سریلانکا: ممنوعیت واردات کودهای شیمیایی و سایر مواد شیمیایی کشاورزی: ​​تأثیرات بر بخش گل‌کاری

مطالعه کامل را در www.researchgate.net بخوانید

Ahangama، Geethani & Jayasooriya، Chinthaka & Dharmawardhana، Thoushara & Buhary، Rifana & Munaweerage، Thilani & Bandara، Sidath & Hewage، Shantha & Rambodagedara، Malathi & Rathnayake، Dinusha. (2023). ممنوعیت واردات کودهای شیمیایی و سایر مواد شیمیایی کشاورزی: ​​تأثیرات بر بخش گل و گیاه.



منبع جمع‌آوری داده‌ها از طریق مصاحبه با اطلاعات کلیدی و مصاحبه با کشاورزان با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختاریافته انجام شد. بررسی پرسشنامه بین اکتبر و نوامبر 2022 انجام شد. پاسخ دهندگان 142 کشاورز از
چهار منطقه، یعنی Badulla، Kandy، Colombo، و Gampaha، که در آن صنعت گل و گیاه به خوبی تثبیت شده است.

مطالعه‌ای توسط HARTI برای شناسایی اثرات ممنوعیت واردات کود و سایر مواد شیمیایی کشاورزی بر جوامع کشاورزی که گیاهان زنده گل‌دار و غیرگل‌دار، شاخ و برگ و گل‌های شاخه‌دار می‌رویند، انجام شد. با توجه به اینکه سرمایه گذاری های تجاری بزرگ صادراتی در برابر شوک های کوتاه مدت بسیار مقاوم تر هستند، از این مطالعه مستثنی شدند.

این وضعیت علاوه بر بخش محصولات غذایی، بر صنعت گل‌کاری نیز تأثیر گذاشته است. اگرچه صنعت گل‌کاری در سریلانکا ارز خارجی نسبتاً کمتری تولید می‌کند، اما نزدیک به 20000 نفر را مستقیماً استخدام می‌کند و از تعداد مشابهی از افراد حمایت می‌کند.
غیر مستقیم

در ماه مه 2021، دولت سریلانکا مقررات شماره 7 واردات و صادرات (کنترلی) را وضع کرد که واردات کودهای شیمیایی و سایر مواد شیمیایی کشاورزی را به کشور ممنوع کرد و جنبش کشاورزی سبز را اعلام کرد. هدف این بود که سیستم های کشاورزی از نظر مالی و زیست محیطی پایدارتر شوند. این تغییر سریع احساس عدم اطمینان و ناآرامی را در میان جوامع کشاورز ایجاد کرد که در طول زندگی خود به کشاورزی فشرده با نهاده عادت داشتند.

متعاقباً، دولت ممنوعیت واردات کودهای شیمیایی را در 30 نوامبر 2021 لغو کرد و به بخش خصوصی اجازه داد تا واردات کودهای شیمیایی را از سر بگیرد. با این حال، در نتیجه کمبود ارز و قیمت های بالای بازار بین المللی، کود
واردات به حجم وارداتی که قبل از بحران مالی مشاهده می شد نرسیده است.