منطقه یورو هزینه گل های کنیا را به دلیل تورم کاهش می دهد

مقاله کامل را بخوانید: www.businessdailyafrica.com



منبع مصرف کنندگان در اروپا در بحبوحه افزایش هزینه های زندگی در دنیای غرب که خانواده ها را مجبور کرده خریدهای ضروری مانند غذا و نوشیدنی را کنار بگذارند، هزینه های خود را برای گل های کنیایی کاهش داده اند و هزاران شغل را در محلی تهدید می کند. شورای گل کنیا می گوید که تورم سرسام آور قدرت خرید مصرف کننده در این بازارها را کاهش می دهد و خانوارها و کسب و کارها خریدهای کمتر ضروری مانند گل های شاخه بریده را کاهش می دهند.

صنعت گل‌کاری کنیا از فصلی نسبتاً طولانی برخوردار است که از سپتامبر تا مه ادامه دارد و در فوریه به اوج خود می‌رسد زیرا کشاورزان گل در فصل جشن، روز ولنتاین و روز مادر به حداکثر می‌رسند.

کلمنت تولزی، مدیر اجرایی KFC به بیزینس دیلی گفت: ما در ابتدای سال خوشبین بودیم و به دنبال بهبودی کامل در سال 2022 بودیم زیرا در سال 2021 نشانه های خوبی از نظر فروش دیده بودیم. اما زمانی که جنگ روسیه آغاز شد، ما در معرض قیمت های بالای سوخت و سایر نهاده ها همراه با تورم در اروپا و تضعیف ارز مورد استفاده ما برای تجارت بین المللی قرار گرفتیم.

کاهش صادرات ضربه ای به کنیا است زیرا این صنعت با شدیدترین کاهش درآمد در یک دهه اخیر مواجه است. باغبانی منبع اصلی ارز برای کنیا در کنار چای، گردشگری و پول است و این صنعت بیش از 150000 کارگر را استخدام می کند.

KFC، یک لابی که نماینده تولیدکنندگان بزرگ است، نگران است که افزایش هزینه زندگی در اروپا همراه با تضعیف یورو و پوند استرلینگ، امیدها برای بهبود کامل این بخش از اثرات محدودیت‌های Covid-19 را از بین ببرد. مزارع گل کوچک 20 درصد محصول خود را در فضای تنگ صادراتی از دست می دهند