فرصت تنوع زیستی بیشتر برای محصولات گلخانه ای مقاوم تر


گیاهان ارتجاعی و سیستم‌های کشت به کشاورزی و باغداری کمک می‌کنند که در آن استفاده از محصولات حفاظتی محصول می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. دانشگاه و تحقیقات واگنینگن، به سفارش وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا (LNV)، فهرستی از مفاهیم نوآورانه کشت تهیه کرده است که مستحق تحقیقات بیشتر برای این منظور است.

از بین 12 مفهوم کشت مورد مطالعه برای بخش سبزیجات گلخانه ای، گیاهان گلدانی و گل شاخه بریده، مفاهیم کشت در مورد افزایش تنوع زیستی در گلخانه و تجزیه و تحلیل هوا و آب برای تشخیص سریع بالاترین رتبه را به دلیل مشارکت آنها در هدف رشد انعطاف پذیری بیشتر دریافت کردند. محصولات زراعی در سال 2030 و برای امکان سنجی عملی آنها.

به طور کلی، گروهی از هیئت مدیره، سهم این موارد را تخمین زدند
اقدامات کشت برای کاهش استفاده از محصولات حفاظتی محصول در بالاترین حد است و به دنبال آن اقدامات فنی و اقدامات پیشگیرانه است.

به گفته محققان، آنچه قابل توجه است، این است که گروه صداگذاری (که شامل نمایندگان سازمان های صنعتی اما بدون تولیدکنندگان است) انتظار کمی از استفاده از اکوسیستم خارج از گلخانه دارد. اثربخشی چنین اقداماتی به اندازه کافی شناخته نشده است زیرا مشخص نیست آفات یا شکارچیان تا چه حد از خارج به داخل مهاجرت می کنند.

مانع اصلی ذکر شده هزینه اجراست.

4. کشت از زمین، 3. کشت خطی به جای دایره، 1. تقسیم بندی کشت، 6. تنوع زیستی در اطراف گلخانه، 16. القای مقاومت گیاه، 23. لحظه تنظیم مجدد، 5. افزودن دشمنان طبیعی، 2. کاملا بسته گلخانه، عمودی…، 17. کنترل توسط اقلیم، 14. تکنیک های سنجش، هوش مصنوعی و…، 21. ایجاد و کنترل فعال …، 7. تنوع زیستی در گلخانه، 15. تجزیه و تحلیل هوا/آب.

امتیازات برای مفاهیم رشد نوآورانه در کشت گلخانه ای در مشارکت آنها در UP (آبی) و امکان سنجی (نارنجی) (هر دو امتیاز از 5 کسب کردند). نمرات بر اساس 3 تا 6 پاسخ است، جدا از امتیاز عملی بودن مفهوم رو به رشد ‘4. کشت از زمین، که تنها بر اساس دو پاسخ است (رنگ روشن در شکل)

کل پست مربوط به تحقیق از WUR را اینجا بخوانید و گزارش کامل را اینجا ببینید.



منبع