هشتمین نسخه Seed meets Technology به پایان رسید

قوانین و مقررات
موضوع دیگری که سالانه در این نمایشگاه تکرار می شود قوانین و مقررات است. چه چیزی هنوز با پوشش بذر مجاز است و چه چیزی مجاز نیست؟ آنچه مسلم است این است که مواد شیمیایی به طور فزاینده ای حداقل در اروپا ممنوع می شوند و میکروپلاستیک ها نیز به همین منوال هستند. مردم در سایر نقاط جهان نیز متوجه این روند هستند، به همین دلیل است که مردم آنجا قبلاً در مورد جایگزین های درمان بذر در نمایشگاه مطلع شده بودند.

وقتی از غرفه داران پرسیده شد، نشان دادند که انرژی واقعاً موضوعی در گفتگوهای آنها با بازدیدکنندگان نیست. اگر اصلاً در مورد هزینه ها بود، در مورد هزینه یک ماشین جدید بود و اینکه چگونه اتوماسیون می تواند برخی از هزینه های سرسام آور نیروی کار را از بین ببرد. “آیا مردم اصلاً می خواهند دانه ها را در تمام روز بشمارند و مرتب کنند؟” یکی از غرفه داران به درستی تعجب کرد.

یوهان کوس، مدیر Vertify، در پایان روز اول Seed Meets Technology گفت: «خوشحال است که ببینیم این نمایشگاه تا حدودی شبیه به «جنگجویان قدیمی» در تجارت است.

بین المللی
نکته قابل توجه در روز اول این بود که افراد بیشتری از سراسر جهان نسبت به دو سال کووید که به شکل اصلاح شده برگزار شد، از نمایشگاه بازدید کردند. برای رضایت غرفه داران، از جمله بسیاری از شرکت های بازگشته و همچنین تازه واردان، روز اول شلوغ تر از سال گذشته بود. چهارشنبه، 28 شهریور، وعده داده شد که شلوغ ترین روز باشد. دیگر واقعاً هیچ محدودیتی برای COVID وجود ندارد، اگرچه برخی از شرکت‌ها با لغو پروازهای فرودگاه اسخیپول ناراحت شدند.

فناوری Seed Meets به پایان رسیده است. ما قبلاً یک تور در روز سه شنبه، در روز اول نمایشگاه بین المللی سه روزه فناوری بذر انجام دادیم. ما قبلا گزارش آن روز را منتشر کرده ایم. عکس ها هم اکنون آنلاین هستند.

با توجه به صحبت‌هایی که در نمایشگاه انجام شد، هنوز در مورد اینکه زمانی که چیزی دیگر مجاز نیست، دقیقاً چه مهلت‌هایی وجود دارد، تردید وجود دارد. تاریخ‌های لغو سال‌هاست که در گردش بوده و همچنین کمی تغییر کرده است. با این حال، یکی از غرفه ها آن را سیاه و سفید بود: سال 2028 سالی است که باید مراقب آن بود، زیرا در آن زمان استفاده از میکروپلاستیک در پوشش دانه ها در اروپا ممنوع می شود. با این حال، به آنها گفته شد، شرکت‌های بیشتر و بیشتری در حال حاضر این موضوع را پیش‌بینی می‌کنند. و این پیش بینی از طریق نوآوری در واقع در سراسر نمایشگاه مشهود بود.

اتوماسیون
با گلخانه‌های Vertify در پس‌زمینه، نمایشگاه واقعاً درباره بحران انرژی نبود، اگرچه در مورد یک ساندویچ و سوپ در امکانات پذیرایی رایگان و مجهز بحث شد. گاهی اوقات مشغول ژست دادن، به مهمانان بین المللی توضیح داده می شد که چگونه انواع شرکت ها با هزینه های بسیار افزایش یافته مواجه هستند.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.


یوهان کوس از میزبان Vertify و دیمی ورورست-هاکمن از Syngenta. یوهان ابراز خرسندی کرد که این نمایشگاه همچنین نوعی اتحاد مجدد برای “جنگجویان قدیمی تجارت” است. قبلا در گزارش دیروز به این موضوع اشاره کردیم.


Rick Lubbers و Pieter van Duin از Wing Seed با انواع گوجه فرنگی جدید Nightshade F1. گوجه فرنگی سیاه این گونه طعم بهتری نسبت به نسخه های قبلی دارد. این واریته در سال 2021 معرفی شد و اکنون با استقبال خوبی در بازار مواجه شده است.


بعد از اینکه اریک ون دی زیلور از MolGen در مورد آبجو صحبت کرد، ما بلافاصله مجذوب شدیم. این که در نهایت درباره دم کردن آبجو با قارچ های تریکودرما بود، داستان را کمتر خوش طعم کرد اما جالب نبود. MolGen روی پوشاندن دانه‌ها با قارچ شرط می‌بندد و قارچ را دقیقاً در مکان مناسب (نزدیک ریشه) قرار می‌دهد تا محصول از آن سود ببرد.


والتر هرمانز از Cremer Special Machines خوشحال است، زیرا یک کاربر راضی از دستگاه‌های شمارش دانه‌های او در قالب ایوان ولار از Syngenta آمده است.

برای اطلاعات بیشتر:
بذر با فناوری ملاقات می کند
[email protected]
www.seedmeettechnology.com



منبع

علاوه بر ارائه راه حلی برای مسئله کارگری، غرفه داران همچنین از صحبت در مورد اینکه چگونه تجهیزات آنها جوانه زنی بذر را بهبود می بخشد، و یا می توانند دانه ها را با دقت بسیار بیشتری بر اساس رنگ، وزن یا با فناوری بینایی مرتب کنند، صحبت کردند. یکی دیگر از غرفه داران خندان اشاره کرد که آنچه در اینجا کمک می کند این است که “حاشیه در صنعت بذر بسیار گسترده است.” او گفت: «شرکت‌ها به نوآوری ادامه می‌دهند و ثابت نمی‌مانند.