ساعت وب کم برای دیدن گلدهی گیاه کاکتوس Moonflower


در باغ گیاه شناسی دانشگاه کمبریج، آنها منتظر گلدهی دیگری از گیاه کاکتوس Moonflower Strophocactus wittii (سلنیسرئوس ویتی سابق) هستند.

هفته گذشته گفتند، احتمالاً این در شب خواهد بود، احتمالاً در هفته آینده. آنها یک فید وب کم زنده راه اندازی کرده اند، بنابراین افراد می توانند در صورت تمایل آن را دنبال کنند.

اولین بار در فوریه 2021 گل داد – که اولین گلدهی این گیاه در بریتانیا بود. این امر توجه بیش از 500000 نفر را در طول قرنطینه به خود جلب کرد.

آنها می گویند این گل که در خانه CUBG’s Tropics قرار دارد، معمولاً در شب باز می شود و فقط یک شب گل می دهد. با این حال، در سال 2021 آنها را با گل دادن در بعد از ظهر شگفت زده کرد. تیم گلس‌هاوس ما به‌خوبی این مورد را زیر نظر دارد – آن‌ها انتظار دارند در هفته آینده و در شب گل بدهد، بنابراین ما یک وب‌کم راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم بتوانند پیشرفت آن را دنبال کنند.»

کاترین بری، باغبان ارشد در CUBG، می‌گوید: “ما روزانه جوانه را اندازه‌گیری می‌کنیم. زمانی که این گیاه در سال 2021 گل داد، طول جوانه 26 سانتی‌متر بود. اگرچه این جوانه به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر است، اما با متورم شدن جوانه، گلدهی قریب‌الوقوع را پیش‌بینی می‌کنیم. و پدیسل (ساقه گل) شروع به پایین آمدن می کند، که نشانه ای از آماده شدن برای گل دادن است.”

برای اطلاعات بیشتر و تماشای پخش زنده اینجا را کلیک کنید.



منبع