کاشتن درخت در شهرها چیزی فراتر از طبیعت است

آفریقای جنوبی برای بازنگری برنامه‌ریزی فضایی تاریخی برای نسل‌های جدید، چارچوب‌های فضایی ملی، استانی و محلی را ایجاد می‌کند تا مناطق سبز را برای جوامعی که قبلاً دسترسی نداشته‌اند فراهم کند. در میان ابتکارات، کشور ارتباط با جامعه را به عنوان یک عامل کلیدی شناسایی کرد.

سومین جلسه از این مجموعه، حیدرآباد، هند، برنده بزرگ افتتاحیه جوایز شهر سبز جهانی AIPH بود. ابتکار برنده آنها با عنوان “گل سبز به ایالت تلانگانا” همچنین برنده رده “سبز زیستن برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر” شد.



منبع

سازماندهی شده توسط انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) با همکاری شرکت پرستش باغبانان (WCoG) و حامی اکسپو 2023 دوحه قطر، جلسات توجیهی شهر سبز 2022/23 مجموعه ای از وبینارهای یک ساعته با تمرکز بر شهرهای سراسر جهان است. که پیشرفت چشمگیری را در گنجاندن گیاهان و طبیعت در شکل و عملکرد شهر خود نشان می دهند.

کاشت انبوه درخت برای اسقف نگوبلی، که در جلسه توجیهی نیز صحبت کرد، معنای دیگری به خود می گیرد. بیشاپ مدیر مناطق حفاظت شده و اجرای قوانین در پارک های شهر ژوهانسبورگ و باغ وحش است. در آفریقای جنوبی، عدم وجود فضای سبز در برخی مناطق شهری یکی از اثرات متعدد تاریخ جداسازی این کشور است.

آرویند کومار، دبیر ویژه بخش مدیریت شهری و توسعه شهری، دولت تلانگانا، گفت: «ما قویاً به شهرنشینی پایدار اعتقاد داریم و این سبزی جزء لاینفک هر نوع رشد شهری است که اتفاق می افتد.


© GHMC

جلسه توجیهی در 6 دسامبر 2022 در ساعت 1 بعد از ظهر به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org

دیگر برنامه های انجام شده توسط این شهر عبارتند از “مزرعه میاواکی” با الهام از ژاپن – جنگل های کوچکی که در قلب شهر رشد می کنند – و باغ های بارانی که در آن گیاهان خاصی برای محافظت از رودخانه ها استفاده می شود. اداره توسعه کلانشهر حیدرآباد همچنین در حال سرمایه‌گذاری در بلوک‌های جنگلی شهری در منطقه بزرگ‌تر شهر است که نه تنها مناطقی پر از طبیعت را برای بازدید خانواده‌ها فراهم می‌کند، بلکه نگرش مثبتی نسبت به درختان و محیط سبز در نسل جوان ایجاد کرده است.

طرح گلدسته سبز نیروی محرکه ای برای کاشت درختان در این منطقه بوده است. در چهار سال گذشته، 2.3 میلیون اصله نهال کاشته شده است که میزان بقای آنها بیش از 90 درصد است.

جلسه توجیهی بعدی شهر سبز بر برنده رده “سبز زنده برای تغییر آب و هوا” در جوایز جهانی شهر سبز AIPH 2022 متمرکز خواهد شد: مکزیکو سیتی، مکزیک. این شهر به خاطر برنامه محیطی و تغییرات آب و هوایی خود که با هدف احیای باغبانی در مناطق شهری این جایزه را دریافت کرد. یکی از نتایج این برنامه افزایش تولید سالانه گیاهی از 500 هزار در سال 2018 به بیش از 10 میلیون در سال 2021 بود.

بیشاپ در پاسخ به موضوع این جلسه توجیهی شهر سبز درباره شمول اجتماعی، توضیح داد: «آفریقای جنوبی همچنان به دلیل میراث تبعیض نژادی، فقر، و محرومیت از فرصت های اجتماعی و اقتصادی با مشکل مواجه است. به همین دلیل است که می خواهیم درخت بکاریم تا بتوانیم این شکاف را از بین ببریم.»

طرح سبز حیدرآباد که برنده جایزه شده است به عنوان الهام بخش شهرهای سراسر جهان است تا از قدرت گیاهان برای بهره مندی از زندگی شهروندان خود استفاده کنند. شهر هندوستان کانون سومین جلسه توجیهی شهر سبز AIPH بود، جایی که شرکت کنندگان برنامه برجسته درختکاری خود را بررسی کردند.

“چگونه مطمئن شویم که مردم از کاشت درخت استقبال می کنند؟” اسقف گفت. ما تصمیم گرفتیم که هر درختی که در کشورمان کاشته می‌شود «درخت امید» باشد، بنابراین می‌توانیم درک سبز شدن شهر را تغییر دهیم.» این نمونه ای الهام بخش از غلبه بر موانع برای به دست آوردن حمایت سیاسی و اجتماعی برای اقدام است.