معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | dastchinflower

مجله خبری گل و گیاه رز بالغ بر ۱۵۰ گونه و هزاران هیبرید دارد و همین امر باعث شده تا بتوان رز را در هر رنگ و مدلی یافت. شاید برخی گونه ها را در اولین نگاه تصور نکنید که از خانواده گل رز است. این نوع رز گیاهی ترکیبی بوده و بومی منطقه خاصی نمی باشد ، قد ان بین 90 تا 1.20 سانتی متر است و به نور کامل خورشید نیاز دارد. اگر گل رزی می خواهید که بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد باشد، رزهای پاسیویی را امتحان کنید. این رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند. هزاران گل رز ترکیبی وجود دارد که پرورش داده شده اند و با معرفی گونه های جدید به طور مداوم ، جایگزین انواع منسوخ شده می شوند.

انواع گل رز وحشی

رز هیبرید چای یکی از گونه های رونده عمودی هست که اغلب دارای گل‌ها بزرگ و کرم رنگ هست که با پرورش و رسیدگی خوب شما ارتفاع آن به 2 متر می‌رسد. اگر بخواهیم نژادهای رز را از لحاظ خوش بو بودن و یا داشتن رایحه دسته بندی کنیم به طور حتم هیبرید چای در رتبه اول قرار می‌گیرد. اگر گیاهانی که به سمت بالا رونده هستند برای باغچه شما مناسب نیست؛ می‌توانید از گیاه رز که به اطراف یا افقی روندگی دارند نگهداری کنید. از رزهایی که افقی رشد می‌کنند اغلب برای پارک‌ها و خانه‌هایی که باغچه آنها در مرکز حیاط قرار دارد استفاده ‌می‌کنند.

  • با طی شدن مراحل قبلی در صورتی که چندین قلمه ی گل رز دارید، می بایست قلمه ها را با فاصله ی 15 سانتی متری از هم در درون خاک قرار دهید به طوری که دو سوم قلمه در درون خاک و یک سوم آن بیرون از خاک قرار بگیرد.
  • هر چند روز یکبار رطوبت خاک را چک نمایید، چنانچه رطوبت کم بود مجددا” آبیاری کنید.
  • استفاده از نمک منیزیم در کاشت گل رز رونده بسیار تاثیرگذار است، نمک منیزم عامل تولید سبزینه و موجب جذب بیشتر نیترژن است.استفاده از نمک منیزیم برای گل رز هم به همین اندازه موثر است.
  • در این نوشته معنی رنگ انواع گل رز را نیز آورده شده است.
  • این گل شرایط رشد در اکثر خاک ها را داشته و سازگار می باشد اما هر چه خاک شما مرغوب تر باشد رشد گل بهتر می باشد.
رز آلبا یکی از انواع قدیمی گل رز است که از قرن یکم میلادی مهمان خانه‌ها بوده است. این گل‌ بوته‌هایی بلند و شاخ‌وبرگی سبزآبی و جذاب دارد. گل‌های رز آلبا معمولا سفید رنگ و گاهی صورتی کمرنگ دیده می‌شوند. رز آلبا معمولا یک بار در سال در اواخر بهار یا اوایل تابستان گل می‌دهند.

وقتی مینی کیس باعث پولدار شدن شد!

اگر گل هلندی را به میزان ۵ سانتی متر در خاک قرار دهید کافی است. سپس با دست خود خاک اطراف آن را فشار دهید تا سفت شود و جایگاه آن در خاک تثبیت شود. البته از نظر حجم و شکوفه، گل پلی آندا کوتاه‌تر از رز فلوریبوندا می‌باشد. برای لبه و پرچین ساختمان، می‌توانید از گل رز پلی آندا استفاده کنید.

http://bongahekhodro.ir

گل رز بیشتر در باغچه و باغات کاشته میشود، اما به تازگی قابلیت کاشت و نگهداری گل رز در گلدان در بیشتر گونه های این گل ایجاد شده است. کاشتن گل رز هلندی به مراقبت خاص خود نیاز مند می باشد. برای مثال این گل نیاز به کود دهی داشته و باید سم پاشی شوند. ریشه هایی که به این ترتیب پیوند شده اگر در گلدان است گلدان ها را مرتب روی سطح گلخانه می چینند، جای گلدان ها باید ۱۰ درجه سانتیگراد حرارت داشته باشد. سال بعد باید بوته های پیوند شده را کاملا مراقبت کرده آنها را مرتبا آب داده ضمنا از ابتلاء بوته ها به آفات و امراض نباتی پیشگیری کرد.

گونه هایی از گل رز که امکان کاشت در گلدان را دارند.