هوشمند سازی ساختمان BMS چیست ؟

سخت افزار در سیستم هوشمند ساختمان به سه بخش پردازنده، سنسورها و عملگرها تقسیم می شود. پردازنده هوشمند همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه پردازش اطلاعات و تصمیم گیری در شرایط مختلف را بر عهده دارد. سنسورها نیز همانند حواس پنج گانه انسان شرایط محیطی را درک کرده و اطلاعات مورد نیاز سیستم هوشمند را در اختیار پردازنده قرار می دهند و در نهایت عملگر ها دستورات مشخصی را به تجهیزات ارسال می کنند. به عنوان مثال فرض کنید دمای مورد نظر شما برای منزل خودتان 25 درجه است.

کلید اتوماتیک اشنایدر

اجرای این سیستم در خانه‌ها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که در واقع هزینه‌های خرید دستگاه و تنظیم آن می‌باشد. اما با صرفه جویی در مصرف انرژی و نیروی انسانی به سرعت این هزینه‌ها برگشته و دستگاه در طولانی مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه ها می‌شود. علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی این سیستم باعث افزایش آسایش افراد ساکن خانه می‌شود باعث می‌شود و سریعاً شرایط خانه با توجه به محیط تغییر می‌کند. دیمرها امکان تنظیم نور را با افزایش یا کاهش نور لامپ ها به صورت الکترونیکی به وجود می آورند. درواقع با این تجهیزات می توان به همراه سنسور نور سطح نور در محیط ساختمان را کم وزیاد نموده و یا حتی روشنایی را خاموش نمود و به این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

پمپ های آب روشن می شوند، شیر های مربوط به هر بخش باز شده کار آبگیری آغاز می شود بعد از رسیدن آب به مقدار نیاز شیرها به تدریج بسته شده و آبگیری متوقف می شود. سپس سیستم تصفیه با بررسی و آنالیز سلامت آب به صورت هوشمند اقدام به تنظیم سلامت آب می کند. و در نهایت سیستم هوشمند دمای آب ایده ال شما را تنظیم کرده و هنگام ورود شما کلیه امور انجام شده و مجموعه قابل استفاده می باشد. مرکز هوشمند سازی آرات در زمره‌ی قوی‌ترین و بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی خانه – هوشمند سازی دفتر کار و به طور کلی خانه هوشمند است. برای اطلاع از خدمات مرکز هوشمند سازی آرات کافی است با شماره دفتر این مرکز تماس بگیرید. دایره هوشمند سازی ساختمان بسیار وسیع است و برای تعیین قیمت، باید بدانید تا چه حد از هوشمند سازی را مد نظر دارید.

  • به جای اتصال دهنده خط، در سیستم KNX PL از اتصال دهنده ها استفاده می شود.
  • یا می تواند مرکزی باشد؛ در سیستم های حرارت مرکزی با توجه به دبی آب گرم مورد نیاز و تعداد طبقات می توان از دیگ های چدنی یا بویلر های فولادی استفاده نمود.
  • با اتکا به دانش روز در سال 98 شرکت میرای پا را از رقابت داخل کشور فراتر گذاشته و برای اولین بار در رقابت با برند های معتبر اروپایی پنل های 12 اینچ – 14 اینچ – 16 اینچ خود را به بازار عرضه کرد.
  • استفاده از سنسورها و دوربین ها داده های دقیقی در مورد نحوه استفاده از ساختمان ارائه می دهند که می تواند به تصمیم گیری روشنگرایانه تری تبدیل شود.

با زدن یک کلید این سناریو فعال می شود و به ترتیب چراغ های دیواری و چراغ های سقفی اتاق خواب شما را روشن می کند. در هر ساختمانی امکان نقص تجهیزات واحد یا عملکرد نادرست دستگاه‌ها وجود دارد. بعضی از اتفاقات می‌توانند مال و یا حتی جان ساکنین ساختمان را در معرض خطر قرار بدهند. یکی از اتفاقات معمول که باعث خسارت مالی شدید به ساختمان می‌شود، نشت آب است. در یک ساختمان هوشمند با تشخیص به موقع مشکل می‌توان جلوی اتفاق افتادن فجایع را گرفت. در آپارتمان هوشمند که بخشی از تجهیزات هوشمند سازیمتعلق به همه واحدها است، کاهش اتفاقات ناگوار در رضایت کلی ساکنین موثر است.

طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی شبکه

هزینه های سربار ساختمان برای هر مالک یا خود ساختمان می تواند بسیار سنگین باشد؛ در حالی که این هزینه های تجاری از جمله هزینه های ضروری برای هر ساختمان است، اما اغلب غیر منطقی می باشد. شما می توانید با شناسایی فضاهای کم مصرف، هزینه های سربار ملک خود را کاهش دهید. متراژ ساختمان، نوساز یا قدیمی بودن، آکو تعداد واحدها و… از عواملی هستند که بر انتخاب پروتکل هوشمندسازی تاثیر می‌گذارند. ما در تپ لایف تلاش می‌کنیم که با توجه به بودجه شما، بهترین گزینه‌ها برای تجهیزات را ارائه بدهیم. به طور کلی 4 سطح بسیارساده، معمولی، پیشرفته و سفارشی وجود دارد که می‌توانید بر اساس سطح نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

سنسورهای PIR یا Passive Infra-Red برای تشخیص حرکت بر مبنای نور مادون قرمز ناشی از گرمای موجود در محیط کاربرد دارند. از همین رو استفاده از این سنسور ها در سیستم های امنیتی برای تشخیص حرکت انسان و یا ورود های غیر مجاز بسیار رایج می باشد. با بکارگیری و تجهیز استخر به سیستم هوشمند ما، تنها کافسیت قبل از حرکت با زدن یک گزینه بر روی تلفن همراه خود دستور آماده سازی استخر را صادر کنید. مرکز هوشمند سازی آرات به عنوان مشاور و تامین کننده تمامی محصولات هوشمند سازی اعم از ایرانی و خارجی و تحت هر پروتکلی در کنار شماست. سیستم‌های سرمایش و گرمایش رایج مانند موتورخانه‌ها نیاز به تنظیمات دستی دارند و این می‌تواند یک ویژگی منفی برای این سیستم‌ها باشد.

از دانش فنی لازم برای راه اندازی یک ساختمان هوشمند تا خلاقیت و نوآوری هایی که می توان در این مسیر به کار برد و نیز مهارت کار با نرم افزارها و پروتکل های هوشمند سازی ساختمان، همه و همه از الزامات دوره های هوشمند سازی ساختمان است. پیشنهاد می شود برای ورود به این عرصه، ابتدا اطلاعات کافی از بخش های مختلف آن کسب کرده و سپس برای پا گذاشتن به آن اقدام کنید. همه سرفصل هایی که برای یادگیری در زمینه هوشمند سازی ساختمان وجود دارد و مهارت های ضروری این رشته را برایتان مهیا کرده ایم تا با چشمی باز، هوشمند سازی ساختمان را به عنوان کسب و کار خود برگزینید. اگرچه صنعت هوشمند سازی ساختمان، سابقه آنچنان طولانی در دنیا و به ویژه کشور ما ندارد، اما شرکت هوشمند سازی ساختمان کارن، یکی از مراکز با سابقه درخشان و طولانی در حدود 10 سال در ایران است. این مرکز فعالیت های خود را در زمینه هوشمند سازی ساختمان، نصب و راه اندازی سیستم دزدگیر، سیستم اطفاء حریق، انواع دوربین های مدار بسته و … به انجام می رساند و دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

هوشمند سازی ساختمان BMS چیست ؟