“شما باید به کسانی که جذب می کنید پاداش دهید”


مدرسه باغبانی و فناوری استان به طور سنتی مدرسه ای با پیشینه باغبانی واقعی بوده است. در حال حاضر، مدرسه مشغول تغییر جهت خود است. دلیل؟ باغبانی در حال تغییر است، و بنابراین طیف دوره های ارائه شده باید با آن تغییر کند. به عنوان مثال، دوره Agrotechnology جدید است. معلم Bjorn de Schoenmaeker توضیح می دهد: “کسانی که این دوره را می گذرانند هنوز هم می توانند پرورش دهندگان شوند، اما مجبور نیستند.”

دانش‌آموزان برای یادگیری این صنعت به ما مراجعه می‌کردند، اما کمتر و کمتر این کار را انجام می‌دادند. همچنین مشاغل کشاورزی کمتر و کمتر می‌شوند.» بنابراین، مدرسه باغبانی سابق، که قبلاً PITO Mechelen نامیده می شد، اکنون بیش از یک باغبانی صرف است.

چند سالی است که دروس علوم و فنون نیز به دانش آموزان ارائه می شود. این معلم به طور خلاصه می گوید: “این روزها یک کشاورز یا باغبان به طور فزاینده ای یک مدیر کشاورزی است. این حرفه علاوه بر تولید و فروش، شامل بسیاری از مسائل زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی نیز می شود.” منظور او از این موضوع این است که باغبانی در 50 سال گذشته به طور جدی تغییر کرده است.

تئوری بلافاصله عملی شد
این مدرسه برای اولین بار دوره جدید Agrotechnology را در فصل مدرسه آینده ارائه می دهد. معلم اصول کشت، گیاه و محیط رشد توضیح می دهد که این تغییر با اصلاحات آموزشی در حال انجام در فلاندر مطابقت دارد.

در طول دوره، دانش آموزان با تمام اجزا و بدنه هایی که در باغبانی مهم هستند سر و کار دارند. از تکنیک های کشت، کنترل بیولوژیکی، و کار زراعی گرفته تا مطالعه گزینه های بازاریابی و قوانین مختلف.

“ما گیاه (اصول) و محیط آن را مطالعه می کنیم و با هم برای دستیابی به کشت و بازده تولید بهینه با استفاده از فناوری کشت مدرن پیش می رویم. بنابراین این نظریه بلافاصله به عمل تبدیل می شود.” از طریق سفرهای شرکتی، دانش آموزان با زمینه کاری آینده نیز آشنا می شوند.

تقاضا از سوی شرکت ها
به همان اندازه مهم، تقاضا برای نوآوری از خود عمل ناشی می شد. شرکت‌هایی مانند Bakker Belgium از ما خواستند که افرادی را آموزش دهیم، همانطور که پرورش دهندگانی که در خانه ما را زدند و از ما پرسیدند که آیا ما افرادی را آموزش می‌دهیم که به عنوان مثال با فناوری ارتباط دارند یا خیر.

در حال حاضر، افرادی که دانش سبز و همچنین دانش فنی دارند، کمیاب هستند. دانش‌آموزان هنوز با ما یاد می‌گیرند که چگونه گوجه‌فرنگی بکارند، اما در آموزش جدید موارد دیگری را نیز به آنها یاد می‌دهیم.

پس از شش سال تحصیل، PTS Mechelen از دانش‌آموزان می‌خواهد که بتوانند به یادگیری ادامه دهند یا برای شغل، به عنوان مثال، یک ایستگاه آزمایشی درخواست دهند، در یک شرکت تولیدی نصب شوند یا حتی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

تعجب
بیورن در یک روز باز در ماه مه امسال متوجه شد که دانش آموزان آینده از آنچه باغبانی برای ارائه دارد شگفت زده شده اند. همین شگفتی را افراد دیگری از بیرون به اشتراک می گذارند. مردم هنوز به اشتباه فکر می کنند که باغبانی فقط قرار دادن گیاهان در زمین است در حالی که علم بسیار بیشتر است.

در مدرسه، برای یادگیری «کاردستی»، زیرساخت گلخانه ای نیز وجود دارد. این گلخانه ممکن است 30 سال قدمت داشته باشد، اما سال گذشته یک کامپیوتر آب و هوایی به روز نصب شد.

این Hoogendoorn بازسازی شده است، آماده برای ‘Het Nieuwe Telen’ (تزکیه جدید). ما این کار را با و از طریق دانش‌آموزان، سیستم‌های جزر و مد، ناودان‌های کشت، قفسه‌های رشد مجهز به چراغ‌های LED مدولار برای آزمایش تکنیک‌های تکثیر و بهینه‌سازی شرایط رشد انجام می‌دهیم… و من می‌توانم به چند مورد دیگر فکر کنم… به طور خلاصه، ما مسلح هستیم تا خون سبز را در رگ‌ها بفرستیم!»

چشم انداز آینده برای کارآموزان
پس چشم انداز آینده دانش آموزان چیست؟ معلم پاسخ می دهد: “بسیار گسترده”. “گزینه های کار در انواع مشاغل کشاورزی مانند خدمات با کیفیت، مراکز تحقیقاتی یا سازمان های بازاریابی موجود است، اما دانش آموزان همچنین می توانند مدیران مزرعه آینده شوند. یا مطالعه بیشتر برای کسانی که نمی توانند از این موضوع به اندازه کافی استفاده کنند.”

بیورن معتقد است که بسیار مهم است که صادق باشیم. او معتقد است، با این حال، آموزش ساده چیدن گوجه فرنگی، دیگر مناسب این زمان نیست. “دانشجویان فلاندری، درست مانند هلند، به طور فزاینده ای برای کار برداشت و کار فصلی بسیار گران هستند. بنابراین ما عمداً به این افراد در اینجا نیز آموزش نخواهیم داد.”

مانند گلخانه خودمان، ارتباط با مزارع عملی نیز مهم است. به عنوان مثال، ما خودمان CHP نداریم، اما اگر بخواهیم در این مورد به دانش آموزان آموزش دهیم، همیشه می‌توانیم از یک تولیدکننده با CHP دیدن کنیم.»

به طور مشابه، حراج BelOrta نیز برای یادگیری در مورد بازاریابی در این نزدیکی است. این مدرسه همچنین فروشگاه مدرسه خود را با یک فروشگاه اینترنتی برای این منظور دارد. او می گوید: «آنچه از ما باقی مانده است، به حراج تحویل می دهیم. به گفته بیورن، PTS Mechelen در نزدیکی کشاورزان، حراج و ایستگاه آزمایش در سینت-کاتلیجن-ویور قرار دارد.

آماده برای آینده
PTS Mechelen با تنظیم آموزش ارائه شده و بیان یک داستان کامل و متنوع در مورد باغبانی، قصد دارد درک مردم از این بخش را تغییر دهد. طبیعتاً امید این است که این امر باعث افزایش ثبت نام کارآموزان نیز شود. در حال حاضر هشت کارآموز در سال چهارم داریم که انتظار دارم همه آنها موفق شوند. سال آینده در سال اول با دوره فناوری کشاورزی، امیدواریم این میزان را دو برابر کنیم.

مدرسه در Mechelen تنها مدرسه در فلاندر نیست. چهار مدرسه دیگر وجود دارد که Agrotechnics را ارائه می دهند. معلم در پایان می گوید: «ما باید پشت آنچه ارائه می دهیم بایستیم. هدف ما فریب دادن دانش آموزان نیست. آنها مطمئناً می خواهند این کار را در Mechelen انجام دهند، علاوه بر این که داستان بخش در حال تغییر را روایت کنند. “خوب خواهد بود اگر به این هم برسیم که مردم به این فکر کنند که مارچوبه یا فلفل آنها از کجا آمده است.”

برای اطلاعات بیشتر:
پی تی اس مچلن
Antwerpsesteenweg 145
2800 مچلن
تلفن: +32 15 28 53 20
[email protected]
www.ptsmechelen.be



منبع