هوای سرد برداشت را به تاخیر می اندازد، اما جشن گل صد تومانی هومر را متوقف نمی کند

بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، هومر با نام های مختلفی شناخته می شود: “هملت کیهانی کنار دریا” یا “پایتخت ماهیگیری هالیبوت جهان”. اکنون، برای چهارمین سال متوالی، این شهر همچنین “شهر گل صد تومانی ها” است. هومر در میانه جشنواره سالانه گل صد تومانی خود است که در ماه جولای برگزار می شود.

شولتز گفت: «در طول راه، متوجه شدیم که گل صد تومانی‌های ما به فصلی می‌رسند که گل صد تومانی‌های تازه بریده شده در هیچ کجای دنیا در دسترس نیستند.

حدود 20 سال پیش، شولتز با پاتریشیا هالوول، دوست و محقق دانشگاه آلاسکا فیربنکس که در باغ‌های گیاه‌شناسی آنجا گل صد تومانی پرورش می‌داد، ارتباط برقرار کرد. او می خواست ببیند که آیا گل صد تومانی – گلی که زمستان های سرد را دوست دارد – می تواند در آلاسکا رشد کند یا خیر.

بنابراین، چگونه این شهر در انتهای جاده به چنین قطب گل صد تومانی در آلاسکا تبدیل شد؟ داستان از چند مایلی خیابان ایست اند در مزرعه ریتا جو شولتز شروع می شود. این ملکی است که شولتز چندین دهه در آن زندگی کرده است. او در سال 1968 به همراه همسرش لروی به آنجا نقل مکان کرد و فروشگاه فریتز کریک را در همان نزدیکی اداره کرد.

در alaskapublic.org بیشتر بخوانید



منبع