روند مثبت برای باغبانی ایتالیا

آیا مشتاق هستید که از نسخه 2023 تصوری داشته باشید؟ برای مشاهده گزارش تصویری FloralDaily اینجا را کلیک کنید.

ارزش تولید در سال 2022 بیش از 3.1 میلیارد یورو (300+ میلیون نسبت به سال 2021 که 2.78 میلیون ثبت شد)، از این میزان 1.462 میلیارد برای گل و گیاهان گلدانی (حدود 1.3 در سال 2021) و 1.678 میلیارد برای مهدکودک ها (1.5 میلیارد در سال 2021) بود. این بالاترین اعداد ثبت شده در چند سال اخیر است. در عوض، تولید UE27 ایتالیا از روند نزولی پیروی کرد (باغبانی -3.9٪). در اینجا مروری بر چند سال گذشته است.

هشتمین دوره Myplant & Garden بین 21 تا 23 فوریه 2024 برگزار می شود. انتظار می رود در مجموع 700 شرکت نمایشگاهی و 20000 اپراتور بین المللی در این نمایشگاه شرکت کنند.

طبق گزارش آژانس محیط زیست اروپا، در طول 40 سال گذشته و تا سال 2021، ایتالیا 3 میلیارد یورو یا 240000 یورو در متر مربع به دلیل شرایط آب و هوایی شدید از دست داده است. یک مدیریت مناسب منظر می تواند از دست دادن را کاهش دهد. EEA همچنین برآورد کرد که آلودگی جوی در اروپا در سال 2019 باعث بیش از 300000 مرگ زودرس به دلیل قرار گرفتن در معرض آن شده است که 60000 مورد آن فقط در ایتالیا رخ داده است.

مدیریت می گوید: “ما همچنین باید محبوبیت روزافزون زندگی سبز، کشت خرد، و مراقبت از بالکن و باغ را در نظر بگیریم. مردم از ارتباط بین طبیعت و رفاه بیشتر آگاه هستند. این جنبه ها به یک صنعت باغبانی موفق تر کمک می کند.”

برای اطلاعات بیشتر:
Myplant & Garden
myplantgarden.com



منبع

گیاهان بیشتر به دی اکسید کربن کمتر، گرمای کمتر، محیط سالم تر و بلایای طبیعی کمتر کمک می کنند
مدیریت Myplant خاطرنشان می کند: «باغبانی قادر است به مشکلات اقلیمی و زیست محیطی، از جنگل کاری شهری گرفته تا مزایای اجتماعی ناشی از کاشت درختان در بافت های شهری، رسیدگی کند. ما شاهد افزایش حساسیت نسبت به طبیعت هستیم: سیاست، معماری، باغبانی مناظر، بازسازی شهری و جنگل. آگاهی بیشتری در مورد نقش کلیدی گیاهان در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و سهم آنها در بهبود کیفیت هوا در محیط داخلی وجود دارد. طبق CNR، محیط‌ها؛ مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های اداری با گیاهان می‌توانند تا 20 درصد کمتر دی اکسید کربن داشته باشند. به طور کلی، گیاهان بیشتر به کاهش آلودگی جوی کمک می‌کنند (7 تا 24 درصد کمتر). یک هکتار جنگل شهری می‌تواند به طور متوسط ​​17 کیلوگرم PM10 را در سال جذب می کند که به صرفه جویی در حدود 1825 یورو در هزینه های عمومی کمک می کند، به کاهش دما (بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد کمتر از میانگین)، کمک به کاهش مصرف انرژی و افزایش ارزش املاک کمک می کند. هر یورو سرمایه گذاری در بهبود فضاهای شهری تا 4 یورو تجدید ارزیابی می شود.

تولید ایتالیا عمدتاً در لیگوریا انجام می شود – جایی که اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها در هوای آزاد گل می کارند. در توسکانی، لمباردی، و سیسیل – جایی که شرکت ها عمدتاً بر روی درختچه های زینتی و جنگلداری تمرکز می کنند. در کامپانیا، شرکت ها در درجه اول در کشت محصولات حفاظت شده گل تخصص دارند.

Myplant & Garden، نمایشگاه بین المللی باغبانی، باغ و منظر، آخرین داده های رسمی در مورد تولید باغبانی در ایتالیا در سال 2022 را به اشتراک می گذارد و نظر می دهد (منبع: Istat-Italian National Institute of Statistics).