«میخک ها بازگشته اند. دوباره مد روز دیده شدن”

آنها همچنین دارای گواهینامه ISO 14001 هستند. “ما اولین و تنها شرکت گل در کلمبیا بودیم که این گواهینامه را دریافت کردیم. ما مفتخریم که از بهره مندی از انرژی خورشیدی در دو مزرعه خود بهره مند هستیم و برنامه هایی برای افزایش ظرفیت خود داریم. آگاه باشید. آب به عنوان یک منبع گرانبها، ما آب باران را به مخازن مزارع مختلف خود هدایت می کنیم، که به ما امکان می دهد تا تقریبا 50 درصد استفاده خود را از منابع آب محلی کاهش دهیم. علاوه بر این، آنها همچنین توسط Ethical Trading Initiative (ETI) و BASC (Business Alliance for Secure Commerce) تایید شده اند. و امسال، آنها همچنین در حال برنامه ریزی برای دریافت گواهینامه گلوبال گپ هستند.

چالش ها
او توضیح می دهد که چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند استخدام، آموزش و حفظ افراد با انگیزه بالا است. “این یک تجارت مردمی است و ما به خوبی تیم خود هستیم. از آنجایی که در حال گسترش هستیم، می خواهیم به آوردن کارگران خوب و شاد به سازمان خود ادامه دهیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
گل کولیبری
www.colibriflowers.com



منبع

آندرس تورو از Colibri Flowers می‌گوید، بازار میخک در طول همه‌گیری همه‌گیر رشد کرد و هنوز هم قوی است. این مزرعه کلمبیایی از سال 1987 به پرورش میخک و میخک اسپری می پردازد و سال به سال در حال گسترش است. آنها در حال حاضر 6 مزرعه با 1350 کارگر دارند و نه تنها یکی از مزارع خود را توسعه می دهند بلکه کل فعالیت خود را نیز توسعه می دهند. آوریل مهمترین ماه سال آنهاست و علیرغم چالش ها، آنها تا کنون از سال راضی هستند.

برای Colibri Flowers، ولنتاین مطابق انتظار بود. این بزرگترین تعطیلات ما نیست. از طرفی روز مادر برای آنها بزرگتر است و خیلی خوب پیش رفته است. “برای ما، ماه آوریل (پیش از روز مادر) بزرگترین تعطیلات ما در سال است.”

اهداف پایداری
در Colibri Flowers، آنها همچنین سخت تلاش می کنند تا تأثیر خود را بر محیط زیست کاهش دهند. “در طول زمان، ما استفاده از قارچ های بیولوژیکی را در فرآیند تولید خود پیاده کرده ایم. این قارچ های کنترل زیستی امکان مدیریت مسئولانه آفات را فراهم می کنند و به ما امکان می دهند مصرف مواد شیمیایی کشاورزی را کاهش دهیم. مایه افتخار، گسترش کارخانه تولید ما است که تامین خواهد کرد. تمام محصولات فعلی و آینده ما.”

“متخصصان میخک”
آنها با پرورش میخک و اسپری میخک برای بیش از 36 سال، خود را “متخصص میخک” می دانند. ما بزرگترین صادرکننده گل به ژاپن از کلمبیا هستیم، اما به هلند، لهستان، بریتانیا، کره، تایوان، اتریش، آلمان، کانادا، اسپانیا و سایر کشورها نیز گل ارائه می کنیم. ما با بهترین پرورش دهندگان بسیار نزدیک کار می کنیم. در حال حاضر، ما بیش از 70 گونه مختلف را در برنامه خود پرورش می دهیم، اما هر سال تعداد بیشتری را آزمایش می کنیم تا ببینیم آیا ارزش معرفی آنها را دارند یا خیر. امروز آنها امسال 6 مزرعه دارند، در حال گسترش هستند. 7 هکتار دیگر میخک و میخک اسپری در جدیدترین مزرعه آنها به نام “El Porvenir”. اما آنها در حال سرمایه گذاری برای گسترش کل عملیات خود هستند. علاوه بر 7 هکتار جدید امسال، باید ظرفیت لجستیکی، پس از برداشت و فروش را نیز افزایش دهیم.

دوباره مد روز
بازار گل میخک در سال های گذشته چگونه توسعه یافته است؟ تورو: “بازار در طول همه گیری کووید-19 رشد کرد، و هنوز هم برای گل میخک ها قوی است. در سال های اخیر، میخک ها بازگشته اند و دوباره مد روز دیده می شوند! بسیاری از طراحان از آنها برای دسته گل و ترتیب عروسی استفاده می کنند. علاوه بر کاربردهای سنتی روزمره.»