محصول جدید کالیفرنیایی مقاوم به خشکی؟


لیزا و استوارت وولف در مقابل گیاهان آگاو ایستاده اند. کشاورزان دره مرکزی یک قطعه آزمایشی از گیاهان آگاو دارند. (استوارت وولف)

محصولی با نیاز آبی کم
Mezcal را می توان از هر گونه آگاو در مکزیک تهیه کرد، در حالی که تکیلا، به گفته رانبام، تنها از گیاه آگاو آبی رشد می کند که در منطقه جغرافیایی تعریف شده “تکیلا” رشد می کند. در کالیفرنیا، گیاهان آگاوا آبی می توانند 110 پوند یا بیشتر وزن داشته باشند، و طبق مقاله ای که در UC Davis در سال گذشته منتشر شد، حدود 11 پوند آگاو برای تولید یک بطری تکیلا لازم است. وولف گفت که گیاهان در مکزیک به طور متوسط ​​50 تا 60 پوند وزن دارند.

این تحقیق همچنین فرصتی را برای درک بهتر تأثیر مکان بر رشد گیاه ارائه می دهد که می تواند منبع فیبر و شیرین کننده جایگزین و همچنین الکل های مقطری باشد که می تواند تولید کند.

وولف گفت: “اگر وارد یک خشکسالی شدید شویم، این محصولی است که فکر می کنم می توانیم به طور کامل از آبیاری خودداری کنیم.” برای من، این گیاه به نوعی در زمان مناسب پیدا می شود.

با هم می آیند
حدود 40 تولیدکننده و تولیدکننده تقطیر در ماه مه برای یک سمپوزیوم گرد هم آمدند تا در مورد محصول صحبت کنند، از اقتصاد و تدارکات گرفته تا برنامه ریزی سایت و فرآیندها. با بررسی چشایی و حسی محصولات کالیفرنیا به پایان رسید.

کشاورزی در کالیفرنیا با آینده نامشخصی روبرو است زیرا خشکسالی، آتش سوزی های جنگلی و دیگر شرایط آب و هوایی شدید در غرب رایج تر شده است. اما صنعت نوپایی که بر روی رشد و تقطیر گیاهان آگاو متمرکز شده است، که برای تولید تکیلا و مزکال در مکزیک استفاده می‌شود، می‌تواند پاسخ کالیفرنیا به مزارع آوار شده و کمبود آب باشد.

کریگ رینولدز، مدیر موسس شورای آگاو کالیفرنیا که حدود 500 گیاه در حال رشد است، می گوید که این صنعت در “مرحله جنینی” است و سازماندهی می تواند به گسترش محصول کمک کند. او کالیفرنیا Agave Ventures را اداره می کند که آگاو آبی را پرورش می دهد و گیاهان استارتر را به سایر پرورش دهندگان می فروشد.

او گفت: “من واقعاً معتقدم که می توانیم با مکزیک بسیار رقابتی باشیم.”

منبع: www.ucdavis.edu



منبع

او افزود: “من فکر می کنم که این محصول به طور بالقوه مقاوم به خشکسالی در کالیفرنیا نویدهای زیادی وجود دارد.” “UC Davis می تواند به سازماندهی و تحقیق کمک کند.”

در اوایل سال جاری، گروهی از تولیدکنندگان، تقطیرکنندگان و خرده فروشان، شورای آگاو کالیفرنیا را برای تقویت همکاری و ارائه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش میان اعضایی که قبلاً هیچ شبکه رسمی نداشتند، تشکیل دادند.

وولف گفت: “آگاو به عنوان یک گیاه مقاوم به خشکی، پتانسیل زیادی در کالیفرنیای تحت تنش آبی دارد.” این محصولی است که در دوره‌های خشکسالی شدید می‌تواند با کم یا بدون آب از بین برود.»

این هدیه عمدتاً بر روی بهینه سازی تولید در کالیفرنیا نسبت به مکزیک متمرکز شده است، جایی که هزینه های نیروی کار کمتر است و کشاورزان به جای آبیاری برای آب به باران متکی هستند. استوارت وولف معتقد است که تولیدکنندگان کالیفرنیا می‌توانند گیاهان بزرگ‌تری با محتوای قند بالاتر پرورش دهند.

علاوه بر ایجاد بهترین شیوه‌های کشاورزی برای محصول و انجام تحلیل‌های اقتصادی، UC Davis می‌تواند به‌عنوان یک زمین آموزشی عمل کند، همان‌طور که برای آب‌جوسازی و شراب‌سازی انجام می‌دهد.

چند سوال کلیدی که باید به آنها پاسخ داد: آیا خطر سرمازدگی در کالیفرنیا نسبت به مکزیک، جایی که گیاهان در آن رشد می کنند، بسیار زیاد است؟ آیا کالیفرنیا می تواند محصولی با رشد سریع، قند بالا و مقاوم به بیماری تولید کند؟

او گفت: «این واقعاً در حال بلند شدن است.

گیاهان آگاو به حداقل آبیاری نیاز دارند، می‌توانند به عنوان آتش‌شکن از آتش‌سوزی‌های جنگلی عمل کنند و فرصتی را برای کشاورزان فراهم کنند تا محصولاتی را در زمینی بکارند که در غیر این صورت باید به‌خاطر کمبود آب از بین بروند یا رها شوند. تقریباً شش تا هشت سال طول می کشد تا گیاهان بالغ شوند.

استوارت وولف گفت: “UC Davis همچنین پتانسیل آموزش رهبران آینده برای این صنعت را دارد.”

رانبام گفت که دانشگاه کالیفرنیا دیویس میزبان این رویداد بود تا مردم را دور هم جمع کند و آنها را با آنچه که دانشگاه می تواند از نظر تحقیق، آموزش و اطلاع رسانی ارائه دهد آشنا کند.

این صندوق با هدیه 100000 دلاری بذر از استوارت و لیزا وولف، که کشاورزان دره مرکزی هستند و دارای یک قطعه آزمایشی از حدود 900 گیاه آگاو در 1.5 هکتار هستند، ایجاد شد. آنها امیدوارند که این هدیه دیگران را نیز تشویق کند که در این امر مشارکت کنند.

وولف‌ها مایلند که هدیه‌شان برای پاسخ به سؤالات تحقیقات اولیه در مورد مکان‌های رشد، ویژگی‌های گیاهی و آژانس‌های مالی احتمالی، و همچنین جمع‌آوری داده‌های برداشت و تولید یک پایگاه داده با آن اطلاعات، بر اساس قرارداد هدیه استفاده شود.

ران رانباوم، استادیار صنعت انگور و شراب شناسی گفت: الگوهای بارندگی و شرایط رشد در کالیفرنیا با آنچه که تکیلا در آن تولید می شود متفاوت است. شروع به استفاده از قابلیت‌های UC Davis برای تعیین اینکه کدام گونه‌های آگاو را می‌توان به صورت تجاری در کالیفرنیا کشت و چه طعم‌هایی را می‌توان با تقطیر برای تولید ارواح آگاوا کالیفرنیایی منحصربه‌فرد گرفت، هیجان‌انگیز است.

اکنون، دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، صندوق استوارت و لیزا وولف را برای تحقیقات آگاو تأسیس کرده است تا بر توسعه و تحقیق در مورد گیاهان و قابلیت زنده ماندن آنها به عنوان یک محصول کم آب در ایالت تمرکز کند.