“شرکت خصوصی بخش غذا و گل را در نظر دارد”

برای اطلاعات بیشتر:
مارتن ون دایک / ماریله آنسمس- ون موریک
حسابداران و مشاوران BDO
تلفن: +31 (0) 030 284 98 00
[email protected]
[email protected]
https://www.bdo.nl/nl-nl/branches/food-flowers



منبع

تحلیل‌های BDO اخیراً نشان داد که علی‌رغم عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان و آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی، فعالیت‌های ادغام و اکتساب در بخش غذا و گل (F&F) در نیمه اول سال 2022 در سطح باقی ماند. اگرچه تعداد ادغام‌ها و تملک‌ها در شش ماه گذشته کاهش داشته است. در مقایسه با شش ماه قبل، تعداد کل معاملات نسبت به یک سال قبل نسبتاً ثابت مانده است. “این نشان دهنده درجه ای از عدم حساسیت به اثرات کوتاه مدت تحولات کلان اقتصادی است. با این حال، باید دید شرکت ها و سرمایه گذاران در سه ماهه آینده چه واکنشی نشان خواهند داد.”

مارتن ون دایک و توجه داشته باشید: “در سال های اخیر، ما شاهد کشف بازار غذا و گل بیشتر توسط طرف های سهام خصوصی بوده ایم. تا چند سال پیش، این علاقه نسبتاً کم بود، اما در سال های اخیر به شدت در حال افزایش بوده است.” Mariëlle Ansems-Van Mourik از حسابداران و مشاوران BDO که هر دو در بخش مالی شرکت کار می کنند.

پول زیادی در بازار موجود است
“بحران گاز فعلی در باغبانی را در نظر بگیرید، که ما در BDO شرکت های زیادی در پایگاه مشتریان خود داریم. اکنون می بینید که تولیدکنندگانی وجود دارند که گلخانه های خود را (تا حدی) خالی می گذارند و قراردادهای انرژی خود را می فروشند و می توانند با این کار از نظر مالی زنده بمانند. ، عرضه کمتری در بازار وجود دارد، خطر رقابت از خارج وجود دارد و کارکنان شغل خود را از دست می دهند. در شیوع کووید-19، ما فکر می‌کردیم که فعالیت معامله برای مدتی متوقف می‌شود، اما حداکثر دو یا سه ماه به طول انجامید. در حالی که می‌توان از یک وضعیت بحرانی با آشفتگی اقتصادی فعلی صحبت کرد، یک وضعیت بزرگ وجود دارد. تفاوت با، مثلاً، تنگنای اعتباری، و آن این است که در حال حاضر پول زیادی در بازار موجود است. احزاب سهام خصوصی هم از نظر تعداد افزایش یافته اند، بلکه سرمایه بسیار (بیشتری) در دسترس دارند.”

افزایش در دسترس بودن سرمایه نیز ناشی از افزایش منابع جایگزین تامین مالی است. ماریله، که مسئول بخش مشاوره بدهی در BDO است، ادامه می‌دهد: جایگزین‌های سهام خصوصی به اصطلاح «صندوق‌های بدهی جایگزین» هستند. “این – علاوه بر کانال بانکداری سنتی – یک منبع تامین مالی است که در آن رشد شرکت با بدهی تامین می شود (در حالی که سهام شما را حفظ می کنید). زمان (و اغلب بهتر) راه حلی برای کارآفرینان در حال رشد که به طور فزاینده ای در حال یافتن است (به ویژه در این بخش).

“علاوه بر این، این بخش نسبتاً باثباتی است که برای سرمایه گذاران خوب است. از آنجایی که بازار غذا و گل چندین نیاز اساسی را فراهم می کند، بازار نسبتاً نسبت به حرکات چرخه ای حساس نیست. و ثبات باعث علاقه می شود. با این حال، به نظر می رسد تولیدکنندگان اولیه کمتر در این تا حدی به این دلیل است که – علیرغم گردش مالی اغلب مناسب – آنها از نظر سازمان و مدیریت محدود هستند و بنابراین بیش از حد به یک یا چند کارمند وابسته هستند.”

آماده شدن برای فروش
مارتن پاسخ می دهد که در مورد راهنمایی برای کارآفرینانی که در بازار برای فروش (و یا تامین مالی رشد هستند) راهنمایی می شود. وی ادامه داد: اول از همه مهم است که سازمان اداری برای چنین موضوعی (تأمین مالی، فروش یا خرید) اطمینان حاصل شود که متأسفانه در عمل همیشه اینطور نیست. بهینه سازی، گسترش مشتری خوب، و توانایی فاصله گرفتن از شرکت به عنوان فروشنده. همه اینها عناصری هستند که شرکت را برای فروش آماده می کند. علاوه بر این، به ویژه باید توسط مشاوری که این امر برایش روزمره است به شما کمک کند. کسب و کار روزانه. یک طرف سهام خصوصی به دوره بازپرداخت سرمایه گذاری نگاه می کند، و یک صندوق بدهی ظرفیت بازپرداخت را ارزیابی می کند. شما و می توانید به عنوان یک توسعه دهنده خدمت کنید.”

پتانسیل رشد
به خصوص در گوشه ای از تامین کنندگان باغبانی، معاملات لازم شامل یک طرف سهام خصوصی وجود داشته است، که ون دایک می گوید که به راحتی قابل توضیح است. از طریق سهام خصوصی، سرمایه‌گذاری‌ها با پول اشخاص ثالث، به عنوان مثال، صندوق‌های بازنشستگی بزرگ انجام می‌شود. از یک طرف، آنها می‌خواهند مسئولانه در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که معیارهای ESG (زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی) را برآورده می‌کنند. دقیقاً شرکت های عرضه کننده فنی هستند که به دلیل ماهیت نوآورانه خود شناخته می شوند. این شرکت ها رشد مواد غذایی و گیاهان در گلخانه های با فناوری پیشرفته را کارآمدتر می کنند. چنین ابتکاراتی می تواند پتانسیل زیادی را به عنوان راه حلی برای مشکلات معاصر و آینده ارائه دهد و این شرکت ها را برای آنها بسیار جالب کند. خریداران مالی. آنها راه حل هایی را برای روندهای کلان مانند جمعیت رو به رشد جهانی، مصرف کنندگانی که محصولات خاصی را در طول سال تقاضا می کنند و تغییرات آب و هوایی ارائه می دهند. به این ترتیب، این بخش پتانسیل رشد زیادی دارد.”


مارتن ون دایک و ماریله آنسمس-وان موریک

شرکت های مواد غذایی و گل و همچنین شرکت های سرمایه گذاری به BDO مراجعه می کنند. “این همان جایی است که ارزش افزوده ما به عنوان مشاور وارد عمل می شود. به دلیل شبکه گسترده ما، ما در موقعیت مناسبی هستیم تا احزاب مناسب را به هم متصل کنیم. هنگامی که تصویر خوبی از فرهنگ یک شرکت داشته باشید، می توانید طرف های مناسب را نیز پیدا کنید. به عنوان مثال، در یک تجارت خانوادگی سنتی، ما احتمالاً یک صندوق آنگلوساکسون را معرفی نمی کنیم.”