شش میلیون سینی فروخته شد، مدل های جدید و گسترش ایستگاه بازیافت

در ابتدای سال 2022، لندگارد علاوه بر چندین مشتری بزرگ، فروشگاه‌های Landgard Cash & Carry را نیز در سیستم بازگرداندن پالت‌های مستعمل به ایستگاه مرکزی بازیافت در سایت لولینگن ادغام کرد. “این یک بار دیگر حجم پالت های برگشتی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. تغییرات روند جمع آوری پالت های استفاده شده و حمل آنها به لولینگن در فروشگاه های Cash & Carry به آرامی انجام شد. در نتیجه حجم پالت های دفع شده در Cash & Carry انجام شد. استفان گرت وینکل، مدیر عامل Landgard Fachhandel GmbH & Co. KG می گوید: فروشگاه ها به شدت و تقریباً به طور کامل کاهش یافته است – این کمک مهمی به پایداری است.

پس از بیش از دو سال استفاده عملی، Landgard در حال بررسی وضعیت سیستم حلقه بسته TrayC است: “به همراه شرکای شناخته شده، بیش از شش میلیون پالت آب TrayC را در سال 2022 در گردش قرار دادیم – و توانستیم بیشتر صرفه جویی کنیم. یوهانس کروننبرگ، مدیر عامل Landgard Blumen & Pflanzen گزارش می دهد که تنها در سال گذشته به لطف سیستم حلقه بسته، بیش از 2500 تن معادل CO2 در مقایسه با سیستم معمولی یکبار مصرف معمولی وجود دارد.

“در سال 2023، ما به طور مداوم برای افزایش بیشتر سهم TrayC در بین مشتریان خود و در فروشگاه های نقدی و حمل و نقل خود به منظور دستیابی به گسترده ترین نفوذ ممکن در بازار کار خواهیم کرد. ما می خواهیم تا آنجا که ممکن است سینی های استفاده شده را در معرض فروش مستقیم قرار دهیم و بنابراین استفاده از پالت های یکبار مصرف را کاهش دهید. البته، ما قبل از هر چیز روی حمایت از مشاغل باغبانی حساب می کنیم، که باید از TrayC در همه جا استفاده کنند. همه باید برای دستیابی به بیشترین اثر ممکن به آن بپیوندند.”

برای اینکه بتوانیم حجم پالت‌های مصرف‌شده را پردازش کنیم، در سال 2022 یک دستگاه بیلر کانالی مدرن را به ایستگاه بازیافت لولینگن آلمان اضافه کرده‌ایم. یوهانس کروننبرگ می‌گوید: «فروشگاه‌های حمل‌ونقل در لولینگن» اکنون در زمینی به مساحت 1500 متر مربع شکل می‌گیرند.

در مجموع 1030 تن پلاستیک در ایستگاه بازیافت دسته بندی شد و یا به عنوان یک پالت آب قابل استفاده مجدد به طور مستقیم در گردش قرار گرفت یا برای پردازش بیشتر در اختیار شریک بازیافت Modiform قرار گرفت. خریداران پالت های آب مستعمل ساخته شده از PS برای بازیافت متعهد می شوند که دوباره سینی های جدیدی از این مواد تولید کنند. به این ترتیب سینی استفاده شده تبدیل به سینی جدید می شود. حداکثر چرخه کوتاه و بسته بدون چرخش پایین. با مرتب‌سازی دقیق مواد مختلف PS، PET و PP در ایستگاه بازیافت، لندگارد کمک ارزشمندی به استفاده پایدار از پلاستیک می‌کند.

مدل های جدید TrayC
به منظور پاسخگویی بهتر به نیازهای عملی تولیدکنندگان و مشتریان، لندگارد به تدریج محدوده TrayC را در طول سال 2022 گسترش داده است. در نتیجه، اکنون دوازده نوع TrayC برای حمل و نقل محصولات رایج به مشتریان در اندازه های قابلمه از 9 سانتی متر در دسترس است. تا 14 سانتی متر

Landgard متعهد به توسعه راه حل های بسته بندی پایدارتر در بسیاری از پروژه های فردی به عنوان بخشی از استراتژی پایداری شرکت خود است. یک نمونه در زمینه سینی های حمل و نقل گیاهی، سیستم بازیافت پالت آب TrayC Landgard است.

در آینده، ایجاد چرخه های بسته با محصولات کاملاً قابل بازیافت در زنجیره تامین اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. شرایط محیطی و اجتماعی و به ویژه قیمت مواد خام این توسعه را اجتناب ناپذیر می کند. در این زمینه، کمیسیون اتحادیه اروپا مقررات جدیدی را در سراسر اتحادیه اروپا در پایان نوامبر 2022 به عنوان بخشی از قرارداد سبز اروپا برای کاهش بسته‌بندی غیر ضروری و فشار بر بازیافت پیشنهاد کرد. برای این منظور، کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار ترویج یک سیستم بازیافت حلقه بسته با اطمینان از اینکه تمام بسته‌بندی‌های موجود در بازار اتحادیه اروپا تا سال 2030 قابل بازیافت اقتصادی هستند، می‌شود.

در سال 2022، بیش از 12500 ظروف سی سی با مواد برگشتی در ایستگاه بازیافت دسته بندی یا پردازش شدند. در این فرآیند، پالت‌های TrayC که به خوبی حفظ شده‌اند، مستقیماً برای استفاده مجدد مرتب می‌شوند. آنها به تولیدکنندگانی که می خواهند از TrayC استفاده شده استفاده کنند، جایگزین ارزان قیمتی برای پالت های آب تازه تولید شده ارائه می دهند. به لطف استانداردهای کیفیت TrayC، استفاده های متعدد امکان پذیر است.

Floritray و TrayC: تعهد به سینی های حمل و نقل گیاهان پایدارتر
Landgard متعهد به توسعه راه حل های بسته بندی پایدارتر در بسیاری از پروژه های فردی به عنوان بخشی از استراتژی پایداری شرکت خود است. نمونه‌های فعلی در زمینه سینی‌های حمل و نقل گیاهان، سیستم قابل استفاده مجدد Floritray و سیستم حلقه بسته TrayC هستند. با Floritray، Landgard یک سینی قابل استفاده مجدد را توسعه داده است که در حال حاضر در تجارت استفاده می شود. Landgard متقاعد شده است که Floritray در حال حاضر نوآورانه ترین سینی قابل استفاده مجدد در بازار است. اما برای راه اندازی موفقیت آمیز، کل زنجیره تامین باید از تغییرات فرآیند لازم و تغییرات هزینه پشتیبانی کند. در مسیر توسعه یک سیستم برگشت پذیر کارآمد برای سینی های حمل و نقل گیاه، سیستم حلقه بسته TrayC یک گزینه راه حل و پاسخی مناسب برای وضعیت فعلی است. برای Landgard، TrayC با سیستم‌های قابل استفاده مجدد مانند Floritray در تضاد نیست. سیستم حلقه بسته یک مکمل بهینه در هر جایی است که استفاده انحصاری از پالت های قابل استفاده مجدد در آینده امکان پذیر نباشد، به عنوان مثال، به دلیل اوج سفارشات فصلی.

منبع: لندگارد



منبع