هر آنچه که باید در مورد سبک دکوراسیون داخلی سنتی بدانید

در کف سالن نیز طراحان به پیروی از ویژگی های سبک مورد نظر کارفرما از بتن اکسپوز و سرامیک های طرح دار استفاده کرده اند. در طراحی مفهومی این پروژه توجه به استفاده حداکثری از فضا و تطبیق محیط با برند رستوران مدنظر قرار داده شده است. سقفهای چوبی، که برای این محیط به طور اختصاصی طراحی شده ، فضای رستوران قدیمی را تداعی میکند، بهرهگیری از طراحی طولی اتاقها برای ایجاد حس عمق، و همچنین نصب آویزهای بلند روشنایی با قابلیت حرکت اندکی بسته به محل قرارگیری میزها و جابجایی احتمالی آنها برای انعطافپذیری بیشتر محیط در نظر گرفته شده است. با رونق گرفتن این سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مردم سعی در تقلید از سنتهای طراحی داخلی اروپا به ویژه انگلیس و فرانسه در قرن 18 و 19 را داشتند. در طراحی نمای بیرونی کافی شاپ باید ویژه ای داشته باشید. چنانچه قصد دارید یک رستوران را طراحی یا دکور کنید، حتما به این متریال توجه ویژه ای داشته باشید. اکثر مبلمان این رستوران خاص هستند که به صورت سفارشی ساخته شده اند و یک فضای بسیار منحصر به فرد برای تجربه ی لذت بخش میهمانان فراهم آورده است.

تک دیوارآجری در کافی شاپ هم در طراحی داخلی به سبک صنعتی و هم در سبک روستیک و سایر سبکها یکی از پرطرفدارترینها هستند. منبع عکس: نت برگ، عکاس نامشخصرستوران نون و نمک در خانه فخر الملوک در منطقهای اصیل حوالی محله بهارستان تهران قرار دارد. رنگ ها می توانند افراد را تحت تاثیر قرار دهند و دکوراسیون کافی شاپ شما را در ذهن و خاطرات افراد ماندگار کنند. حالا که تمامی ویژگیهای یک رستوران سنتی مناسب را برشمردیم، به نظر شما اطراف تهران و در نزدیکی شهریار کدام رستوران تمامی ویژگیها را یک جا داراست؟ درواقع نورپردازی مناسب و ایدئال و شیک بودن نمای خارجی و تابلو رستوران باعث میشود که بیشتر افراد نمای داخلی رستوران را نیز یک فضای لوکس و خاص تلقی نمایند. منابع نوری رستوران، نوع میز، صندلی و کاناپه کافی شاپی، مصالح به کار رفته در سازه، رنگ های مناسب و گویای مفهوم و سبک کافی شاپ شما را انتخاب کند. ابتدا می خواهیم اندکی در مورد رنگ بدانیم، رنگ ها امواجی نوری با طول موج های متفاوت می باشند که براساس ادراک ذهنی فرد، رنگ های مختلف بوجود آمده اند. کاغذ دیواریها بدلیل داشتن طرح و رنگ متنوع، میتوانند زیبایی خاصی را برای کافی شاپ یا رستوران ایجاد کنند.

شما می توانید با دیزاین این بخش، محیطی مفرح برای کسانی قصد دارند در فضای باز قرار گیرند، ایجاد کنید. این کافه، متعلق به یک شرکت تحقیقاتی می باشد که با عرضه غذاهای خام و محصولات غذایی مختلف که با مواد خام تهیه شده اند، سعی دارد سبک زندگی و رژیم غذایی افراد شهرنشین که زندگی پر استرسی دارند را بهبود ببخشد. قدرت عطر و و در فضای داخلی یک محل و طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، شگفت انگیز است. پرسنل شما شامل سرآشپز، سایر همکاران در آشپزخانه و همچنین کارکنان پیشخوان و گارسون ها خواهد بود. باید روی تمام تجهیزات موجود در آشپزخانه تابلوی مشخصات شامل شماره دستگاه، نوع کاربری و روش صحیح استفاده از آن نصب شده باشد. به منظور نمایش بیشتر و تاکید بر روی منوی اصلی رستوران که شامل مواد غذایی اورگانیک می باشد، از گیاهان سبز در فضای داخلی استفاده شده است. نور پردازی در رستوران حتی بر روی غذا ها نیز تاثیر می گذارد مثلا استفاده از نور های صورتی در مکانی که گوشت سرو می شود می تواند مناسب باشد اما مثلا بر ردی سالاد و سبزیجات این نور اصلا مناسب نیست و مشتری را جذب این غذا نخواهد کرد.

با این وجود ویژگی صنعتی آن همچنان حفظ شده و بسیار شیک است. در این بخش خط معمار قصد دارد تا نکاتی مهم و کاربردی در رابطه با طراحی فضای داخلی و بیرونی کافی شاپ برای کاربرانش به اشتراک بگذارد. مهم ترین جنبه کاربرد رنگ سبز در فضاهایی چون کافی شاپ و رستوران این است که این اطمینان را به مشتریان می دهد که غذای سالمی را خواهند خورد. رنگ صورتی، رنگ خوبی برای اتاق دختر بچه ها است. اشیائی مانند فنجان قهوه، کیسه ی قهوه ایده های خوبی برای طراحی کافی شاپ میدهند. بنابراین شما به کمک یک کاغذ دیواری زیبا میتوانید هم به فضا جلوه خوبی بدهید و هم مشتریانتان را از نظر حس خوب فضا،راضی نگه دارید. اغلب مشتریان ممکن است از آشنایان خود, راجع به رستوران چیزی بشنود, یا تبلیغ آنرا بخواند, یا قسمت ها و طراحی های بیاد ماندی را به خاطر بسپارند تمامی این اطلاعات موجب می شود که مشتری به رفتن یا نرفتن به آن رستوران برای اولین بار تصمیم بگیرد. همچنین بطری های شیشه ای خالی را که با موم شمع پر شده اند، برای تزیین قسمت مرکزی میزها در نظر بگیرید. این گزینه علاوه بر این که جریان را در فضا مشهود میکند، احساس بی نظمی هندسه حاکم بر فضا را نیز کمتر مشهود میسازد.

طراحی داخلی کافه به شکلهای کلاسیک و مدرن انجام میشود که در این طراحیها مواردی از قبیل فرهنگ و طرز تفکر مردم منطقه نیز تاثیر گذار است. مطمئناً هر صاحب کافه و صاحب رستورانی علاقه دارد که مشتریان و مراجعهکنندگانش سفارش بیشتری از نوشیدنی و یا غذا داشته باشند. در درون این عناصر، دوگانگی بین هویت برند و هویت ساخت و ساز وجود دارد: از یک طرف، سنگ تراشی اصلی ساختمان (در برخی موارد، پس از حذف پوشش های اضافه شده در طول سال ها)، که ما را به یاد ساخت اولیه آن می اندازد، و در طرف مقابل دیوار، عناصر سبز، که هویت برند را شکل میدهد و برای ایجاد یکپارچگی علاوه بر دیوار سبز در برخی از قسمتها، دیوار سنگی طراحی شده است. با طرح دیوار آجری شما به سادگی و هزینه کم میتوانید پشت دیوار پیشخوان کافی شاپ را شیک کنید. مدل کاغذ دیواری طرح نوشته یکی از جذابترین و مدرنترین مدلهای کاغذ دیواری کافی شاپ است. این شرایط تیم طراحی را به کاوش در یک مفهوم زیباشناختی- فضایی واداشت که متضمن رویکردی ساختارشکنی از جنبش «هنر نو» بود.

در این بار که در فضای باز مشغول به پذیرایی از شماست انواع کوکتل و موکتل ها که به زیبایی تزئین شده اند سرو می شود. غذاهای سرو شده در این رستوران دارای کیفیت فوق العاده می باشند. اس پی یو نیز یکی از بهترین رستوران های تهران است که غذاهای باکیفیت را در فضایی زیبا ارائه میکند. عرضه غذاهای متنوع نیازمند تقویت زیر ساخت و امکانات رستورانها و سبب شکلگیری هرچه بیشتر رستورانهای لاکچری شده است.در رستوران های لاکچری تهران دکوراسیون، پرسنل و ابزار پذیرایی نیز بهاندازه غذا اهمیت دارند و سر آشپز در اغلب رستورانهای بینالمللی با توجه به سبک غذای ارائه شده غیر ایرانی و با مدارک معتبر جهانی است.

سبک مدرن نیز امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون در طراحی کافی شاپ ها می باشد، زیرا هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و ظاهری جذاب را ایجاد می کند. در صورت کم بودن روشنایی رستوران جلوه به طور لی از بین خواهد رفت. مسئله دیگر که قبل از شروع به کار باید در نظر بگیرید، این است که میخواهید چند فضا در رستورانتان داشته باشید. زیر در دمای بالا خیلی از مشتریان میلی به غذاهای سنگین نخواهند داشت. علاوه بر این گیاهانی در محوطه اطراف قرار داده شده اند که می توانید از آن ها در آشپزخانه خود استفاده کنید. شما می توانید با توجه به سلیقه کارفرما به انتخاب تم کافی شاپ و سبک دکوراسیون آن بپردازید و سایر اجزا و عناصر را بر اساس سبک دکوراسیون مورد نظر انتخاب کنید. فقط می توانید آن ها در صورت نیاز رنگ آمیزی کنید یا این که بدون رنگ آمیزی دست نخورده باقی گذارید. این مطلب بسیار صحیح است که طبخ و آماده سازی این گونه محصولات بسیار سریع می باشد ولی در واقع می توان غذاهای فست فود بسیاری یافت که در آنها از سوسیس و کالباس استفاده نشده است و فقط با روش های خاصی آماده سازی و سرو آن با سرعت بالایی انجام می شود.

جهت ایجاد فضایی گرم و صمیمانه تر شما می توانید از چوب نیز استفاده کنید. یک طراحی زیبا و منحصر بفرد می تواند کافی شاپ شما را به پاتوقی خاطره انگیز و دوست داشتنی تبدیل کند، همیشه هزینه های گزاف، ما را به هدفی که داریم نمی رساند، می توانید با ایده های ساده و در عین حال هوشمندانه، دکوراسیون کافی شاپ خود را، به بهترین حالت ممکن طراحی کنید. شما حتی می توانید فضاهایی نزدیک به سبک مینیمال با به کاربردن رنگ های مشکی و خنثی، مبلمان ساده، گلدان های گل کوچک و همچنین تصاویر سیاه و سفید ایجاد کنید.

تمرکز طراحی داخلی این کافه ها بیشتر روی قسمت صف یا انتظار است. در ضمن شلوغ بودن و پر رفت و آمد بودن فضاهایی مانند رستوران و کافی شاپ همیشه برای فردی که اولین بار قصد تجربه کردن آنجا را داشته باشد به این معنی است که کیفیت غذا و پذیرایی کافه یا رستوران حتما قابل قبول است. در واقع شما باید تصمیم بگیرید چه نوع فست فودی را در نظر دارید ، مد نظر شما یک فست فود درجه یک جدید مانند دیگر فست فودهای موجود در بازار می باشد یا دیگر تفکراتی در ذهن خود دارید. وقتی هنوز طعم غذای رستوران یا فست فود و یا کافی شاپی را نچشیده اید اولین چیزی که برای شما جلب توجه می کند و از بیرون نظاره گر آن هستید طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان فضاها و نورپردازی و رنگ و مبلمان آن فضاست.

یکی از مهم ترین مبحث هایی که در زمینه طراحی داخلی هتل همیشه مطرح می باشد این است که چگونه با استفاده از یک طرح و دکوراسیون می توان محیط هتل را برای استفاده کنندگان که هر کدام دارای سلایق خاص خود هستند تبدیل به محیطی دلخواه دکوراسیون داخلی رستوران مراکشی آنان نمود. مشتری ها قبل از اینکه غذای رستورانتان را تست کنند، مخاطب دکوراسیون داخلی رستوران شما می باشند و قطعا رنگ ها از مهم ترین عناصر فضا می باشند که فرد با آنها ارتباط برقرار می کند. بعد از جمع آوری اطلاعات می توانید رنگ های مناسب مفهوم کافه تان را به درستی انتخاب کنید، هر درکی که تمایل دارید افراد هنگام حضور در کافی شاپ شما داشته باشند، بخش مهمی از آن بر پایه رنگ ها می باشد. در این صورت کافه ها و کافی شاپ ها به یکی از محبوب ترین سالن های غذاخوری در جهان به تبدیل شده اند. از طرفی استفاده از رنگهای گرم و تیره، نمای دنجتر و صمیمانهتری را به رستوران میبخشند.