کارگاه پرورش گل ارکیده در مناطق غیر سنتی و تشدید در مناطق سنتی

این مشارکت متمرکز بین ICAR-ATARI، کلکته، و ICAR-NRCO، Sikkim، از طریق ایجاد یک “واحد نمایشی کشت ارکیده مدل” در KVK های منتخب و ترویج سرمایه گذاری کشت “ارکیده حیاط خلوت” به نفع پرورش دهندگان کاکتوس منطقه خواهد بود. .

یک جلسه-کارگاه آموزشی تعاملی در مورد “ترویج کشت ارکیده در مناطق غیر متعارف بنگال غربی” نیز در Hooghly KVK، چینسورا برگزار شد. دکتر دی اشاره کرد که ارکیده های استوایی راه طولانی را برای بهبود سودآوری کشاورزانی که در این بخش غیر متعارف از شرق هند انجام می دهند بهبود می بخشد و یک اکوسیستم درخشان ایجاد می کند. وی ابراز امیدواری کرد که با داشتن بازار مطمئن در متروهای مجاور، کشت ارکیده در مناطق حاشیه شهری موجب ارتقای معیشت جامعه کشاورز شود و از طریق طرح های MIDH و همچنین طرح های ATMA برای تامین بودجه برای پرورش دهندگان ارکیده، خواستار مشارکت وزارت باغبانی شد.

دکتر FH Rahman، دانشمند اصلی، ICAR-ATARI، کلکته نیز در این مناسبت سخنرانی کرد.

دکتر داس اشاره کرد که معرفی نوع مناسب رقم دندروبیوم به شکوفایی کامل در این منطقه کمک می کند. وی همچنین به اهمیت مدیریت بیماری در ارکیده اشاره کرد.

برای انگیزه دادن به کشت ارکیده در مناطق غیر سنتی و تشدید در مناطق سنتی شرق هند، تفاهم نامه ای بین ICAR- موسسه تحقیقات کاربردی فناوری کشاورزی، کلکته و ICAR- مرکز تحقیقات ملی ارکیده به امضا رسید. سیکیم امروز

شری S. Bhakat، Dy. مدیر باغبانی، هوگلی، دولت بنگال غربی، در سخنرانی خود، قول داد که از این هدف شریف حمایت کامل کند.

بر اساس این تفاهم نامه، متخصص موضوعی KVK های مختلف که در منطقه تحت کنترل ICAR-ATARI، کلکته کار می کنند، در بحث های فنی / جلسات طوفان فکری / آموزش عملی در مورد شیوه های مدیریت پیشرفته، از جمله فناوری انتشار و سایر موارد شرکت خواهد کرد. در زمینه های همکاری.

منبع: icar.org.in



منبع