منابع امروزی آینده گل ها را هدایت می کنند

در 22 ژوئن، Ceniflores، مرکز کلمبیا برای نوآوری گل و گیاه، اولین انجمن ورودی های زیستی را در دانشگاه د لا سابانا سازماندهی کرد. [La Sabana University] به منظور انتقال دانش برای بخش تولید گل. بیش از 140 نفر در این رویداد شرکت کردند که متخصصان، دانشگاهیان و متخصصان گلکاری علاقه مند به پرداختن به موضوعات مرتبط با ورودی زیستی را گرد هم آورد. این جلسه توسط اندرسون پائز، مدیر عامل Ceniflores افتتاح شد، که تاکید کرد که “inputs زیستی یک مد نیست. آنها سالها در کشور ما مورد تحقیق قرار گرفته اند. آنچه که با ورودی‌های زیستی مرتبط است این است که دانش و مکالمات ما اکنون در یک گفتمان پایداری واحد قرار گرفته‌اند که در تمام تیم‌های کاری ما در همه سطوح نفوذ می‌کند.» وی افزود: اهمیت ادامه تحقیقات، نوآوری و اجرای روندهای توسعه با نهاده های زیستی در تولید گل برای رقابت پذیری بخش تولید گل در سراسر جهان اساسی است. بخش پرورش گل به طور رسمی بیش از 200000 کارگر را بین قراردادهای مستقیم و غیرمستقیم استخدام می کند که به طور متوسط ​​14 شغل در هر هکتار کشاورزی ایجاد می کند.

در طول این رویداد، چندین سخنرانی توسط متخصصان نهاده‌های زیستی ارائه شد که دانش و تجربیات خود را در زمینه گل‌کاری با تأکید بر تاریخچه مبارزه بیولوژیکی به اشتراک گذاشتند و بر پیشرفت علمی و توسعه محصولات بیولوژیکی کنترل آفات مؤثر برای صنعت گل‌کاری پایدار تأکید کردند. شرکت کنندگان توانستند در مورد داستان های موفقیت آمیز و نمونه های دیگر پیاده سازی زیست ورودی برای توسعه پایداری در سطوح اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی به عنوان پاسخی به نوآوری برای تولید و صادرات به بیش از 100 کشور که گل های کلمبیا وارد می شوند، بیاموزند.

همچنین یکی از موضوعات مورد توجه تغذیه گیاه و استفاده از آن در بیماری های شایع و کنترل آفات بود. در این رابطه، استراتژی‌های پاسخ بهبود برای پیشگیری از پاتوژن‌های گیاهی مورد توجه قرار گرفت. این یک رویداد بسیار آموزنده برای جامعه پرورش گل کلمبیا بود. رویدادهایی مانند این، بحث‌هایی را در مورد موضوعاتی ترویج می‌کنند که به ما امکان می‌دهند از ارزش رو به رشد ورودی‌های زیستی در بخش گل و همچنین دیدگاهی که در مورد تولید و استفاده از آنها داریم، قدردانی کنیم. همچنین شایان ذکر است که مشارکت دانشگاه ها، بخش تولیدی و شرکت های حفاظت از محصولات در این رویداد، ایجاد یک هم افزایی که برای ارتقای این بخش و تولید نهاده های زیستی برای گل و گیاه ضروری است.

استفاده از ورودی های زیستی در گلکاری کلمبیا در حال رشد است! اگر انجمن را در دانشگاه د لا سابانا از دست دادید، خوشحالیم که شما را به رویداد بعدی که در دانشگاه کاتولیکا د اورینته برگزار می شود دعوت می کنیم. [Catholic University of the East] در Rionegro، Antioquia، در 17 اوت. ما می خواهیم به بررسی آخرین روند در کنترل بیولوژیکی، تغذیه، و محصولات زیستی برای بخش پرورش گل ادامه دهیم. این فرصتی برای ارتباط با کارشناسان صنعت و به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگر متخصصان در منطقه تولید گل خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر:
آسوکول فلورس
www.asocolflores.org



منبع