سیکلامن در میان برخی از گیاهان کلیدی در مجموعه گیاهان گلدانی گلدار برای خرده فروشان باقی می ماند.



منبع در آزمایشات در Fréjus، آنها از آقای Plant Geek استقبال کردند که در بازار باغبانی بسیار شناخته شده است و بیش از 30 سال است که علاقه زیادی به گیاهان داشته است. “او بازخورد فوق‌العاده‌ای در مورد چیزهای جدید و پیش‌معرفی ما به ما داد. او سفیر بزرگی برای صنعت باغبانی است و ما از حضور او هیجان‌زده شدیم. قبل از رفتن، او پنج مورد دلخواه خود را از بین انواع مختلف انتخاب کرده است.”


آقای پلنت گیک.

و دوباره، Indiaka® در مرکز غرفه آنها قرار خواهد گرفت و رنگ جدیدی به نام Light Rose معرفی خواهد شد.

مشتاق دیدن انواع مورل و دیدار با تیم هستید؟ در طول IPM Essen از غرفه آنها در سالن 6، غرفه G14 دیدن کنید.

نگاهی به سال 2022

فینالیست جوایز پرورش دهنده سال AIPH
همچنین، مورل بسیار هیجان زده است که آنها به عنوان نامزد نهایی جشنواره بین المللی پرورش دهنده سال AIPH (IGOTY) نامزد می شوند. مراسم اهدای جوایز در جریان IPM Essen در 24 ژانویه برگزار خواهد شد. “وقتی همکاران برجسته صنعت، با دیدی بسیار گسترده در مورد بازار جهانی باغبانی، ما را برای شرکت در جوایز IGOTY 2023 دعوت کردند، این یک شگفتی بزرگ بود. چه افتخاری بود. قدردانی از کار تیمی خارق العاده مشتریان وفادار و طولانی مدت، اعضای تیم متعهد، اعضای خانواده مورل رویا، و رهبران جاه طلب و سرسخت، همگی به دنبال پیشرفت، حفظ منابع طبیعی و آوردن زیبایی به جهان هستند. فینالیست بودن قبلاً می‌گوید، “بله، دیگران غیر از ما در مورل این را دوست دارند.” اکنون، با توجه به ارزیابی کامل انجام شده توسط کارشناسان AIPH، ما مشتاق هستیم که در آن شرکت کنیم زیرا موضوعات ارزیابی شده کاملاً با روش اداره شرکت ما مطابقت دارد و اخلاق ما.”


متیس کریسپینو®.


محاکمه مورل در Fréjus.

برای اطلاعات بیشتر
SAS MOREL Diffusion
www.cyclamen.com

یکی دیگر از موارد جدید Halios® Red با لبه سفید بسیار نازک خود به نام رضایت قرمز است.

در نمایشگاه IPM Essen در آلمان، که از 24 تا 27 ژانویه برگزار می شود، مورل چندین گونه جدید از جمله Metis Crispino®، سیکلامن کوچک حاشیه دار با 9 رنگ در ترکیب، از جمله قرمز را ارائه خواهد کرد. “این تازگی آینده شور و شوق زیادی را در آزمایش امسال ایجاد کرده است. گلهای ژولیده و رنگ زنده آن مشخص می شود. برای گلدهی زودرس در پاییز عالی است.”


Halios Red Satisfaction.

آزمایش های
مورل توضیح می دهد که 2022 سال هیجان انگیزی بوده است. ما بازدیدکنندگان زیادی در آزمایش‌های خود در هلند و فرانسه در نوامبر گذشته داشتیم. در Fréjus، ما حدود 160 بازدیدکننده داشتیم (150 نفر در سال گذشته)، عمدتاً از فرانسه و ایتالیا، اما همچنین از ژاپن و مکزیک خارج از کشور. پریزمن در هلند، جایی که اریک فورشلن و یوهان هویسمن، مشاوران فنی نورترم ما، از حدود 100 بازدیدکننده، عمدتاً از شمال اروپا استقبال کردند. با این حال، امسال آمادگی ها بدون هیچ چالشی پیش نرفت. فرهنگ همیشه چالش برانگیز است و موج گرما این را نشان می دهد. تابستان زمان کشت محصولات ما در Fréjus را به تعویق انداخته است. دوره طولانی گرما مانع از رشد گیاهان شد و ما باید خود را با این تاخیر تطبیق دهیم. به همین دلیل است که ما روزهای درهای باز را نیز از 2 هفته به 3 هفته افزایش داده ایم. “

برای بیش از 100 سال، به طور دقیق 103، Morel Diffusion در حال توسعه گونه های جدید Cyclamen Persicum بوده و دانه های آن را در فرانسه تولید می کند. بیشتر محصولات آنها در اروپا توزیع می شود اما به بازارهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن نیز می رسد. تقاضا برای محصولات آنها در چند سال گذشته ثابت بوده است، اما انتظار می رود با ورود انواع جدید به بازار، این تقاضا افزایش یابد. در این مقاله، با هلوئیز مورل، افسر پروژه تحقیقاتی و ارتباطی در این شرکت فرانسوی پرورش سیکلامن، به سال 2022 و به جلو به سال 2023 نگاه می کنیم.

علی‌رغم افزایش هزینه‌های فعلی انرژی و عدم اطمینان کلی اقتصادی، که می‌تواند منجر به کاهش اشتیاق برای گیاهان به طور کلی شود، مورل امید زیادی به سال 2023 دارد. معرفی انواع جدید این علاقه را حفظ خواهد کرد.” بنابراین، برای سال 2023، دوباره برنامه ریزی های زیادی انجام خواهد شد. اول از همه، کمپین ارتباطی برای Indiaka در آلمان ادامه خواهد یافت و انواع جدیدی در IPM Essen معرفی خواهند شد. همچنین در ماه نوامبر، آزمایشات سالانه مجددا انجام می شود.


رز روشن Indiaka®. (Indiaka را در اینستاگرام #indiaka_cyclamen پیدا کنید).

Indiaka – کمپین بزرگ در آلمان
Indiaka® یکی از گونه های خاص مورل است. این یک تنوع بسیار منحصر به فرد است و ما برای اولین بار در اروپا این گلبرگ های دو رنگ (دو رنگ گلبرگ) را ایجاد کردیم. در سال 2018 افتتاح شد. در سال 2022، آنها بیش از هر زمان دیگری بر ارتباطات متمرکز شده اند. همانطور که مورل توضیح می دهد: “ما در کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین حضور داریم و امسال کمپین مطبوعاتی جدیدی را برای این تنوع برتر راه اندازی کرده ایم، “ایندیاکا، شادی را به اشتراک بگذارید!”. نوامبر گذشته، یک برنامه تلویزیونی از کانال ملی آلمان پخش شد. “در برنامه صبحانه SAT. 1 “Frühstücksfernsehen” در آلمان به این تنوع توجه شد.”

به سال 2023 نگاه می کنیم