فانوس خالدار، یک گونه مهاجم جدید، تهدیدی برای تجارت و کشاورزی بلومینگتون است.

صاحبان مشاغل محلی و کارشناسان محیط زیست می گویند فانوس های خالدار، یک گونه مهاجم جدید با بال های قرمز و لکه های سیاه، در سال های آینده به بلومینگتون خواهند رسید. این حشرات که بومی جنوب شرق آسیا هستند، مستقیماً برای انسان مضر نیستند، اما ممکن است به کشاورزی و مشاغل آسیب بزنند زیرا آنها هنوز یک شکارچی طبیعی در ایالات متحده ندارند.

جیم بولتر، که مالک شراب سازی باتلر با همسرش است، گفت که فانوس ها در عرض یک تا دو سال به بلومینگتون خواهند رسید. او از آسیبی که ممکن است به کسب و کارش وارد کنند می ترسد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، فانوس های خالدار از محصولات کشاورزی تغذیه می کنند. باتلر گفت این حشرات به طور خاص بر تولید آووکادو و بادام در کالیفرنیا تأثیر می‌گذارند که بیشترین آسیب را به تولیدکنندگان کوچک وارد می‌کند. کشاورزان ممکن است مجبور شوند پول بیشتری را برای تهیه تولیدکنندگان از اروپا به دلیل کمبود منابع در مجاورت خرج کنند. این می تواند منجر به کمبود یا افزایش قیمت این محصولات شود.

مقاله کامل را در www.idsnews.com بخوانید.



منبع

آرمین موکزک، پروفسور زیست شناسی IU، گفت: فانوس های خالدار با ایجاد سوراخ در سیستم عروقی آنها به گیاهان آسیب می رسانند که گیاهان از آن برای رساندن آب و مواد مغذی به بقیه بدنشان استفاده می کنند. او گفت: “این یک نی است.” «اگر سوراخی در آن ایجاد کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شما نمی توانید از آن استفاده کنید.»

با وجود اینکه برای انسان مضر نیستند، به دلیل کمبود شکارچیان طبیعی به تعداد زیاد تولید مثل می کنند. با این حال، برخی از بال های آنها بدون جسد پیدا شده است، که کارشناسان را به این فکر واداشت که به ویژه پرندگان، بال های خود را پشت سر می گذارند.