محققان اسرائیلی زبان مخفی گیاهان را می شنوند

بیشتر در english.news.cn بخوانید



منبع

طبق مقاله ای که در مجله علمی Cell منتشر شده است، گیاهان معمولاً زمانی که تحت استرس هستند صداهای بیشتری منتشر می کنند. صداهای کلیک مانند برای گوش انسان نامحسوس است، اما احتمالاً توسط گیاهان و حیوانات دیگر شنیده می شود. اعتقاد بر این است که این اولین باری است که صداهای موجود در هوا از گیاهان تحت تنش طبقه‌بندی و از فاصله دور ثبت می‌شوند.

با قدم زدن در آزمایشگاه، دو میکروفون اولتراسونیک برای جمع آوری صدای گیاهان در مقابل یک گلدان گوجه فرنگی قرار می گیرند. لیلاچ هادانی، محقق برجسته و استاد دانشکده علوم گیاهی و امنیت غذایی، به شین‌هوا گفت که این تجهیزات ویژه عمدتاً در مطالعه سیگنال‌های اولتراسونیک خفاش‌ها به کار می‌رود.

میکروفون‌ها که قادر به ضبط صداها در فرکانس‌های 20-250 کیلوهرتز هستند، برای جلوگیری از تداخل، 10 سانتی‌متر از کارخانه قرار می‌گیرند. با کمک سنسورهای تعبیه شده در میکروفون، سیگنال های اولتراسونیک را می توان به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرد که به راحتی توسط انسان تشخیص داده می شود.

ردیفی از کابین‌های سفید با ظاهری ساده در خارج از دانشکده علوم زیستی جورج اس ویز در دانشگاه تل‌آویو اسرائیل هیچ تفاوتی با گلخانه‌های معمولی ندارد، اما در داخل یکی از کابین‌ها، زبان مخفی گیاهان توسط گروهی از اسرائیلی‌ها باز شده است. محققان