مجمع عمومی BIE نمایشگاه باغبانی 2027 یوکوهاما را به رسمیت می شناسد

کشورهای عضو BIE در مجمع عمومی در پاریس گرد هم آمدند و به اتفاق آرا با توصیه کمیته اجرایی BIE برای به رسمیت شناختن نمایشگاه 2027 یوکوهاما، که توسط دولت ژاپن درخواست شده بود، موافقت کردند. این شناخت وضعیت نمایشگاه باغبانی را به عنوان یک نمایشگاه بین المللی تأیید می کند و این امکان را برای ژاپن فراهم می کند که از طریق کانال های دیپلماتیک از شرکت کنندگان بین المللی دعوت کند.

اکسپو 2027 یوکوهاما بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی باغبانی است که از سال 1960 توسط BIE به رسمیت شناخته شده است. نمایشگاه های باغبانی رابطه هماهنگ تر بین مردم و طبیعت را ترویج و حمایت می کند و منعکس کننده همکاری، حسن نیت و تعهد جامعه بین المللی برای محافظت، حفظ و ارتقاء است. تنوع و نویدهای طبیعت جدیدترین نمایشگاه باغبانی بین آوریل تا اکتبر 2022 در آلمر هلند با موضوع “شهرهای سبز در حال رشد” برگزار شد. نمایشگاه بعدی باغبانی در دوحه قطر بین 2 اکتبر 2023 تا 28 مارس 2024 با موضوع “صحرای سبز، محیطی بهتر” برگزار خواهد شد.

صد و هفتاد و یکمین مجمع عمومی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی (BIE) نمایشگاه 2027 یوکوهاما را به‌عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی باغبانی به رسمیت شناخت. نمایشگاه باغبانی که در یوکوهاما، ژاپن، بین 19 مارس تا 26 سپتامبر 2027 برگزار می‌شود، با موضوع «منظره‌های آینده برای شادی» برگزار می‌شود.

به منظور به رسمیت شناختن رسمی، پرچم BIE به طور رسمی به توشیوکی هایاشی، معاون وزیر، وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن تحویل داده شد. وزیر زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن، HE Tetsuo Saito، طی پیام ویدئویی به مجمع عمومی خطاب به مجمع عمومی گفت: “با موضوع “منظره آینده برای شادی”، هدف این نمایشگاه ایجاد یک جامعه پایدار با همزیستی است. با طبیعت، که در آن مردم از طریق رابطه خود با گل ها و سبزه ها احساس شادی عمیق تری دارند.

دبیر کل BIE، Dimitri S. Kerkentzes، اظهار داشت: “نمایشگاه های باغبانی نقش مهمی در حمایت و نمایش راه حل های سبز برای چالش های پیش روی مردم و کره زمین ایفا می کنند. اکسپو 2027 یوکوهاما، با گردآوری کشورهایی از سراسر جهان، نه تنها نقش حیاتی طبیعت برای بشریت و ایجاد شادی، بلکه اهمیت تعمیر، بازسازی و نگهداری آن را برای نسل‌های آینده برجسته خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
دفتر نمایشگاه های بین المللی
[email protected]
www.bie-paris.org



منبع