نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | dastchinflower

درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند. دارای دو کاسبرگ است که هنگام شکفتن گل لاله می‌ریزد. استفاده از روش هایی نظیر فلس برداری و تقسیم پیاز در لاله واژگون، روشی مناسبی برای ازدیاد این گیاه در سطح وسیع نیست. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی سوخ می شود و در طول زمستان نیاز به آبیاری ندارد. معمولا لاله ها به دو صورت شاخه بریده با دمگل بلند و یا به شکل گلدانی با دمگل کوتاه برای کشت و پرورش مورد استفاده قرار می گیرند. لاله های گلدانی، گل های درشت تری دارند، مقاوم تر می باشند و میتوان آنها را پیش رس کرد (شکل 3 ).

سوالات پر تکرار در خصوص گل لاله

پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ. یک سوراخ عمیق‌تر از آن حفر کنید تا خاک شل شود و زهکشی شود. در خاک های رسی، به جای آن به عمق 7.5 تا 15 سانتیمتر بکارید. به طوری که خاک آن همواره مرطوب باشد ولی خاک خیس نماند. آماریلیس افزودنی زیبایی به خانه تان است، اما اگر شروع به خم شدن یا افتادگی کند می تواند باعث دردسر شود. این گیاهان ممکن است کمی سنگین شوند، یا بسته به شرایط می توانند شروع به افتادگی کنند.

روش تکثیر گل لاله

پاشیدن جیبرلین و کینیتین باعث می شود این پدیده تا اندازه ای بهبود پیدا کند. پیازها را تا آمدن ماه آبان یا آذر در یک جعبه چوبی و در فضای تاریک، خنک و خشک نگه می داریم. شکل لامپ‌ گونه‌ ی این گیاه سالپای آن را به نماد رستاخیز و عزم راسخ تبدیل کرده است. تنوع رنگ گل در لاله به حدی است که می‌توان گفت به جز رنگ قهوه‌ای تمامی رنگ‌ها را دارا است. با تازه‌ترین و زیباترین گل‌ها و گیاهان، لبخند را روی لب‌های عزیزانتون بیارید.

گونه های مخصوص گل لاله

به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد. لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز گل لاله هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است.
  • گل لاله نگهداری بسیار راحتی دارد و به همین دلیل از گیاهان محبوب برای تزئیین منازل است.
  • کمترین اندازه جهت گل دادن برای محیط سوخ حدود 11 تا 12 سانتیمتر است.
  • برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید.

مجله خبری گل و گیاه لاله از تیره لیلیاسه می باشد، گیاهی بومی آسیای مرکزی، سیبری، مغولستان و چین است. در ایران به طور طبیعی در رشته کوه های زاگرس و البرز می روید. گونه هایی از لاله نظیر T.harazensis، T.ulophylla، T.urumiensis منحصرا به ایران تعلق دارد ( شکل 1 ).

http://bongahekhodro.ir