میسوری Extension نتایج مطالعه اسطوخودوس را گزارش می دهد

تیمی از متخصصان MU Extension Field در ژانویه 2021 کمک مالی وزارت کشاورزی میسوری دریافت کردند تا یک پروژه تحقیقاتی اسطوخودوس را در سه مکان در میسوری تامین کنند: Kirksville، Springfield و Ste. Genevieve. هدف از این پروژه این است که بیاموزیم کدام ارقام اسطوخودوس برای هر سایت بر اساس تولید گل، سختی زمستانه، مقاومت به خشکی و قدرت کلی گیاه مناسب هستند و این اطلاعات را در اختیار تولیدکنندگان و باغداران خانگی قرار دهند.

این پروژه در کرکسویل در ماه می سال 2021 آغاز شد. بیش از 120 بوته اسطوخودوس، 13 رقم، در هفت ردیف برجسته با آبیاری قطره‌ای کاشته شدند که طول هر ردیف را تعیین کرد تا در طول دوره‌های خشک در طول تابستان آب برای گیاهان فراهم شود. داده‌ها از هفته اول ژوئن 2021 تا پایان اکتبر 2021 هر دو هفته یکبار جمع‌آوری شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل ارتفاع و عرض بوته‌ها، بنیه، و در حالت شکوفه/عدم شکوفه بود.

بر اساس داده های جمع آوری شده در سال 2021، ارقام سوپر، پدیده، گروسو، ملیسا و پروونس بهترین عملکرد را داشتند. گیاهان در اواخر دسامبر 2021 با پوشش ردیفی برای محافظت در زمستان پوشانده شدند. از منگنه های باغ برای نگه داشتن پوشش ها در جای خود استفاده می شد.

در moberlymonitor.com بیشتر بخوانید



منبع

پوشش ها در 29 مارس برداشته شدند و هرس در ماه آوریل برای حذف رشد مرده و شکل دادن به گیاهان انجام شد. این گیاهان از اواخر اردیبهشت شروع به شکوفه دادن کردند و اولین برداشت گل سال در ژوئن انجام شد.