هشدار دانشمندان درباره آفت مهاجم گیاهی؛ می گویند تشخیص زودهنگام، کلید گزارش

آزبورن گفت: “در ابتدا، آسیب می تواند شبیه کنه ها باشد و می تواند گمراه کننده باشد.” روش‌های کنترل یکسان نیست و بدون درمان مناسب، این تریپس‌ها می‌توانند یک محصول کامل را از بین ببرند.»

حشره شناسان، پرورش دهندگان را تشویق می کنند که اغلب به جستجو پرداخته و گیاهان خود را به دقت بررسی کنند.

محققان در حال انجام آزمایش‌های کنترل‌شده در مراکز قرنطینه، از جمله الکساندرا روینتی در مرکز تحقیقات و آموزش گرمسیری UF/IFAS و آزبورن در MREC هستند. اما دانشمندان مشتاق هستند که یافته های خود را در سناریوهای دنیای واقعی آزمایش کنند.

یک گونه مهاجم تریپس شروع به ویرانی در فلوریدا کرده است. این حشره برای اولین بار در سال 2020 در فلوریدا شناسایی شد اما از آن زمان به طور قابل توجهی در سراسر ایالت گسترش یافته است. چیزی که زمانی در گلخانه ها جدا شده بود، اکنون شروع به آسیب رساندن به طیف گسترده ای از گیاهان، از جمله گیاهان در مناظر مسکونی کرده است.

آزبورن گفت: “ما می شنویم که ممکن است برخی چیزها برای کنترل این تریپس ها موثر باشد، اما باید تحقیقاتی را برای تایید آنچه می شنویم انجام دهیم.” “ممکن است هنگام آزمایش آن در اینجا در یک اتاق کوچک با نور مصنوعی، چیزی موفقیت‌آمیز پیدا کنم، اما ممکن است در گلخانه، منظره یا مزرعه سبزی کار نکند. ما علاقه‌مندیم با تولیدکنندگان برای کمک به مدیریت آفت کار کنیم. می تواند بهتر درک کند که چگونه این تریپس ها را در یک محیط تجاری درمان کند.”

مقررات برای تحقیقات در مورد آفات کنترل شده از این نوع سختگیرانه است. دانشمندان نمی توانند مواد گیاهی یا حشرات زنده را به خارج از مناطق آلوده منتقل کنند یا با آنها در مراکز دانشگاهی کار کنند مگر در یک اتاق قرنطینه تایید شده. این اتاق های قرنطینه بسیار کوچک هستند و تفاوت چندانی با کمد جارو ندارند که آزمایش را دشوار می کند.

تیم تحقیقاتی، از جمله احمد، سیندی مک‌کنزی از USDA، و عامل UF/IFAS Extension جان رابرتز، بررسی مراکز باغی در شهرستان پالم‌بیچ را انجام دادند تا بفهمند این آفت چقدر گسترده است. از نه فروشگاهی که حشره شناسان از آن بازدید کردند، هشت فروشگاه این آفت را داشتند.

محمد زی احمد، حشره شناس تحقیقاتی USDA، گفت: «در حالی که علائم آسیب قابل توجه ترین شاخص های آلودگی آن است، ممکن است تا زمانی که گیاه آسیب قابل توجهی را متحمل نشده است ظاهر نشود. همانطور که می گویند، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، و این به ویژه در هنگام برخورد با Thrips parvispinus صادق است.

آزبورن گفت: “اینطور نیست که آسمان در حال سقوط باشد، اما ما باید به این موضوع توجه کنیم و آن را نادیده نگیریم.” “تولید کنندگان هر محصولی باید آگاه باشند. به نظر می رسد این حشره دامنه میزبان نسبتاً وسیعی دارد. این فقط بر روی فلفل ها و پرورش دهندگان گیاهان زینتی تاثیر نمی گذارد.”

در حال حاضر، دانشمندان هیچ شکارچی موثر یا سایر مواد بیولوژیکی را نمی شناسند که به Thrips parvispinus در فلوریدا حمله کند، و کنترل شیمیایی بسیار دشوار بوده است. که تشخیص زودهنگام و پیشگیری را مهم تر می کند.

لنس آزبورن، حشره شناس UF/IFAS در مرکز تحقیقات و آموزش فلوریدا می‌گوید: «به منظور به حداقل رساندن هر نوع تأثیر منفی، ما بلافاصله به مردم هشدار دادیم که این آفت به فلوریدا راه یافته است. “بهتر است مراقب باشیم. این حشره به دلیل آسیب رساندن به فلفل ها در سراسر جهان بدنام است، اما اکنون از گلخانه به محیط زیست منتقل شده و در چندین منطقه در سراسر ایالت مستقر شده است.”

منبع: ifas.ufl.edu



منبع

حشره Thrips parvispinus – که معمولاً به عنوان تریپس فلفلی شناخته می شود – یکی از کوچکترین گونه های تریپس در فلوریدا است. اندازه آن تشخیص آن را چالش برانگیز می کند. حشرات ریز از گیاهی به بوته دیگر پرواز می کنند و از گیاهی به گیاه دیگر می پرند و با قسمت های دهان خود گیاه را می کشند و شیره آن را می مکند. تغذیه از گیاه باعث محدود شدن رشد گیاه و کاهش عملکرد محصول می شود. محققان هیچ ویروسی را نمی شناسند که این گونه منتقل می کند، اما اغلب، تریپس می تواند ویروس ها را بین گیاهان منتقل کند و گیاهان را از بین ببرد.

احمد گفت: «این اطلاعات در توسعه راهبردهای کنترل مؤثر و جلوگیری از گسترش بیشتر این گونه مهاجم در ایالات متحده حیاتی خواهد بود.

وب سایت جدیدی که با همکاری UF/IFAS و USDA ایجاد شده است، اطلاعات دقیقی را در مورد بیولوژی، تشخیص زودهنگام و علائم آسیب با فیلم ها و تصاویر دقیق حشره ارائه می دهد.

در ماه نوامبر، یک پرورش‌دهنده فلوریدای جنوبی، یک محصول کامل فلفل را در اثر این آفت به ارزش بیش از 1.3 میلیون دلار از دست داد.

این آفت روی طیف گسترده ای از گیاهان، از جمله 43 گونه از 19 خانواده گیاهی، از جمله محصولات فیبری، سبزیجات و گیاهان زینتی شناسایی شده است.

پرورش دهندگانی که Thrips parvispisnus را تشخیص می دهند باید فورا یافته های خود را به بخش کشاورزی و خدمات مصرف کننده بخش صنعت گیاهی فلوریدا گزارش دهند. سپس، محققان می توانند با پرورش دهندگان برای کمک به مدیریت آفت و ایجاد بهترین گزینه های درمانی موجود همکاری کنند.

آزبورن گفت: «اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد این حشره داریم، باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا بدانیم چگونه آنها را مدیریت کنیم. ما می‌خواهیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا از هدر دادن پول و مواد شیمیایی جلوگیری کنند، بنابراین در تلاش هستیم تا استراتژی‌های سمپاشی مؤثری را برای کنترل جمعیت آنها ایجاد کنیم.»