چگونه خاک رس منبسط شده سبک وزن مفید است

اما مزایای استفاده از لیکا چیست؟

این یک محیط بسیار متخلخل است
طبیعت متخلخل Leca آن را به یک ماده زهکشی عالی برای محیط رشد شما تبدیل می کند. سنگریزه‌های رسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب را جذب کرده و آن را به ته گلدان تخلیه می‌کنند و در عین حال اجازه می‌دهند هوا آزادانه در سراسر مخلوط متوسط ​​حرکت کند. این تضمین می‌کند که ریشه‌ها هوای کافی برای سالم ماندن دریافت کنند و در عین حال کاملاً با آب اشباع شوند.

کشت گیاهان به روش هیدروپونیک باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود
یکی از رایج ترین مشکلات باغبان های هیدروپونیک این است که گیاهان آنها در حال خشک شدن است. این معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که آبی که به ریشه ها می رسد از طریق سوراخ زهکشی به هوای رقیق تبخیر می شود. لیکا می تواند با حفظ رطوبت در نزدیکی ریشه ها، جایی که به آن تعلق دارد، از این اتفاق جلوگیری کند.

خطر پوسیدگی ریشه کمتر است
لیکا یک ماده متخلخل است که آب و هوا را به ساختار داخلی خود جذب می کند. این به رشد سالم ریشه کمک می‌کند و به ریشه‌ها اجازه می‌دهد به راحتی نفس بکشند، حتی زمانی که در یک محیط دائما مرطوب قرار دارند. هنگامی که اکسیژن قادر به گردش در سراسر محیط رشد نباشد، ریشه ها تمایل به پوسیدگی دارند. لیکا با هوادهی نگه داشتن خاک و اجازه دادن به ریشه ها برای تبادل کامل CO2 با O2 از این اتفاق جلوگیری می کند.

لکا مخفف سنگدانه های خاک رس منبسط شده سبک وزن است. به بیان ساده، لکا در گلوله‌های سفالی پخته می‌آید که کمی آب را خیس می‌کنند و پس از آن کمی منبسط می‌شوند. این یک محیط رشد است، مانند خاک، که برای رشد گیاهان استفاده می شود. بر خلاف خاک، لکا مجموعه ای از خاک های رسی است و حاوی هیچ ماده مغذی نیست. بدون بو، سازگار با محیط زیست و قابل استفاده مجدد است. این سنگریزه‌های سفالی کوچک می‌توانند تا ۴ برابر وزن خود آب را نگه دارند و به هوا و آب اجازه می‌دهند آزادانه در سرتاسر محیط رشد حرکت کنند و فضایی برای تنفس گیاهان شما باقی بگذارند.

مقاله کامل را در www.urbangreenfarms.com.au بخوانید.



منبع