پارلمان اسکاتلند استراتژی رشد باغبانی محیطی را می شنود

بیش از 1 میلیون باغبان معمولی در اسکاتلند وجود دارد و میلیون ها نفر دیگر از فضای سبز استفاده می کنند. علاوه بر این، باغبانی و محوطه سازی از کمک 2.8 میلیارد پوندی به تولید ناخالص داخلی و بیش از 64000 شغل در اسکاتلند در سال 2019 حمایت کرد.

علاوه بر این، استراتژی ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با راشل همیلتون MSP، کریستین گراهام MSP و سایر نمایندگان هستیم تا از چنین صنعت مهمی در اسکاتلند بهره ببریم.

“ما بر این باوریم که اکنون زمان مناسبی است که صنعت و هالیرود گرد هم آیند تا پتانسیل‌های صنعت را درک کنند. داشتن یک گروه بین حزبی فعال یک پلت فرم مهم برای دستیابی به این هدف است. استراتژی رشد فرصتی را برای تصمیم‌گیری سیاسی اسکاتلند فراهم می‌کند. از بسیاری جهات، مسئولیت بر عهده آنها به عنوان تصمیم گیرندگان و در نهایت توانمندسازی برای تحقق این امر است. با توجه به بحران زیست محیطی، تولید درختان و گیاهان در بخش ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.”

راه‌اندازی استراتژی رشد HTA موفقیت چشمگیری بود و من مشتاقانه منتظر پیشرفت در اجرای آن و حمایت از HTA تا جایی که بتوانم هستم، هستم.

جیمز بارنز رئیس HTA اظهار داشت:

“این همچنین نقشی حیاتی در جاه طلبی های خالص صفر اسکاتلند ایفا خواهد کرد. استراتژی که امروز راه اندازی شد در مورد کار سختی که صنعت برای انجام این انتقال متعهد می شود بسیار واضح است.”

انجمن صنفی باغبانی (HTA) استراتژی رشد باغبانی زیست محیطی اسکاتلند خود را در ابتدای ماه مارس راه اندازی کرد – و این طرح بود که موضوع گفتگو برای گروه پارتی باغبانی و باغبانی (CPG) در پارلمان اسکاتلند در روز پنجشنبه 16 مارس بود. .

“صنعت باغبانی اسکاتلند نقش مهمی در اقتصاد روستایی ما ایفا می کند، شغل ایجاد می کند و به امنیت غذایی اسکاتلند کمک می کند.”

استن گرین، مدیر هیئت سیاستگذاری HTA اسکاتلند و مدیر عامل مهدکودک گروفورث در دانفرملاین، در این جلسه مورد تشویق قرار گرفت:

استراتژی رشد HTA هفت جاه طلبی کلیدی برای اسکاتلند دارد:

  • سلامت – ایجاد یک اسکاتلند سالم تر از طریق باغبانی
  • اقتصاد – رشد اقتصادی سبز، مشاغل با کیفیت بالا و سرمایه گذاری در آموزش/مهارت ها را توسعه دهید
  • محیط زیست – برای کاهش تغییرات آب و هوا
  • محلی – افزایش استفاده از گیاهان اسکاتلندی و بریتانیایی به عنوان جایگزین واردات
  • صنعت – رشد اسکاتلند را از طریق سرمایه گذاری، کمک های مالی توسعه و کاهش هزینه های انجام کسب و کار هدایت کنید
  • طبیعت شهری – یک سیستم برنامه ریزی سبزتر تولید کنید
  • امنیت زیستی – افزایش و محافظت از سرمایه طبیعی اسکاتلند.
“من خوشحالم که استراتژی رشد باغبانی زیست محیطی اسکاتلند HTA در Holyrood مورد بحث قرار گرفته است. ما چندین جاه طلبی کلیدی داریم که سیاست دولت را به مزایای باغبانی زیست محیطی مرتبط می کند، خواه از طریق استراتژی تنوع زیستی، کاهش تغییرات آب و هوایی، یا ارتقای سلامت و بهداشت و سلامت تندرستی.”

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk



منبع

“برگزاری مجدد CPG در مورد باغبانی و باغبانی در پارلمان اسکاتلند فوق العاده بود. من و همکاران MSP من از اینکه تعداد زیادی از نمایندگان صنعت به ما ملحق شدند خرسند بودیم.”

Rachael Hamilton، MSP و CPG Convener، اظهار داشت:

CPG اعضایی از سراسر باغبانی اسکاتلند، MSPها و مقامات دولتی را گرد هم می آورد.

HTA پیشتر در روز پنجشنبه سند استراتژی رشد را به وزیر مایری مکلان MSP، سخنگوی کارگری کالین اسمیت MSP و سخنگوی لیبرال دموکرات، Beatrice Wishart MSP ارائه کرده بود.