معرفی 8 انواع گل لاله، تکثیر، نماد و روش‌ نگهداری آن + عکس | dastchinflower

بعد از جوانه زدن پیاز ها می توانید گلدان را به محل پر نور تر و گرمتر منتقل کنید. البته کاشت بذر روش زمان بری است و برای کشت گیاه در فضای داخل منزل پیشنهاد نمی شود. ترکیبی از پیت ماس، ماسه، کوکوپیت و پرلیت برای گل لاله مناسب است. گل‌های لاله آتشی قرمز رنگ است و پرچم‌های گل کاملا مشخص است. این گونه بومی آسیا است و گل‌های آن سفید رنگ و ستاره‌ای شکل است.

  • اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد.
  • این گل ها در سایه درختان رشد نمی کنند و دشت های وسیع محیطی است که در آن رشد می کنند.
  • این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin می دانند.
  • درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند.
  • فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند.

اهمیت دریافت نور خورشید به صورت کامل در زمان گلدهی آن ها بسیار بیشتر است. از آنجایی که این گل آب مورد نیاز خود را در فضای باز از بارندگی دریافت می کند، بهتر است بیشتر با طرز نگهداری از لاله در آپارتمان آشنا شویم. در این مورد نیز باید به شما بگوییم لازم است تا خشک نشدن خاک گلدان به آن آب ندهید و برای مراقبت و آبیاری فصل خواب و استراحت گل را نیز در نظر بگیرید. بهترین مقدار برای این منظور نیز دو بار در هفته در زمان گلدهی و کمی پیش از آن، و نصف این میزان برای فصول سرد سال است. برای کاشت در باغچه پیاز گل لاله ایرانی را در ردیف هایی با فاصله ۱۵ سانتی‌متر و عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بکارید.

گل لاله دو رنگ

گل لاله عباسی در آفتاب کامل ( 6 ساعت نور در روز) رشد مناسبی دارد. میزان مورد نیاز گل لاله به نور آفتاب را نیز می توان از مشاهده دشت هایی که این گل ها در آن می رویند حدس زد. این گل ها در سایه درختان رشد نمی کنند و دشت های وسیع محیطی است که در آن رشد می کنند. بنابراین طریقه نگهداری از گل لاله در خانه نیز باید به همین شیوه باشد. اگر آن ها را در باغچه کاشته اید که نور آفتاب به مقدار کافی به آن ها می تابد. در غیر این صورت پر نورترین جای خانه را برای آن ها انتخاب کنید تا نور کافی را دریافت کنند.

نیازهای محیطی[ویرایش]

مناسب ترین دمای خاک در زمان کاشت بهتر است که کمتر از 17 درجه سانتی‌گراد باشد. گل لاله، جز 10 گل برتر در دنیا است، این گیاه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این گیاه دارای 150 گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند. رنگ‌بندی انواع گل لاله بسیار متفاوت و چشمگیر است که هر فرد با هر سلیقه و متناسب با هر نمادی که مدنظر خود است می‌تواند این گیاه را خریداری کند. اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم.

گل های مخصوص مناطق گرمسیری

فقط هنگام مجله خبری گل و گیاه و بعد از آن در فصل بهار به لاله کود بدهید. کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند. محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. گل لاله با گل‌هایی از خانواده نرگس رابطه خوبی ندارد پس گل‌های نرگس را با گل لاله یکجا قرار ندهید تا گل های لاله شما پژمرده نشود. هر قدر که شرایط خاک نامناسب تر و مواد غذایی کمتری داشته باشد پیازهای شکل گرفته ریزتر خواهند بود.

http://bongahekhodro.ir