پارلمان اتریش قانون ثبت اختراع بذر را اصلاح کرد

“با این وجود، EPO تاکنون حدود 300 اختراع را در مورد گیاهانی که به طور متعارف پرورش داده شده اند اعطا کرده است. این به این معنی است که تا زمانی که دارندگان پتنت رضایت خود را اعلام نکنند، گونه های گیاهی تحت پوشش این پتنت ها دیگر نمی توانند برای پرورش و بازاریابی واریته های بهبود یافته استفاده شوند. استفاده رایگان. با این حال، از همه گونه های موجود در بازار برای اصلاح بیشتر، به عنوان یک نیروی محرکه اصلی اصلاح نباتات در اروپا در نظر گرفته می شود. اخیراً، حتی انجمن پرورش دهندگان نباتات آلمان (BDP) نگرانی زیادی در مورد این پتنت ها نشان داده است.

پارلمان اتریش (Nationalrat) اصلاحیه ای را در قانون ثبت اختراع ملی تصویب کرده است که به ویژه جهش های ژنتیکی تصادفی را از حمایت از حق ثبت اختراع مستثنی می کند. این بدان معناست که اختراعاتی مانند اختراعات صادر شده توسط اداره ثبت اختراع اروپا (EPO) در سال های اخیر در مورد جو و ذرت دیگر نمی توانند در اتریش اعطا شوند. بدون ثبت اختراع در مورد بذرها می‌گوید: «اگرچه این قانون برای تصمیم‌گیری‌های آینده EPO الزام‌آور نیست، اما سیگنال واضحی را در سراسر اروپا برای ممنوعیت کلی حق ثبت اختراع در پرورش متعارف ارسال می‌کند». اتحاد

کاترین دولان از Arche Noah که بخشی از No Patents on Seeds است، می‌گوید: «این تغییر در قانون ما را گام بزرگی به پایان دادن به سوء استفاده از پتنت در اروپا نزدیک‌تر می‌کند. اتحاد تصمیم دیروز اتریش را به یک پیشگام در اروپا تبدیل می‌کند، زیرا قانون جدید ثبت اختراع به صراحت تمام روش‌های پرورش گیاهان کلاسیک را از قابلیت ثبت اختراع خارج می‌کند.

برای خواندن قانون در صفحه اصلی پارلمان اتریش (آلمانی) اینجا را کلیک کنید:
https://www.parlament.gv.at/gegenstand/XXVII/ME/229?selectedStage=100

مقاله موضع انجمن پرورش دهندگان نباتات آلمان (BDP) (آلمانی):
https://www.bdp-online.de/de/Branche/Patentschutz/BDP_Position_Patentschutz.pdf



منبع

بدون ثبت اختراع در مورد بذر! امیدوار است بقیه اروپا راه اتریش را دنبال کنند و مانع از جلوگیری از پرورش گیاهان مرسوم به دلیل تعداد فزاینده ثبت اختراعات در زمینه تنوع زیستی شوند. “در نهایت، این در مورد معرفی ممنوعیت های جدید در قانون ثبت اختراع اروپا نیست، بلکه در مورد تفسیر صحیح ممنوعیت های موجود است که از جمله موارد دیگر، ثبت اختراع بر روی گونه های گیاهی را ممنوع می کند. در اروپا، گونه های گیاهی و روش های اصلاح مرسوم از قابلیت ثبت اختراع مستثنی هستند.” میگویند.