چرا تریپس رنگ بدن را تغییر می دهد؟

در onfloriculture.com بیشتر بخوانید



منبع با توجه به وقوع اخیر تریپس های مهاجم جدید و تیره تر مانند Thrips parvispinus (تریپس تنباکوی گرمسیری) و Thrips setosus (تریپس گل ژاپنی) در گلخانه های آمریکای شمالی، این نگرانی قابل درک است.

انواع مختلفی از تریپس ها می توانند رنگ های بدن متغیری در جمعیت خود داشته باشند، از بسیار کم رنگ تا بسیار تیره، اما همه آنها هنوز هم گونه هستند.

با این حال، این تغییر رنگ اغلب منجر به این می‌شود که کشاورزان نگران، نمونه‌هایی از “تریپس تیره غیرمعمول” را برای ما ارسال کنند که به طور ناگهانی به گلخانه‌های آنها در ماه‌های زمستان حمله می‌کنند.

در حالی که احتمالاً عوامل ژنتیکی در بازی وجود دارد، اثرات محیطی نیز می تواند بر رنگ حشرات تأثیر بگذارد. نشان داده شده است که دماهای خنک در طول رشد شفیرگی تریپس می تواند باعث تغییر از روشن به تاریکی در برخی گونه ها شود.

اما مگر اینکه مواد گیاهی جدیدی وارد کرده باشید، یا در حال کشت محصولات گرمسیری یا گل هندی باشید، تریپس تیره‌ای که ناگهان می‌بینید به احتمال زیاد فقط گونه‌های گیاهی شما هستند، اما شکل تیره‌تری دارند. همانطور که می گویند، وقتی صدای سم را می شنوید، اسب را فرض کنید، نه گورخر.

ما اینها را در دنیای حشرات “مورف رنگ” می نامیم و در بین بسیاری از انواع حشرات، از شب پره گرفته تا ملخ، بسیار رایج هستند.

اینکه آیا این مزیتی برای تریپس در زمستان ایجاد می کند یا نه هنوز مشخص نیست.