روش نگهداری گل رز

در کانینا در شرایط نور کم وسرماپایه به حالت رکود می رود، پایه های مولتی فلورا نیز قوی بوده و خواب زمستانه ندارند. در تابستان بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است ان را روزی دو بار ابیاری نمایید. بعد از3 بارسمپاشي با يك كنه كش كنه كش ديگري از ساير گروهها بايستي مورد استفاده قرار گيرد. نه تنها مشخص شد که با این جلسات آروماتراپی، زنان کاهش قابل توجهی در افسردگی پس از زایمان تجربه کردند، بلکه اختلال اضطراب عمومی نیز در انها بهبود یافت. گل رز حتما باید در جای آفتاب گیر کاشته بشه نه زیر سایه درخت ،اگه بره زیر سایه یا به نحوی نورش کم بشه گلدهی هم به شدت کاهش پیدا میکنه در نتیجه مستعد انواع بیماری و آفت میشه البته این نکته توی بهار و پاییز که هوا خنک هستش اهمیت داره توی تابستون سایه درخت باعث جلوگیری از سوختگی گلبرگ ها میشه.دوستان یادتون باشه تنها رزی که میتونه سایه رو تحمل کنه فقط گل رز سفید هستش یا اصطلاحا نسترن سفید ولی همون رز سفید درسته!

انواع گل زینتی

هرگز دیده اید که کسی گل رز را بو کند و لبخند نزند، در عوض بسیاری از ما با بو کردن گل رز اذعان داریم که رایحه گل رز تا چه اندازه خارق العاده و نشاط انگیز است. توی یه دسته بندی دیگه هم رزها رو به ۲ دسته رزهای قدیمی و جدید تقسیم بندی میکنند که زیاد به کار ما نمیادش. دوستان عزیز کلا گل رز یا بهتر بگم گلهای رز به شدت نورپسند هستند به جز یه گونه ! پرورش و نگهداری گل رز در مناطق مرطوب بسیار خوب است و عملکرد گیاه را بهبود میبخشد و باعث افزایش گلدهی و رشد بهتر خواهد شد. ابتدا تمامی خار ها و برگ های این ناحیه از ساقه را جدا کنید تا بهتر و سریعتر ، ریشه زایی صورت گیرد.

۱-رزهای گونه ای یا ژنوتیپ مثل رزهای گل محمدی، سگ گل،رز چینی،رز ژاپنی که معمولا برای پایه پیوند و اصلاح و دورگه گیری ازشون میشه استفاده کرد. اسانس گل رز با عصاره گیری از گل رز (گل محمدی) به دست می آید و محققان کشف کرده اند که این عصاره دارای ترکیباتی درمانی است که بهبود برخی بیماری ها را تسریع می سازند. لازم به ذکر است که طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی فلاورفارم بر عهده شرکت وبنوتک بوده و علاوه بر امکانات رایج فروشگاه های اینتنرتی مواردی مانند گردونه شانس، کیف پول، امتیاز گیری بر اساس خرید و … چنانچه قصد دارید به کسی بگویید که دوستش دارید و یا عاشقش شده اید و یا هستید خرید گل رز قرمز بهترین و مناسب ترین انتخاب است. زوج ها می توانند رنگ هایی را انتخاب کنند که به بهترین شکل نشان دهنده عشق آنها باشد یا میتوانند گل رنگ مورد علاقه همسرشان را انتخاب کنند.

۲-رزهای هیبرید چای یا رز های گل درشت که از تلاقی رزهای اروپایی و چینی بدست میاد که برای گل بریدنی ازشون استفاده میکنن و توی گرمای تابستون گل نمیدن و کلا پرورش اونها تو مناطق گرم اصلا توصیه نمیشه. اسم گل رز از فرانسه میاد Rosa که خود اون هم از کلمه یونانی روزون Rhodonو خود همون هم از کلمه اوستایی ورد میاد کلا کلمه ورد یا گل سرخ در اصل عربی نیست و کلمه ای فارسیه! ۳-رزهای دسته ای که از تلاقی رزهای چای با رزهای پاکوتاه بدست میاد و ساقه ها و شاخه ی گلها همه منشعب هستند.

اگر قدرت ضد میکروبی آن برای شما بالا است، آن را کمی با روغن نارگیل رقیق کنید. حقیقت دارد، گل رز فوائد درمانی بسیاری است، که می تواند بسیاری از عارضه ها را درمان کند. یکی از مثال ها از فوائد اسانس گل رز (روغن گل رز)، تاثیر آن در درمان افسردگی است. برای مثال این گل نیاز به کود دهی داشته و باید سم پاشی شوند. همچنین برای مثال بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است در اواسط بهار از سولفات منیزیم و کود برای رشد بهتر گیاه استفاده شود. بهتر است بعد از کاشتن گل رز هلندی از مالچ برای اطراف گیاه استفاده گردد تا در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد. این گیاه میتواند فضای عاشقانه، خوشبو و البته زیبا را به محیط اطراف خود و پوشش رنگین به فضای دیوار و باغچه شما اضافه کند. کاشتن گل رز هلندی به مراقبت خاص خود نیاز مند می باشد.

اصولا شته ها به خاطر تازه بودن غنچه ها جذب گل رز می شوند.

قصد داریم در این ویدیو نظر شما را تغییر دهیم. معمولا تعداد و آرایش گلبرگها بیشتر، مد نظر علاقه مندان به این گیاه قرار می گیرد. ۲۸ زن پس از زایمان تحت این مطالعه قرار گرفتند و این زنان به دو دسته تقسیم شدند: در یک گروه دو بار در هفته، جلسات ۱۵ دقیفه ای آروماتراپی با محلول ۲٫۵ درصد اسانس رز/استوخودوس انجام شد و گروه دیگر به عنوان گروه کنترلی در نظر گرفته شد. این گل دارای گلبرگ های سفید مایل به صورتی است و در ایران به عنوان پایه از آن استفاده می کنند. دارای برگ های مرکب و ۲ نوع برگ روی هر ساقه هستش ۳ برگچه ای و ۵ برگچه ای که از نظر باغبونی مهمه دونستن فرق این دو برگ.خدممتون فرقش رو عرض میکنم جلوتر.

برای کشت رز گلخانه ای، به گلخانه ای با اسکلت گالوانیزه و با لوله ۵ و ۶ می باشد. در روشي كشت بدون خاك از بسترهايي نظير پشم سنگ، کوکوپیت يا ليكا و پرليت استفاده مي كنند كه به صورت كشت بستري در بسترهايي به عرض حدود ۵۰ سانتیمتر با دو ردیف و به عمق ۳۰ سانتيمتر كشت انجام میشود البته در روش نسبتا مرسومی هم کشت بصورت گلدانی بر روی سکوهایی به ارتفاع ۶۰ تا ۸۰ سانتیمتر و در گلدان حاوی مواد بستری بصورت تک بوته یا ۲ بوته کشت انجام میشود . طبق مطالعه ای که اخیراً در ژورنال درمان های مکمل در عمل بالینی (Complementary Therapies in Clinical Practice) چاپ شده است این نوع واکنش ها به آروماتراپی (رایحه درمانی) به صورت کلینیکی اثبات شده است.

بطور كلي دماي گلخانه را در شب شانزده تا هفده درجه سانتيگراد، در روزهاي كم آفتاب ۲۱ درجه سانتيگراد و در روزهاي با آفتاب زياد ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتيگراد انتخاب مي كنند. متداول است در گلخانه نوع های هیبریدچای و فلوریباندا را پرورش دهند. گلهای رز چینی، توانایی گلدهی منظم در طول ماههای گرمتر سال را دارند. رز میکلانژ گلهای بزرگی به رنگ زرد کرهای و ظاهر فوق العاده زیبای قدیمی دارد. خاک باغچه هستش توی زمینهایی که خاک روشن دارن یعنی رنگ خاک قهوه ای روشن هستش و میدونید که زیرش آهک هست و یا شور هست این گل رو نکارید اصلا. با اینکه گل رز نسبت به خاک حساس نیست؛ ولی بهتر است خاک گلدان را با کمپوست ترکیب کنید. ولی آیا می دانید که گل رز فوائدی بیش تر از تنها بوی خوش دارند؟ محققان چینی در سال ۲۰۱۰، تحقیقی منتشر کردند که اسانس رز یکی از قوی ترین خواص ضد میکروبی را در مقایسه با ده روغن دیگر دارا است.همچنین آنها کشف کردند که تنها پس از ۵ دقیقه از استعمال یک محلول ۲٫۵ درصد، پروپیونی باکتریوم آکنه (Propionibacterium acnes )، باکتری مسئول ایجاد اکنه، کاملاً نابود می شود.

نباید به رز بیش از حد آب دهید چرا که خیس بودن دائمی خاک باعث تضعیف گیاه و هجوم آفتها و بیماریها میشود. بسترهای خاکی هزینه اولیه پایینی داشتهو نیاز به مدیریت دقیق ندارند در صورتیکه بسترهای غیر خاکی (هیدروپونیک) هزینه احداث بالا تری داشته احتیاج به مدیریت دقیق و کنترل دائمی دارند. گل رز در رنگ آبی معمولاً در طبیعت موجود نیست و با کمک اصلاح ژنتیکی تولید شده اند. شاهد رویش در طبیعت زیبای خدا هستیم. بهتر است برای تغذیه کاملتر و همچنین رفع علائم کمبود عناصر ریزمغذی هر دو ماه یکبار نیز برای این گل از کود میکرو استفاده کنید و در صورت مشاهده علائم کمبود آهن که در گل رز بسیار شایع است میتوان هر 45 روز یکبار نیز از کود آهن در نگهداری گل رز بهره گرفت.

ولی باید دقت گردد اصلا گل را در آب غرق نکنید زیرا سبب پوسیده شدن آن می شود. گل رز جاودان یکی از پدیدههای نسبتا نوظهور در صنعت گل و گیاه است که مانع پژمرده شدن این آفریدههای زیبای خداوند میشود و به آنها عمر طولانیتری میبخشد. رز جاودان انواع و رنگهای گوناگونی دارد و حتی میتوان نمونههای 2 و چندرنگ آنرا نیز در بازار یافت. اگر گل رز اولیه یا جاودانشده وارداتی باشد، قیمت آن بالا میرود اما معمولا بهای گل رز جاودان ایرانی ارزانتر است. دوستان گل رز از روزگاران قدیم زمان رومیان و هخامنشیان کشت و کار میشده از خانواده ی گل سرخیان و دارای حدودا ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه ی طبیعی و به لطف پیشرفت علم هزاران رقم اصلاح شده یا اصطلاحا هلندی هستش .گل رز در اصل بومی آسیا و برخی ارقام اون بومی ایران عزیز هستش از جمله گل محمدی یا گل رز ایرانی یا نسترن ها و غیره…

برگ های گل رز به صورت شانه ای و بیشتر حالت بالا رونده، ایستاده و درختچه ای هستند. گلها در رز به صورت تک گل یا خوشه ای تولید می شوند.گلهاگاهی تعدادشان به دهها گل هم می رسد. مشخصه آنها با تک گلدهی در مراحل اولیه و اندازه بسیار بزرگ بوته ها است. دوستان دما در گل رز اهمیت زیادی داره و یک رابطه ی خطی با نور هم داره.کلا گل رز عاشق هوای خنک هستش دمای دیگه حداکثر ۲۵ درجه در روز و ۲۰ درجه در شب مثل هوای پاییز و بهار.اصلا روانیه هوای خنکه تا حدی که توی ماطق گرمسیری پرورش رز توجیهی نداره دیگه.اگه قرار هوا خنک باشه پس باید حتما نور هم زیاد باشه ولی اگه قرار مثل تابستون هوا گرم باشه پس باید حتما کمی سایه داشته باشه تا کیفیت بوته و گل بره بالا و حاشیه ی گلبرگها نسوزه (دلیل سوخت لبه ی گلبرگها) این نکته توی گلخونه ها هم صادقه!

بعد از کاشتن گل رز هلندی نیاز است به ان آب کافی رسانده شود. بعد از آن می بینید که گل رز از شاخه جدا شده ، غنچه تازه داده است. اصولا شته ها به خاطر تازه بودن غنچه ها جذب گل رز می شوند. نیاکان ما نیز در مقابله با اوضاع و شرایط ناخوشایند ذهنی و روحی، به صورت طبیعی به مناظر زیبا و رایحه خوش گل ها جذب می شدند. مطمئنن شما هم علاقه زیادی به این نوع از گلها دارید و برای یک بار هم که شده یک شاخه از آن را برای هدیه دادن خریده اید، پس همراه ما باشید تا انواع جالب رز را برای شما بیان کنیم و نشان دهیم. انواع گیاه گل رز را می توان بر اساس خصیصه های متنوعی از جمله ابعاد و تعداد گلهای گیاه, تقسیم بندی کرد. گل رز, بهشت گل تنوع زیادی دارد و بوته هایی با ابعاد چند سانتی متری تا درختچه های چند متری را در بر می گیرد.

حدود دوسوم گلدان را از مخلوط آمادهشده خاک پر کنید و سپس گل رز را در آن قرار دهید و باقیمانده خاک را به گلدان اضافه کنید. نتیجهی این کار پر کردن نواحی کم تراکم پوست سر با استفاده از پیگمنتهای ارگانیک است . اگر می خواهید گل رز را از شاخه آن در گلدان یا باغچه جدا کنید در صبح زود زمانی که هوا گرم نشده است و خنک است این کار را انجام بدهید. یکی از جالب ترین خلاقیت هایی که هنگام کار با گل رز بدست می آید ، گل رزهای استاندارد یا “درختان صورتی” است. رز فلوری بندا برای اولین بار در سال ۱۹۰۷ از تلفیق رز دورگه چای و رز پولیانتا بدست آمده است. اين كنه دامنه ميزباني بسيار وسيعي(در حدود۹۰۰ميزبان) دارد.خسارت مستقيم از طريق تغذيه كنه ها از ورق هاست. اين كنه دامنه ميزباني بسيار وسيعي(در حدود900ميزبان) دارد.خسارت مستقيم از طريق تغذيه كنه ها از برگ هاست.

رزهای هیبرید چای یا رز های گل درشت که از تلاقی رزهای اروپایی و چینی بدست می آیدکه بعنوان گل رز شاخه بریدهز آنها استفادهمی شود و در گرمای تابستان گل نمی دهند و پرورش آنها در مناطق گرم اصلا توصیه نمی شود. گلهای رز اروپایی، چون فقط یک بار در اوایل تابستان هر سال گل می دهند؛ به راحتی جای خود را به گلهای چینی دادند. گل رز مینیاتوری: این نوع دارای گل های کوچکتری است و به راحتی در گلدان قابل نگهداری می باشد.

شربت میوهٔ گلسرخ علاوه بر اینکه ۲۰ برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین سی است دارای ویتامین آ نیز هست. این امر به دلیل کاهش فتوسنتزاست که باعث نرم شدن ساقه نیز می شود. این یافته به این معنا است که هنگامی که اسانس رز به محصولات زیبایی و پوست اضافه می شود، باعث باز شدن پوست برای جذب مواد شیمیایی و مغذی بیشتر است. از طرفی دیگر,،ممکن است تکه هایی از برگ خود را از دست بدهد; که این اتفاق به خاطر وجود ملخ، کرم ابریشم یا زنبور برگ خوار می تواند اتفاق بیفتد که مشکل خاصی محسوب نمی شود. دقت نمایید که فاصله ی مالچ تا خود تنه ی اصلی باید حدود سه سانتی متر باشد. آب: گل رز، نیاز آبی بالایی دارد.این گل را باید به طور منظم آبیاری کرد؛ لذا هرگز نباید خاک آن خشک بماند.