قیمت گاز هلند بیش از 300 یورو در مگاوات ساعت، برق بیش از 650 یورو در مگاوات ساعت

توقف یا ادامه؟ بسیاری از شرکت های کشت گلخانه ای هلندی در حال حاضر با این معضل روبرو هستند. پخش کننده منطقه ای هلند، Omroep West با Juliska van der Breggen، یک پرورش دهنده chrsyantenum و کشاورز گوجه فرنگی، Richard Hartensveld از Schenkeveld Tomaten صحبت کرد. Juliska در حال توقف تولید در یکی از دو گلخانه است.

در آلمان نیز قیمت برق کمتر از قیمت گاز است.

قیمت فوروارد برق نیز به شدت افزایش یافته است. قیمت بار پایه برای زمستان آینده حدود 750 یورو در مگاوات ساعت تخمین زده می شود. این بار پایه باید در این هفته تقریباً 550 یورو در مگاوات ساعت باشد. شما می توانید به روز رسانی کامل AgroEnergy را در اینجا بخوانید.

امروز، یک رکورد دیگر قیمت برق NL: میانگین 693,83 €/MWh. حدود 20 برابر (!) معمولی در جمعه تابستان. این منجر به انتقال گسترده ثروت از مصرف کنندگان به… چه کسی واقعاً می داند؟ داده ها: https://t.co/tyQgL1d4PF pic.twitter.com/CnEJ4ODCge. – Martien Visser (@BM_Visser) 26 اوت 2022

اما ریچارد با یک استراتژی کشت تعدیل شده در هر هشت گلخانه ادامه خواهد داد. در زمستان تولیدی وجود نخواهد داشت، که به معنای گردش مالی بسیار کمتر است. می توانید کل مقاله Omroep West (به زبان هلندی) را در اینجا بخوانید.

دیک ویرمن در پستی در Foodlog در مورد آزمایش جالبی می نویسد که در باغبانی اتفاق می افتد. بازگشت به محصولات فصلی – اساس باغبانی – اما با استفاده از دانش و تکنیک های مدرن. شما می توانید در مورد آن (به زبان هلندی) اینجا بخوانید.

قیمت گاز قرار است تا بلوک سال 2025 30 درصد بیشتر از هفته گذشته افزایش یابد. در مقایسه با ابتدای این ماه، قیمت های آتی برای بلوک های سال 2024 و 2025 اکنون دو برابر شده است. برای سال 2026، قیمت 50٪ + (از 44 تا 67 €ct/m3) است. بنابراین، درازمدت واقعی در حال حاضر نیز در قیمت‌های بازار شرکت می‌کند که با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارند، متخصصان AgroEnergy مشاهده می کنند.

نروژ تعمیر و نگهداری را در هفته های آینده افزایش خواهد داد. به گفته AgroEnergy، اپراتور شبکه نروژی Gasco گزارش می دهد که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در 7 سپتامبر به اوج خود می رسد.


قیمت گاز برای «زمستان 2022» تا 25 اوت در تسهیلات انتقال عنوان. در روز پنجشنبه، قیمت، همچنین برای سه ماهه اول سال 2023، از مرز 300 یورو در مگاوات ساعت عبور کرد. در اواسط صبح جمعه، تقریباً در همان سطح باقی ماند. ارقام فعلی را اینجا ببینید.

در ساعت 11 صبح روز جمعه، دولت هلند هنوز به روز رسانی درباره پر کردن تاسیسات ذخیره گاز این کشور منتشر نکرده بود. شما می توانید آن به روز رسانی هفتگی را در اینجا پیدا کنید.

تنها گلخانه داران نیستند که تولید خود را کاهش می دهند. تولید کننده کود نروژی نیز همینطور است یارا روز جمعه، 26 آگوست، دومین کارخانه از سه کارخانه آمونیاک خود را تعطیل کرد. یکی دیگر از پخش‌کننده‌های منطقه‌ای هلندی Omroep Zeeland گزارش می‌دهد که یارا می‌خواهد آمونیاک وارد کند، که ارزان‌تر از ساخت خود آن است.





منبع

متخصصان AgroEnergy در به‌روزرسانی‌های هفتگی خود، تحولات انرژی را بررسی می‌کنند. آنها خاطرنشان می کنند که علاوه بر مشکلات روسیه، تعمیر و نگهداری فزاینده زیرساخت گاز نروژ، بازار را به طور غیرمعمولی آشفته می کند. تعمیر و نگهداری برای NordStream 1 نیز برنامه ریزی شده است. شروع از 31 آگوستشرکت گاز دولتی روسیه گازپروم می گوید که این خط لوله گاز به مدت سه روز بسته خواهد شد. بازار شک دارد عرضه به سطح پس از آن (بخوانید 20 درصد حداکثر ظرفیت) بازگشت.

در روز پنجشنبه، 25 آگوست، قیمت گاز TTF از مرز 300 یورو در مگاوات ساعت عبور کرد. این یک رکورد قیمت فوق‌العاده دیگر در این بورس تجاری گاز اروپاست که به شدت گرم شده است. در این به روز رسانی بحران، ما پیشرفت های انرژی هفته گذشته را فهرست می کنیم و متخصصان کل هفته انرژی (عجیب دیگر) را در نظر می گیرند.