فروشندگان سیل و باران را عامل گرانی گل‌ها در این فصل جشنواره می‌دانند

یکی از کشاورزان گفت که قصد دارد گل همیشه بهار و گل داوودی را در طول دیوالی پس از حذف تمام گیاهان پوسیده از مهد کودک خود در نزدیکی بنگلور عرضه کند. ما آماده عرضه گل همیشه بهار و گل داوودی در زمان داسارا بودیم، اما سیل در بنگالورو منجر به غرق شدن 1.5 هکتار از جوانه های گل به مدت چهار روز پس از متورم شدن داکشینا پیناکینی شد و در نتیجه حدود 5 میلیون روپیه ضرر کرد.

عرضه گل به بازارهای شهر از Malur، Hoskote، Bengaluru، Anekal، Nelamangala، Kolar، Hosuru و Davanagere انجام می شود. حداقل هزینه یک حلقه گل یاس کوچک از 600 روپیه تا 800 روپیه است. به طور مشابه، برای عرضه پوجا به وسایل نقلیه و تجهیزات اداری، گل همیشه بهار و نیلوفر استفاده می شود. قیمت گل همیشه بهار از 20 روپیه به ازای هر کیلوگرم در هفته گذشته به 100 روپیه جهش کرد، در حالی که نیلوفرهای هر کیلو در هفته گذشته 150 روپیه فروخته می شدند، اکنون دو برابر شده و به 300 روپیه رسیده اند. این تورم به دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرضه به صورت تن است. دیواکار گفت، گل ها آسیب دیده اند.

مقاله کامل را در www.newindianexpress.com بخوانید.



منبع

کریشنا ام آر، یک کشاورز که در زمینه پرورش گل فعالیت می کند، گفت که او به همراه بستگانش 1.5 هکتار زمین دارند. وی یادآور شد: از 13 تا 18 شهریور زمین زیر آب گرفت و محصولات گل رز و گل همیشه بهار از بین رفت.

با جشن های داسارا و رسم مرسوم ارائه پوجا به «آیوداها»، فروشندگان گل گفتند که نرخ یاس، نیلوفر و گل همیشه بهار چند برابر شده است. قیمت یک کیلو یاس 1000 روپیه، نیلوفر 300 روپیه و گل همیشه بهار 120 روپیه است. GN Diwakar، رئیس انجمن بازرگانان گل بازار KR، گفت که نرخ گل تقریباً دو برابر شده است زیرا محصولات در طی باران شدید امسال آسیب دیده اند.