غنی سازی CO2 آبی – چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند؟

به گفته آرون آرچیبالد، معاون فروش و اتحاد استراتژیک در CO2 GRO، این به ویژه برای گلخانه‌های زیر 40 درجه شمالی و بالاتر از 40 درجه جنوبی صادق است، که آب و هوای آنها اغلب در تابستان به هواگیری قابل توجهی نیاز دارد. شرکت دقیق agtech فناوری محلول دی اکسید کربن آبی را در اختیار پرورش دهندگان گلخانه ای قرار می دهد که در آن دی اکسید کربن در آب حل شده و روی برگ ها اعمال می شود.

از زمان اجرای CO2 GRO، Hidroexpo بازده بهتر و گیاهان قوی‌تر را شاهد بوده است و هر آزمایش جدید محصول بهتری را تولید می‌کند. رودریگو به هر پرورش‌دهنده‌ای که فناوری CO2 GRO را در گلخانه خود در نظر می‌گیرد، انجام آزمایش‌های کامل با فناوری جدید را توصیه می‌کند تا دقیقاً نحوه استفاده از آن و پارامترهایی را که برای گلخانه‌شان بهتر کار می‌کنند، انجام دهند.

جدای از بهبود مستقیم بهره وری محصول، CO2 GRO همچنین پتانسیل دی اکسید کربن محلول را برای سرکوب توسعه پاتوژن هایی مانند E. coli و سفیدک پودری مورد مطالعه قرار داده است. آرون می‌گوید: «این باعث می‌شود که فناوری CO2 GRO برای تولیدکنندگان ارگانیک که فهرست مواد شیمیایی مورد تأیید آنها کاملاً محدود است، مناسب‌تر باشد».

CO2 آبی در آب و هوای گرمسیری ضروری است
به گفته رودریگو مارتینز آلوارز، مدیر کل Hidroexpo، فناوری منحصربه‌فرد غنی‌سازی دی‌اکسید کربن آبی CO2 GRO عملا تنها راهی است که تولیدکنندگان آمریکای جنوبی و مرکزی می‌توانند به طور موثر از غنی‌سازی CO2 در گلخانه خود استفاده کنند. Hidroexpo یک گلخانه فلفل است که در لا لیبرتاد، السالوادور واقع شده است. با توجه به نیازهای بالای تهویه در آب و هوای گرمسیری، استفاده از غنی‌سازی گازی دی‌اکسید کربن در جو گلخانه غیرممکن بود زیرا به سادگی گاز را از دریچه‌ها خارج می‌کرد. با فناوری غنی‌سازی آبی CO2 GRO، دی‌اکسید کربن مستقیماً روی برگ‌ها اعمال می‌شود و به گلخانه اجازه می‌دهد تا بدون از دست دادن گاز محرک فتوسنتز، در صورت نیاز هواگیری کند.

برای اطلاعات بیشتر:
آرون آرچیبالد، معاون فروش و اتحادهای استراتژیک
CO2 GRO
[email protected]
https://co2gro.ca/



منبع “در Hidroexpo، ما تجربه ای با دی اکسید کربن گازی نداشتیم، زیرا به دلیل نیازهای هواگیری خود، 70٪ از دی اکسید کربن را از دست می دادیم، فقط به این دلیل که باید هواگیری کنیم. با CO2 GRO، ما در تلاش هستیم تا نحوه استفاده از مکمل ها را بیابیم. رودریگو می‌گوید دی‌اکسید کربن در السالوادور مؤثرتر است.

Hidroexpo سه سال است که از CO2 GRO استفاده می کند و آزمایشات مختلفی را برای یادگیری نحوه عملکرد این فناوری و نحوه واکنش محصول انجام می دهد. در ابتدا، CO2 GRO در 0.5 هکتار از یک گلخانه 1 هکتاری نصب شد و به Hidroexpo اجازه داد تا بهره وری محصول خود را با و بدون غنی سازی دی اکسید کربن مقایسه کند. از آن زمان، Hidroexpo CO2 GRO را در دو گلخانه 1 هکتاری نصب کرده است و در حال ارزیابی استراتژی های عملیاتی مختلف بین گلخانه ها به منظور بهینه سازی بیشتر مزایای این فناوری است.

“در کشاورزی، شما یک فرمول یا یک اندازه برای همه ندارید. شما باید چیزهایی را امتحان کنید تا یاد بگیرید که چگونه بهترین نتایج را بگیرید. ما مقدار دی اکسید کربن مورد استفاده را یاد گرفته ایم، هر چند وقت یکبار. برای درخواست، و غیره،” رودریگو توضیح می دهد.

مزایای غنی‌سازی دی‌اکسید کربن برای تعدادی از محصولات گلخانه‌ای به‌خوبی ثبت شده است، که تأثیر کلی آن تسریع رشد و تجمع زیست‌توده است. برای اکثر تولیدکنندگان، افزودن دی اکسید کربن مکمل با سوزاندن گاز طبیعی یا استفاده از دی اکسید کربن مایع فشرده انجام می شود، دومی نیاز به واحدهای تبخیرکننده دارد تا دی اکسید کربن را به عنوان گاز به جو منطقه رشد برساند. علیرغم مزایای واضح آن برای تولید، غنی سازی دی اکسید کربن می تواند با هواگیری گلخانه ای مخالفت کند، که اساساً بزرگراهی برای خروج دی اکسید کربن از گلخانه فراهم می کند.