سیاست رادیکال به جوامع بریتانیا کمک می کند تا فضاهای خود را سبز کنند

کودکان در هر سنی در قسمت نشیمن می‌روند. گروهی از نوجوانان یک مدرسه محلی نیمکت آفتابی بین دو باغچه را «نقطه خنک» نامیدند. یکی از خانواده ها در شب های گرم روی یک صندلی سایه با کودک می نشیند. مردم ناهار خود را روی نیمکت می خورند. گلدان‌ها که توسط جامعه محلی انتخاب و نصب شده‌اند، نمونه‌ای کوچک اما هیجان‌انگیز از آنچه می‌توان با یک سیاست بی‌سروصدا رادیکال که توسط چند شورا در حال آزمایش است، انجام داد.

مقاله کامل را در www.theguardian.com بخوانید.



منبع

در نیوهام، یکی از پروژه‌ها، مسیری را که قبلاً دوست‌داشتنی نبود، پل عابر پیاده راه‌آهن را به یک پیاده‌روی در جنگل‌های مسحورکننده تبدیل کرد. پرورش مواد غذایی و کاشت درخت نیز در این مکان وجود دارد. باغ اجتماعی مانور پارک 20000 پوند برای احیای فضای پارکینگ سابق و بهبود دسترسی دریافت کرد.

هنگامی که شورای نیوهام برای اولین بار ایده «بودجه مشارکتی» را پیشنهاد کرد، صندوقی که مردم محلی می‌توانستند ایده‌هایی برای آن پیشنهاد کنند و تا زمانی که سایر ساکنان آن را تایید کنند، بودجه دریافت کنند، تصور اینکه چه چیزی ممکن است ظهور کند غیرممکن به نظر می‌رسید.

این ایده در پورتو آلگره، برزیل، در سال 1989 متولد شد، اما هنوز در بریتانیا نسبتاً غیر معمول است. اما در دو سال گذشته، نیوهام 800000 پوند را برای پروژه‌هایی مانند تأمین بودجه تجهیزات بازی، «کمد لباس جامعه» و جمع‌آوری زباله اختصاص داده است. ایده این است که به مردم در بهبود جوامع خود و تعیین اولویت های محلی نظر بدهند. این شورا می‌گوید هیچ چیزی در این مقیاس در بریتانیا وجود ندارد، اگرچه تعداد انگشت شماری از پروژه‌های مشابه قبل از آن، از جمله در Govanhill، گلاسکو، انجام شده است.