مدیر عامل الگون کنیا به شورای مشورتی جهانی منصوب شد

دکتر کانتاریا از سال 2021 به عنوان مدیر هیئت ملی در اتحاد بخش خصوصی کنیا (KEPSA) خدمت کرده است و در زمینه امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی رهبری می کند.



منبع دکتر کانتریا در راس یکی از بزرگترین شرکت های نهاده های کشاورزی در شرق و مرکز آفریقا، بر بیش از 600 کارمند و عملیات در کنیا، تانزانیا، اوگاندا، اتیوپی و زامبیا به عنوان بزرگترین شرکت نهاده های کشاورزی در شرق آفریقا نظارت می کند.

سازمان غیرانتفاعی شبکه تجاری مشترک المنافع است. CWEIC با بیش از 100 شریک استراتژیک تجاری و دولتی از 31 کشور و منطقه، وظیفه تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در 54 کشور عضو مشترک المنافع را دارد. این شورا هر دو سال یک بار میزبان مجمع تجاری مشترک المنافع در کنار نشست دوسالانه سران کشورهای مشترک المنافع است. هدف فعالیت‌های این سازمان از طریق شبکه‌های خود، در رویدادها و در هیئت‌های بین‌المللی ایجاد بستری برای تعامل معنادار بین رهبران تجاری و تصمیم‌گیرندگان دولت در سراسر کشورهای مشترک المنافع است.

او مهارت ها و دانش خود را به طور گسترده در جهت تلاش های بشردوستانه شامل آموزش، بهداشت، و خدمات اجتماعی و غیره به کار برده است. در سال 2020، اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور اوهورو کنیاتا، به خاطر خدمات به ملت در طول کووید، به ویژه برای پروژه گل های امید، که هزاران شغل کنیایی را نجات داد، به او جایزه خدمات ریاست جمهوری کنیا – اوزالندو را اعطا کرد.

شورای سرمایه گذاری و سرمایه گذاری مشترک المنافع، CWEIC، شرکت محصولات کشاورزی الگون کنیا را به عنوان شریک استراتژیک خود انتخاب کرده و مدیر عامل آن، دکتر بیمال کانتاریا، را به شورای مشورتی جهانی خود منصوب کرده است.

در سال 2020، دکتر کانتریا به عنوان رئیس شبکه بخش کشاورزی (ASNET)، نهاد چتر سازمان‌های تجارت کشاورزی و سهامدارانی که به دنبال هدایت صنعت به سمت تحول مورد نیاز برای پیشبرد توسعه اقتصادی کنیا هستند، انتخاب شد. این شبکه پس از تأسیس کنفدراسیون کشاورزی آفریقای شرقی که به دنبال مذاکره با دولت‌ها و مشاغل در منطقه شرق آفریقا برای تدوین سیاستی برای حمایت از جابجایی بی‌وقفه کالا در سراسر مرزها است، به منطقه‌ای تبدیل شده است تا توسعه کشاورزی را با مرزهای EAC این تلاش، علی‌رغم اینکه اجلاس سران کشورهای EAC از سال 2011 متعهد شد که رویکردی منطقه‌ای برای توسعه کشاورزی را رهبری کند، انجام نشد، اما با ACEA، این رویا نزدیک به تحقق است. دکتر کانتاریا رئیس ACEA است.

من مفتخرم که بخشی از این گروه شبکه معتبر باشم و مشتاقانه منتظر تعاملات و تعامل بیشتر با سایر اعضا در حین هدایت برنامه تحول آن هستم. من از لرد جاناتان مارلند، رئیس CWEIC، برای دعوت ما تشکر می کنم.» دکتر بیمال گفت.