌ی ورود و خروج از ایران به شما می‌دهند. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل در مرزها، از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست شد تا مقررات تصویب‌شده را اطلاع‌رسانی کنند. ایران کشوری با چندگانگی فرهنگی به شمار می‌رود و جمعیت آن را اقوام فارس‌، ترک‌،کرد، لر، بلوچ، عرب، تالشی، چرکس، آشوری، گرجی و ترکمن شامل می‌شوند.

اوکراین می‌گوید بسته‌هایی حاوی چشم حیوانات به سفارتخانه‌های این کشور ارسال شده است

راهنمای سفر به ایران ۱۴۰۱ همه چیز درباره ایران کجارو-irantoursguide