کاهش انتشار گازهای گلخانه ای CO2

مارنیکس ون ریج، وزیر امور خارجه (امور مالی): “با این میثاق، ما گامی به سوی سبز کردن سیستم مالیاتی برمی داریم. بنابراین به باغبانی گلخانه ای برای رسیدن به آینده ای پایدارتر کمک می کنیم. این در مورد ساخت بخشی است که برای هلند مهم است. ، پایدارتر است.”

میثاق
این میثاق بر اساس هدف انتشار باقیمانده باغبانی گلخانه ای برای سال 2030 است که نشان می دهد حداکثر میزان انتشار این بخش تا آن زمان مجاز است. این به طور موقت بر روی 4.3 تا 4.8 میلیون تن معادل CO2 تنظیم شده است. هدف کاهش بیشتر از 1.0 تا 0.5 میلیون تن و در نتیجه جاه طلبانه تر از توافقات قبلی است، مانند توافقنامه ائتلاف. هدف نهایی انتشار مجدد در بهار 2023 مشخص خواهد شد، زمانی که تعدادی از اقدامات هنوز ناپدید می شوند.

طرفین توافق کردند که روی اقدامات صرفه جویی در انرژی و پایداری کار کنند که به اعتقاد آنها برای باغبانی گلخانه ای سالم و سودآور ضروری است. جاه طلبی باغبانی گلخانه ای این است که تا سال 2040 بخشی از نظر آب و هوای خنثی و از نظر اقتصادی سودآور باشد. اقداماتی برای این منظور قبلاً برداشته شده است، مانند برنامه “Kas als Energiebron” (گلخانه به عنوان منبع انرژی). امضای میثاق انتقال انرژی را تشدید می کند. انگیزه این امر در توافقنامه اقلیمی 2019 داده شد.

این میثاق شامل اقدامات و تعهد طرفین برای دستیابی به هدف است. این کار با تحریک اقداماتی مانند یارانه ها، زیرساخت ها و رویکردهای خاص منطقه از طریق گرینپورت ها، برنامه گلخانه به عنوان منبع انرژی برای تحقیق و توسعه و تبادل دانش انجام می شود. و با اقداماتی مانند قیمت‌گذاری بیشتر انتشار CO2 با تعدیل مالیات بر انرژی، بهبود سیستم بخش CO2 پس از سال 2024 با انگیزه فردی، و اجباری کردن اقدامات صرفه‌جویی در مصرف انرژی، که می‌تواند ظرف پنج سال بازیابی شود.

سیاست دولت پایدار
آدری بوم-لمسترا، رئیس شرکت گلاستوینبو هلند، در پاسخ به امضای این میثاق، در مورد اینکه چرا به یک میثاق نیاز است، گفت: «با این میثاق، دولت و بخش نشان می‌دهند که همکاری پیش‌نیاز برای کار پیچیده‌ای است که انتقال انرژی است. با همکاری یکدیگر می توان از دانش، تلاش و ظرفیت نوآورانه این بخش استفاده و حمایت کرد و تعادل مناسبی بین تحریک و تشویق کارآفرینان برای کاهش انتشار CO2 در بخش ایجاد کرد. تنها در این صورت است که بخش می تواند برنامه های خوبی داشته باشد و حرکت کند.”

از طرف Greenports Netherlands، Stefanie Miltenburg پاسخ می دهد: “یک سیاست پایدار و مشوق های خوب برای کمک به کارآفرینان و مناطق در حال گذار مورد نیاز است. اینجاست که دولت چیزی برای اثبات دارد.”



منبع


وزیر آداما در اتاقی با حدود 40 پرورش دهنده در مرکز جهانی هورتی. عکس: تیری شوت

انتشار CO2 در باغبانی گلخانه ای در سال های آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. به همین منظور، وزارتخانه های کشاورزی، امور اقتصادی و اقلیم و دارایی روز چهارشنبه میثاق انتقال انرژی باغبانی گلخانه ای 2022-2030 را با بخش باغبانی گلخانه ای امضا کردند. این امضا در بازدید از گیاهان Beekenkamp صورت گرفت. در حوالی امضا، از Maasdijk Heat Geothermal نیز بازدید شد، An Beekenkamp هیئت دولت را در اطراف شرکت خود نشان داد، و وزیر Adema LNV با پرورش دهندگان در اتاقی در World Horti Center صحبت کرد.

راب جتن وزیر امور اقتصادی و آب و هوا نیز امضا کرد: “خنثی کردن هلند از نظر آب و هوا مستلزم تغییرات عمده در تمام بخش های اقتصادی است. با این میثاق، ما به طور مشخص در مورد آنچه که این بخش برای خنثی شدن آب و هوا و ایجاد ترکیب انرژی خود انجام خواهد داد توافق داریم. پایدارتر. بحران انرژی کنونی نشان می‌دهد که ما باید حتی سریع‌تر پایدار شویم. بخش باغبانی گلخانه‌ای هلند به خاطر ویژگی نوآورانه‌اش در سرتاسر جهان شناخته شده است. با برداشتن این گام‌ها به سمت بی‌طرفی آب و هوا، این بخش همچنان در سطح بین‌المللی پیشرو خواهد بود. “

این میثاق دنباله‌ای بر موافقت‌نامه‌های چند ساله قبلی است که در آن برنامه «Kas als Energiebron» هسته اصلی آن بود.


هیئت لاهه در گرمای زمین گرمایی Maasdijk

چالش آب و هوایی قابل توجه
پیت آداما، وزیر کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا، در بیانیه مطبوعاتی دولت تحسین خود را از این بخش ابراز می‌کند: “من به باغبانی گازی در هلند بسیار افتخار می‌کنم. این بخش یک رهبر جهانی در تولید پایدار است. اما من نیز هستم. با آگاهی از نگرانی های عمده کارآفرینان در مورد قیمت بالای گاز. در عین حال، ما با یک چالش آب و هوایی قابل توجه در باغبانی گلخانه ای روبرو هستیم. به همین دلیل است که این میثاق بسیار مهم است. ما به شدت به صرفه جویی در انرژی و پایداری در سال های آینده تسریع خواهیم کرد. به طوری که این بخش می تواند در سال 2040 از نظر آب و هوا خنثی شود و یک رهبر جهانی باقی بماند.”