مشخصات فنی باتری و تعاریف آن‌ها مجله خبری الکترونیک و رباتیک-مستر انرژی پلاس

بخاطر کاهش احتمال وقوع حوادث ناگوار، ایمن تر هستند و به طور گسترده ای در تأمین انرژی ابزار های الکتریکی و تجهیزات پزشکی استفاده می شود. باتری های لیتیوم یون در برابر باتری های لیتیوم گوگرد، عملکرد بهتری را نسبت به وزن ارائه میدهند. امروزه باتری‌های گوشی موبایل در دو نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تولید می‌شوند که دارای عمر طولانی و قابلیت نگهداری شارژ بسیار بیشتر از باتری‌های اولیه هستند. گفتنی است به منظور افزایش عمر باتری موبایل از جمله باتری‌های گوشی سامسونگ باید در رابطه با نحوه استفاده از باتری و همچنین نحوه شارژ و نگهداری آن اطلاعات کافی بدست آورد. در این زمینه می‌توان از مقالات بی‌شماری که در زمینه نحوه نگهداری باتری موبایل و یا راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی است اطلاعات لازم را کسب کرد. در مبانی باتری، اصطلاح باتری به مجموعه ‌ای از یک یا چند سلول الکتروشیمیایی گفته می شود که با انجام واکنش ‌های شیمیایی می تواند جریان الکتریکی را در درون مدار تولید ‌کند.

یکی از مزایای این نوع باتری‌ها این است که دارای اثر حافظه کمتری نسبت با باتری‌های نیکل کادمیوم هستند. ۲ – کاربردهایی که در آن‌ها از باتری‌های قابل شارژ به عنوان وسیله ذخیره انرژی استفاده می‌شود و باتریها توسط یک منبع انرژی اولیه شارژ و در هنگام نیاز انرژی ذخیره شده را به بار تحویل می‌دهند. در این حالت باتری همیشه توسط یک شارژر در زیر شارژر قرار گرفته و در مواقع قطع برق انرژی مورد نیاز مصرف‌کننده را تأمین می‌کند، باتری منبع تغذیه بدون وقفه و باتری اتومبیل، لیفتراک و موتورسیکلت نمونه‌ای از این کاربرد می‌باشد.

باتری قلیایی (Alkaline)

نوع معمولی باتری ها که به باتری های منفذ دار معروف هستند دارای دریچه هایی بر روی درب باتری جهت افزایش الکترولیت وگاهی یک منفذ کناری برای خروج اسید اضافی می باشند. اگر باتری منفذ دار دارای دریچه کناری نباشد باید بر روی درب های دریچه های مخصوص افزایش اسید، دارای منافذ ریزی باشد تا گازهای اضافی داخل باتری بتواند از آن خارج شود. نوع دوم باتریهای خودرو ، باتری های آب بندی شده هستند که به آنها و گاهی به غلط به آنها باتری خشک گفته می شود.

شاید فکر کنید باتری هم به اندازه خیلی از چیزهایی که تا کنون دیده‌اید کسل کننده به نظر برسد، اما اگر این استوانه (به نظر کسل کننده) را به یک وسیله الکتریکی که برای حرکت به انرژی نیاز دارد متصل کنید، آن به حرکت در می‌آید. یکی از باتری‌های قابل شارژ پر مصرف در آن دوران که همچنان نیز از آن‌ها استفاده می‌شود، باتری‌های قابل شارژ سرب – اسید (lead-acid) است که در خودرو‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. تا قبل از همه‌گیر شدن تجهیزات الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپتاپ، باتری‌هایی قابل شارژ، به دلیل دوام کم (زمان دشارژ پایین) از محبوبیت زیادی برخوردار نبودند. اغلب باتری‌های قابل شارژ در دهه 1980 و 1990 باتری‌های نیکل-کادمیوم (nickel-cadmium) و یا نیکل متال هیدرید (nickel-metal-hydride) بودند.

اتصال خانه‌های باتری خودرو بیکدیگر

مشخصات فنی باتری و تعاریف آن‌ها مجله خبری الکترونیک و رباتیک-مستر انرژی پلاس الکترولیت Electrolyte به محلول‌های آبی گفته می‌شود که دارای رسانایی الکتریکی بیشتر از mrenergyplus آب خالص باشند. این مواد حل شده در محلول به صورت یون هستند و در واقع یک الکترولیت به ‌طور جزئی یا کامل در آب یونیزه می ‌شود. این محلول ها، در حقیقت چیزی به جز مواد معدنی مثل سدیم، پتاسیم، کلسیم و غیره نمی باشند که می توانند درون خون انسان یا هر مایع دیگری حل شوند. لازم بذکر است این یون‌ها علاوه بر مایعات نمکی در محلول‌های اسیدی و بازی نیز وجود دارند.

  • این نوع باتری ها دارای طول عمر خوبی هستند و اغلب در دوربین ها و وسایل دارای تخلیه بالا مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این مدل‌ها، به باتری‌های ثانویه نیز مشهور هستند؛ زیرا قابلیت شارژ دوباره و استفاده مجدد را دارند.
  • واکنش شیمیایی درون باتری در مدت زمان طولانی، باعث خروج و نشت مواد شیمیایی داخل باتری به بیرون شده و ایجاد خوردگی شیمیایی در قطعات فلزی دستگاه‌ها که اطراف باتری قرار دارند می‌نماید.

برای پاک کردن سولفات باتری می‌توانید از آب، جوش شیرین و یک برس سخت استفاده کنید. هنگام کار کردن با جوش شیرین نیز بهتر است احتیاط کنید؛ این ماده نباید وارد سلول‌های باتری شود. در بیشتر مواقع، سولفات‌ها تنها با آب جوش و یک برس سخت پاک می‌شوند. علاوه بر ابعاد مناسب ، بدنه باتری باید دارای شکل مناسب و جایگاه های مناسب برای نصب روی خودرو باشد. باتری خودرو در هنگام خاموش بودن موتور به دلایل مختلفی مانند روشن ماندن چراغ‌ها، کهنگی یا حتی دمای نامتعارف هوا می‌تواند خالی شود.

یک چرخه شارژ دوره استفاده از شارژ کامل، تا تخلیه کامل و دوباره شارژ کامل است. ، باتری هر بار به طور کامل تخلیه نمی شود و در نتیجه شارژ باقی می ماند. استفاده از مطالب اُشیم برای مقاصد علمی و غیر تجاری با ذکر منبع بلامانع است. در این مقاله 10 شرکت بزرگ و قابل اهتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی را به شما معرفی می کنیم. بهتر است در ابتدا یک تعریف کوتاه از اسید داشته باشیم و سپس به بررسی سولفوریک اسید و خطرات آن در باتری بپردازیم.