“روندهای جهانی گل و استراتژی ژاپن”

گزارش کامل را اینجا بخوانید.



منبع

وضعیت واردات بر حسب تنوع در سال 2019، 341 میلیون ساقه گل داوودی است که عمدتاً توسط گل داوودی اسپری می باشد، زیرا 199 میلیون ساقه از مالزی (4 درصد با کشتی) و 97 میلیون ساقه از ویتنام (84 درصد با کشتی) و 53 میلیون ساقه عمدتاً از بین می رود. گل داودی از چین (99٪ با کشتی). میخک ها 361 میلیون ساقه هستند، 249 میلیون ساقه از کلمبیا (5٪ توسط کشتی)، 75 میلیون ساقه از چین (77٪ توسط کشتی) و 29 میلیون ساقه از اکوادور، عمدتاً توسط کانتینرهای دریایی یخچال دار که حدود یک ماه از اکوادور می گیرند. (72 درصد با کشتی).

ارزش واردات گل های شاخه بریده در ژاپن در ده سال گذشته بیش از 1.5 برابر افزایش یافته است و به 44.9 میلیارد ین در سال 2019 بر اساس واردات ژاپن به سهم بازار 18 درصد رسیده است. این در حالی است که با نگاهی به تعداد گل شاخه بریده، سهم گل شاخه بریده وارداتی 28 درصد در مقایسه با حدود 4.8 میلیارد ساقه بیشتر خواهد بود که مجموع 3.48 میلیارد ساقه گل شاخه بریده داخلی و 1.34 میلیارد ساقه شاخه بریده وارداتی است. گل در سال 2019

نقش واردات گل شاخه بریده
دلایل متعددی برای واردات گل به ژاپن وجود دارد. اولاً برای عرضه انواع جدید و گلهای کمیاب. ثانیاً برای عرضه بازار در خارج از فصل تولید داخلی و دوره تقاضای بالا و در نهایت بازار نیاز به عرضه پایدار گل با کیفیت معین با قیمت نسبتاً پایین عرضه در طول سال دارد.

53 میلیون ساقه گل رز وارداتی، 22 میلیون ساقه از کنیا و 11 میلیون ساقه از اتیوپی که دو صادرکننده اصلی به ژاپن هستند و به جز 2.6 میلیون ساقه از کره جنوبی توسط کانتینرهای دریایی، همه از طریق هوا حمل می شود.

در گذشته، به ویژه تایلند و هلند بیش از 50 درصد از واردات گل ژاپن را به خود اختصاص می دادند. اما در سال‌های اخیر، واردات بیشتر به کشورهای دیگر مانند مالزی برای گل داوودی، کلمبیا برای گل میخک، کنیا برای گل رز، و کشورهای همسایه ژاپن مانند هند و چین تغییر کرده است. واردات گل شاخه بریده در حال حاضر در حال افزایش است.

سه دسته اصلی وجود دارد، اما واردات گل برای دسته‌های بودایی و مصارف خانگی از ارتفاعات روی خط استوا در خرده‌فروشی‌های انبوه به عنوان عرضه ثابت هر هفته در حال افزایش است. در نتیجه، 70 درصد واردات قبلاً در پنج ماه مرداد تا آذر متمرکز بود، اما در هر ماه پراکنده شده است. در سال 1398 سهم واردات گل داوودی اسپری، گل میخک و گل رز به ترتیب 52، 64 و 21 درصد بوده است.

در ماه مارس، انجمن فرهنگ روستایی ژاپن کتابی به نام سیستم فناوری کشاورزی، نسخه گل منتشر کرد. Nobu Kaishita از Chrysal Japan Limited مقاله ای در این کتاب با عنوان روندهای گل جهانی و استراتژی ژاپن نوشت. این مقاله بر روند جهانی گل، چه در سطح بین المللی و چه در ژاپن به طور خاص تمرکز دارد. به زبان ژاپنی منتشر شد و اخیراً توسط او به انگلیسی ترجمه شده است. ترجمه کامل را می توانید در اینجا بیابید و در زیر خلاصه ای از آن آمده است.