رز زرد باسانتی مانند یک قطعه از تاریخ باغبانی است

از هیبریداسیون خود به خودی گرفته تا دستکاری های گیاه شناسان، به گل های رز امروزی می رسیم. گل رزهایی که درخشش طلایی واقعی را به نمایش می گذارند.

دیوانگی گیاه شناسی
اولین گل رز زرد وحشی در قرن هجدهم در منطقه ای دورافتاده در شرق دور توصیف شد و در قرن نوزدهم به پایتخت جهانی گل رز در غرب یعنی لیون بازگردانده شد. این جواهر، یک نادر گیاه شناسی، باعث ایجاد یک جنون گیاه شناسی شد.

مقاله کامل را در www.thursd.com بخوانید.



منبع گل رز محبوب ترین گل در جهان است. این گل های مسحورکننده باعث خلق داستان های واقعی شد. و اگرچه درست است که رایج‌ترین گل‌های رز از صورتی تا قرمز متفاوت هستند و برای برجسته‌تر شدن در پوشیدن لباس‌های سفید خالص استفاده می‌شوند، رز زرد جایگاه ویژه‌ای در دنیای باغبانی دارد.

رونق شهر باعث جذب باغداران و دهقانانی شد که برای راه اندازی مشاغل خود به عنوان باغبان بازار یا باغبان آمده بودند. خاک حاصلخیز و آب و هوای قاره ای برای رشد گل رز مناسب است. با ورود گل های رز ناشناخته از خاور دور، نسل جدیدی از پرورش دهندگان رز از لیون گرفتار بازی جفت کردن گل رز و آزمایش گزینش از طریق کاشت آنها با هیبریداسیون شدند که باعث پیدایش صدها گونه جدید شد. این عصر طلایی تولید و ایجاد گل رز در لیون بین سال‌های 1850 تا 1914 بود. بیش از 3000 نوع گل رز در معرض دید عموم قرار گرفت و میلیون‌ها نسخه از گیاهان جوان در سراسر جهان فروخته شد.