هوش مصنوعی در باغبانی خواص گل را ثبت می کند

این مطالعه همچنین نشان داد که ثبت رنگ با تنظیمات نسبتاً ساده امکان پذیر است. یک استاندارد رنگی ثبت شده در یک عکس می تواند برای اصلاح هر گونه تفاوت در نور استفاده شود. ورنز: «روش‌های کلاسیک بیشتر گاهی به نتایج یکسانی می‌رسند. اما هوش مصنوعی کارآمدتر عمل می کند. الگوریتم‌های کامپیوتری می‌توانند ویژگی‌های گل را بدون اینکه گل از پس‌زمینه آن جدا شود، تشخیص دهد.

محققان علاوه بر رنگ، ویژگی‌های دیگری را نیز آزمایش کردند: مجموعه‌ای از 16 ویژگی که در دو نوع و پایگاه‌های اطلاعاتی Floricode و Naktuinbouw پخش شده‌اند. هر یک از این ویژگی ها شامل دو تا پنج مقدار ممکن (مثلاً بسیار کوچک، کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ) بود. این منجر به دقت در محدوده 35٪ – 99٪. شناسایی ویژگی‌هایی با مقادیر ممکن بسیار دشوارتر از ویژگی‌هایی بود که فقط دو سطح را شامل می‌شدند. این محقق گفت: «علاوه بر این، برخی ویژگی‌ها در عکس‌ها راحت‌تر از سایرین قابل مشاهده هستند. او به عنوان نمونه به قلب ژربرا اشاره کرد. وسط گل از دو نوع گلبرگ تشکیل شده است. هنوز برای هوش مصنوعی دشوار است که تعیین کند چه درصدی از قلب از یک نوع و چه مقدار از نوع دیگر است. و این نیز برای کارشناسان دشوار است. این را می توان با آموزش الگوریتم با عکس های بیشتر بهبود بخشید. احتمالات آینده زیادی وجود دارد.»

رنگ گل رز یا شکل گلبرگ های ژربرا: هوش مصنوعی در باغبانی به ثبت خواص گل کمک می کند. محققان دانشگاه و تحقیقات Wageningen احتمالات آینده زیادی را برای هوش مصنوعی می بینند. رون ورنز: «انواع جدید تنها در صورتی مجاز به ورود به بازار هستند که چیز جدیدی ارائه دهند و هوش مصنوعی می‌تواند به ثبت این ویژگی‌ها کمک کند.»

منبع: wur.nl



منبع

کامپیوتری کردن فرآیند را قابل اطمینان تر می کند
به گفته Wehrens، کامپیوتری شدن مزایای بسیاری دارد. این فرآیند نه تنها قابل اطمینان تر و قابل تکرار تر می شود، بلکه می تواند در مکان هایی که هیچ متخصصی در آن حضور ندارند نیز انجام شود. جستجو برای ارقام قابل مقایسه آسان تر می شود و پرورش دهندگان می توانند از اطلاعات ثبت در عملیات و توسعه تجاری خود استفاده کنند. و از منظر بین المللی، هماهنگی آسان تر خواهد شد.»

توضیحات باید با نهایت دقت انجام شود
متخصصان باید انواع مختلف را با نهایت دقت توصیف کنند. برای حمایت از آنها، پروژه TIK MODOMA (توضیحات مورفولوژیکی گیاهان زینتی از طریق یادگیری ماشین) از Floricode، Naktuinbouw، و WUR امکانات ارائه شده توسط هوش مصنوعی را بررسی کردند. محققان از عکس‌های گل رز و ژربرا – که به روشی استاندارد گرفته شده‌اند – برای استخراج خودکار خواص گل‌ها استفاده کردند. برای انجام این کار، آنها عکس ها را به پایگاه داده ویژگی های گل پیوند دادند.

به نظر می رسد که هوش مصنوعی می تواند به طور مداوم برخی از خواص یک گل را تعیین کند. به عنوان مثال، در 85٪ موارد، هیچ شکی در مورد رنگ وجود ندارد. از هر شش گل، یک گل دارای رنگی است که کمی بین دسته ها قرار می گیرد. برای مثال در مورد گل های بسیار کم رنگ، ممکن است بین سفید، زرد، صورتی و نارنجی تردید کنیم. دقیقاً در این نوع موارد است که یک کامپیوتر در نهایت می تواند استانداردسازی بهتری را ارائه دهد.

پرورش دهندگان و پرورش دهندگان سالانه تعداد زیادی گل و گیاه جدید تولید می کنند. قبل از ورود این گونه ها به بازار، Floricode (ثبت محصول) و Naktuinbouw (سرویس بازرسی هلند برای باغبانی) تعدادی از ویژگی های مشخصه را در سیستم ثبت خود ثبت کردند. مثلا رنگ گل یا شکل گلبرگ ها. ران ورنز، مدیر واحد تجاری Biometris در WUR، گفت: «به این ترتیب، ویژگی‌های این گونه‌ها به‌طور واضح ثبت می‌شود. «این برای حراجی ها مفید است. از حقوق پرورش دهنده محافظت می کند و همچنین مبنای روشنی برای سیستم پذیرش فراهم می کند. انواع جدید تنها در صورتی وارد بازار می شوند که چیز جدیدی برای ارائه داشته باشند.»