وضعیت در اروپا تغییر کرده است، اما در آفریقا تغییر نکرده است.



منبع

برای اطلاعات بیشتر:
NABC
www.nabc.nl

صادرات قهوه (یکی دیگر از مشاغل او) در حال رشد است – قیمت بالای مواد غذایی در اروپا به معنای قیمت خوب است. اولین صادرات گل شاخه بریده از کالافلکس در سال آینده پیش بینی می شود. بهترین سال کاری من؟ بنیانگذار EMSA هنگام خروج از اتاق مصاحبه گفت: “من مطمئن هستم که سال 2023 خواهد بود.”

در حالی که شرکت های عمومی ممکن است در حال حاضر به آرامی در آفریقا این کار را انجام دهند، برای آقای هیلن، قاره تنها تمرکز او باقی مانده است. او گفت: «شاید ما در دهه 2010 کمی بیش از حد خوشبین بودیم، اگرچه نمی توان منکر این شد که نیاز طبیعی به همکاری وجود دارد. اروپا قاره کوچکی از افراد ثروتمند و مسن است که کمبود نیروی کار زیادی دارد. در همان زمان، جمعیت جوان آفریقا در حال انفجار است و مردم برای شغل فریاد می زنند. این به ناچار با هم جمع خواهد شد.

اگرچه وظایف انجام شده توسط EMSA بسیار متنوع بوده است، مشتری معمولی که توسط EMSA خدمت می‌کند، شرکتی است که می‌خواهد در گسترش تجارت خود سرمایه‌گذاری کند. آقای هیلن توضیح داد: «مثل شرکتی که کالاهای مصرفی تولید می‌کند که فکر می‌کند: «من باید در یک کشور آفریقایی جای پایی داشته باشم»، اینجاست که می‌توانیم بیشترین تأثیر را داشته باشیم. بنابراین ما به مشتری کمک می کنیم تا جاه طلبی خود را به یک پیشنهاد سرمایه گذاری توسعه دهد، که برای آن سرمایه گذاران مشترک پیدا می کنیم. تعهد ما با نظارت بر اجرای پروژه به پایان می رسد. پس از 17 سال فعالیت در تجارت، این کارآفرین که کار خود را با مشاوره در یکی از سلف PwC آغاز کرد، در 33 کشور مختلف آفریقایی مشغول پروژه‌هایی بوده است. او همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره NABC خدمت کرد.

Michiel Hillen، بنیانگذار EMSA Emerging Market Africa، به ده ها شرکتی که می خواهند برای گسترش تجارت خود در آفریقا سرمایه گذاری کنند، توصیه کرده است. تجربه گسترده او به او آموخت که همیشه به قانون طلایی خود پایبند باشد: اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، معمولاً همینطور است.

تجارت در آفریقا همیشه در معرض تغییر شرایط است و فضای کسب و کار سخت است. او می‌گوید: «در نتیجه، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که اشتباه کردن، کار اصلی شماست. بزرگترین مورد من زمانی بود که فراموش کردم قانون طلایی خودم را اجرا کنم: اگر چیزی خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، معمولاً همینطور است. ما در مورد روایت در حال تغییر پیرامون انجام تجارت در آفریقا بحث می کنیم.

صاحب کسب و کار به تازگی از رواندا بازگشته است. من گردشگران مسن زیادی از بریتانیا را در آنجا دیدم. همانطور که مورد انتقاد قرار گرفت، من با چشمان خود می توانستم ببینم که قرارداد اسپانسر رواندا با آرسنال نتیجه می دهد. هیلن یکی از اعضای هیئت مدیره (غیر اجرایی) چای کوهستانی رواندا، بزرگترین صادرکننده این کشور است. او همچنین یکی از مالکان Callaflex است که گل های شاخه بریده را برای بازار بین المللی پرورش می دهد. او گفت که یک انتخاب منطقی است. کمبود ارز برای همه کشورهای آفریقایی مشکل است. بنابراین، تنها راه کسب درآمد با ارز، ایجاد یک تجارت صادرات محور است

آقای هیلن گفت: صادقانه بگویم که فکر نمی‌کنم از آن زمان تاکنون وضعیت در آفریقا به شدت تغییر کرده باشد. اما در اروپا اینطور شد. اول، ما دو سال به دلیل کووید-19 توقف داشتیم، اکنون اقتصاد در اروپا با کمبودها مقابله می کند و تمرکز کمی روی سرمایه گذاری های تجاری در خارج از کشور وجود دارد. این دیدگاه ما را نسبت به آفریقا تغییر داد. وقتی با مردم تماس می‌گیرم تا در مورد یک فرصت کاری در آنجا به آنها بگویم، آنها اغلب به معنای واقعی کلمه آنقدر شلوغ هستند که حتی نمی‌توانند با تلفن تماس بگیرند.

در ابتدای مصاحبه ما، میشل هیلن، بنیانگذار EMSA Emerging Markets Africa، چهارگانه ای از کارت های ویزیت مختلف را روی میز گذاشت. عضو NABC توضیح داد: “من نه تنها به ده ها شرکت مشاوره داده ام، بلکه اکنون به طور فعال در تعدادی از شرکت های فعال در قاره آفریقا شرکت می کنم.”