پنل های خورشیدی 50 درصد از مصرف انرژی سالانه در DREA را تشکیل می دهند

مقدار کمی از انرژی که پنل های خورشیدی تولید می کنند (حدود 1.5 درصد یا کمتر از 1 مگاوات ساعت) به شبکه بازگردانده می شود. امکان انجام این کار وجود دارد. با این حال، DREA برای این کار توسط شبکه برق کنیا پولی دریافت نمی کند.

برای اطلاعات بیشتر:
رویال دی رویتر
www.deruiter.com



منبع

به دلیل اندازه متوسط ​​آن (2.1 هکتار)، تقاضای انرژی سالانه DREA در مقایسه با سایر مزارع تجاری نسبتاً کوچک است. بیشترین انرژی، حدود 80 درصد، با پمپاژ آب از مخزن به واحد کود دهی و از آنجا به گیاهان در گلخانه ها مصرف می شود. از آنجایی که این شرکت همچنین دریافت می کند که هزینه های برق زمین گرمایی کمتر از هزینه های متکی به منبع شبکه با کارایی کمتر است.

از مارس سال گذشته، پنل‌های خورشیدی De Ruiter East Africa (DREA) 51 مگاوات ساعت را تولید کردند که تقریباً 50 درصد از مصرف انرژی سالانه است. راب لچر، مدیر عامل DREA به ما می گوید که وابستگی کمتر به شبکه و دنبال کردن تولید پایدارتر از محرک های اصلی سرمایه گذاری بوده است.

بسیاری از تولیدکنندگان در طول پنج سال گذشته پس از قطعی مکرر، سیستم‌های برق خورشیدی را در مزارع خود نصب کرده‌اند و هزینه راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای پشتیبان مانع از کسب و کار روزانه می‌شود. راب می‌گوید که یک موضوع پیشرفت طبیعی است، بیشتر به این دلیل که پایدارتر است و قیمت سیستم‌های خورشیدی کاهش یافته و بسیار قابل اعتمادتر هستند.

راب می‌گوید: «در مورد ما، لازم دانستم که انرژی خورشیدی را به منبع برق خود اضافه کنیم و سپس منبع تغذیه زمین‌گرمایی و در نهایت برق معمولی را به عنوان پشتیبان به ترتیب اولویت داشته باشیم. با تامین نیمی از تقاضای انرژی ما، بازگشت سرمایه باید تقریباً 4-4.5 سال باشد.