راهنمای گام به گام باغبانی گلخانه ای دایره ای

محققان بر روی شش جریان مواد متمایز (آب، کود، پلاستیک، زیست توده، CO2 و بستر) تمرکز کردند تا راه‌حل‌های دایره‌ای که در حال حاضر در دسترس هستند و همچنین نوآوری‌هایی که پتانسیل را نشان می‌دهند شناسایی کنند. این تحقیق از تعاریف نردبان R (مانند امتناع، استفاده مجدد و بازیافت) و مسیرهای انتقال (همانطور که توسط PBL تعریف شده است) استخراج شد تا نشان دهد که چگونه و چرا یک عمل یا نوآوری موجود به چرخش کمک می کند.

مقاله ی کامل رو اینجا مطالعه کنید.



منبع

تحقیق در مورد شش جریان مواد
الکساندر بوئدیجن، رهبر پروژه، می گوید که نتیجه این تحقیق سندی است که اطلاعاتی را ارائه می کند که بخش باغبانی گلخانه می تواند بلافاصله از آن استفاده کند. به عنوان مثال، به وضوح توضیح می دهد که باغبانی گلخانه ای دایره ای به چه معناست. “هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که همه ما به عنوان بخشی از تلاش برای دستیابی به باغبانی گلخانه ای دایره ای به یک زبان صحبت می کنیم.”

در سال های اخیر بحث های زیادی در مورد اقتصاد دایره ای وجود داشته است. اما تا کنون، واقعاً مشخص نشده است که اقتصاد دایره‌ای چگونه به نظر می‌رسد، نقشی که باغبانی گلخانه‌ای می‌تواند در آن ایفا کند، و واقعاً در حال حاضر چه چیزی در حال وقوع است. WUR پروژه تحقیقاتی باغبانی گلخانه ای دایره ای را به عنوان راهی برای پاسخ به این سؤالات راه اندازی کرد. این تحقیق توسط باشگاه 100 WUR تأمین مالی شد. ده کسب و کار عضو در باشگاه 100 – هر کدام با تخصص خاص خود – همچنین در کمیته راهنمایی پروژه حضور داشتند.

واحد تجاری باغبانی گلخانه و پیاز گل در دانشگاه و تحقیقات واگنینگن (WUR) تحقیقات خود را در زمینه باغبانی گلخانه ای دایره ای که با مشارکت باشگاه 100 انجام شده است، تکمیل کرده است. بخش یافته ها در یک PDF تعاملی تنظیم شده است. WUR اکنون طراحی تحقیقات بعدی خود را در نظر خواهد گرفت.