معرفی انواع گل رز با عکس و تفاوت آنها | dastchinflower

و زمانی که این حشرات شیره مجله خبری گل و گیاه را می کشند، می توانند باعث ضعیف شدن گل رز شوند و برای مقابله با آن ها می توانید از یک حشره کش مناسب استفاده کنید که به گیاه صدمه نزند. کود گیاهی یکی از بهترین راه ها برای مرطوب نگه داشتن این گیاهان است و هر زمان که خواستید می توانید این کودها را به گیاه بدهید اما برای نتیجه بهتر می توانید این کار را در اوایل بهار انجام دهید. این رز ها نسبتاً کوچک هستند و به اندازه دو مدل قبلی مشهور نیستند اما بهتر است که چند تا از آن ها را در باغچه خود داشته باشید و آن ها حدود 30 تا 91 سانتیمتر می باشند که برای محیط داخل خانه و گلدان مناسب هستند. 4_ برش را به نفع جوانه ای انجام دهید که می خواهید در جهت صحیح رشد کند. برش به نفع جوانه ای که در طرف خارج از مرکز گیاه بر روی ساقه قرار گرفته، باعث ایجاد یک بوته با مرکز و قلب باز، منظم و ساده خواهد گردید.

  • هنگام انتخاب گل رز دلخواهتان در نظر داشته باشید که در کدام دسته بندی قرار می گیرد ، چرا که اطلاعات مهمی را در مورد خصوصیات ، نحوه نگهداری و رشد گیاه در اختیار شما قرار می دهد.
  • برای کشت رز گلخانه ای، به گلخانه ای با اسکلت گالوانیزه و با لوله ۵ و ۶ می باشد.
  • گل رز پلی آندا شبیه به رز فلوریبوندا است، البته از نظر حجم و شکوفه گل رز پلی آندا کوتاهتر از گل رز فلوریبوندا است.
  • تعداد گلبرگ ها نیز متفاوت است و بعضی از آنها فقط چند گلبرگ دارند و برخی دیگر با گلبرگهایی پوشانده می شوند كه با هم تداخل دارند.
گل‌های رز واسطه‌ای، از گل‌های رز استاندارد خیلی کوچک‌تر هستند و تاج گل‌هایشان معمولاً صاف است. سایز ساقه‌های این رزها حداکثر به ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌‎متر می‌رسد، و انواع آن شامل رز صورتی، عروس، رز فیسکو، رز کاردنیال و رز نقره‌ای براق است. چینی‌ها چیزی حدود هزاران سال انواع گل رز را پرورش می‌دادند، اما چیزی که می‌دانیم این است که در حیاط امپراطوری‌ها، رزهای گوناگونی پرورش داده می‌شد که نشان از پرورش این گل و انواع آن در میان چینی‌ها است. به طور کلی و اصولاً رنگ زرد نمادی از شادی، خوشحالی و تقدس است.

گل رز مینی فلورا  یا گل رز مینیاتوری:

در واقع هیچ رز بالا رونده دیگری به رنگارنگی این گل نیست. این گیاه گل‌های متوسطی با سایه‌های قرمز-نارنجی و رنگ طلایی دارد.این گل روی نرده‌ها بالا می‌رود و یک سایبان در باغتان ایجاد می‌کند. این گل رز بیمار نمی‌شود و ارتفاع آن به ۲.۵ تا ۳ متر می‌رسد.

۳. عطر:

رز آلبا به بیماری‌ها مقاوم است، نگهداری آسانی دارد و می‌تواند شرایط سایه و سرما را به خوبی تحمل کند. به طور کلی می‌شود گفت گل رز قرمز پر استفاده ترین گل زینتی در تمام دنیاست. عشق ورزیدن و دوست داشتن کسی جزو مهم‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی یک انسان می‌افتد. برای اینکه بتوانید به کسی ابراز عشق کنید و گفتن این موضوع کار سختی است می‌توان با کمک یک شاخه گل رز هلندی و یا باکس گل رز قرمز این حس را بروز دهید. در زبان گل‌ها، رز قرمز به معنای عشق ابدی و وفاداری است. همچنین از گل رز هلندی قرمز در دسته گل عروس نیز استفاده می‌کنند.

تاریخچه گل رز

اگر گل رز دارای محدودیت های خاصی باشد، باید کاملا به آن پایبند باشید و شرایط مورد نیاز را برای آن فراهم کنید تا بتواند رشد مناسبی داشته باشد. همه این فرم های گل رز در هر دو گل رز مدرن و قدیمی مشاهده می شوند. گلهای رز مدرن آن دسته از گیاهانی هستند که از سال ۱۸۶۷ و هنگام معرفی اولین گل رز چای ترکیبی پرورش یافته اند. گل های رز قدیمی گل هایی هستند که قبل از آن تاریخ وجود دارند که شامل گل های رز وحشی هستند.

http://bongahekhodro.ir