کاهش تقاضای محموله هوایی در ماه آوریل کاهش می یابد

“صنعت حمل و نقل هوایی در حال تطبیق خود با پیامدهای بهبود تقاضای مسافر است که با افزایش ظرفیت شکم همراه است. عملیات پریتر در ماه مارس متوقف شد و خدمات حمل و نقل باری در ماه آوریل 2.3 درصد کاهش یافت. محیط تقاضا چالش برانگیز است. بخوانید. کاهش تورم قطعاً مثبت است. اما میزان و سرعتی که می‌تواند منجر به سیاست‌های پولی ضعیف‌تر شود که ممکن است تقاضا را تحریک کند، نامشخص است. انعطاف‌پذیری که صنعت حمل و نقل هوایی را از بحران COVID-19 وارد کرد نیز در عواقب پس از آن حیاتی است. ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت.

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی
تلفن: +41 22 770 2967
ایمیل: [email protected]



منبع

شرکت های حمل و نقل آمریکای شمالی با کاهش 13.1 درصدی حجم محموله در آوریل 2023 نسبت به ماه مشابه در سال 2022 ضعیف ترین عملکرد را در بین تمام مناطق مشاهده کردند. این کاهش عملکرد نسبت به مارس (-10.2 درصد) بود.

ظرفیت (اندازه گیری شده در تن کیلومتر بار موجود، ACTK) 13.4 درصد نسبت به آوریل 2022 افزایش داشت. همچنین 3.2 درصد نسبت به آوریل 2019 افزایش داشت که اولین بار در سه سال گذشته است که ظرفیت از سطح قبل از COVID-19 فراتر رفته است. افزایش قوی در درجه اول ناشی از ظرفیت شکم است زیرا تقاضا در تجارت مسافر بهبود می یابد. با تنظیم برای این، ظرفیت کشتی باری 2.3٪ کاهش یافت. عملیات Preighter در ماه مارس پس از 2.5 سال فعالیت مداوم متوقف شد.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) داده‌های مربوط به بازارهای جهانی محموله هوایی آوریل 2023 را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش مداوم، اما کندتر نسبت به عملکرد تقاضای سال قبل است.

عملکرد منطقه ای آوریل
خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه شاهد کاهش 0.4 درصدی حجم محموله هوایی خود در آوریل 2023 نسبت به ماه مشابه در سال 2022 بودند. این بهبود قابل توجهی در عملکرد نسبت به مارس (6.8- درصد) بود. ظرفیت موجود در منطقه نسبت به آوریل 2022 41.2 درصد افزایش یافته است زیرا ظرفیت شکم بیشتر و بیشتر از سمت مسافر کسب و کار آنلاین می شود.

تقاضای جهانی که بر حسب تن-کیلومتر بار (CTK) اندازه گیری می شود، در مقایسه با آوریل 2022 6.6 درصد کاهش یافت (-7.0 درصد برای عملیات بین المللی). این کاهش نسبت به عملکرد ماه قبل (-7.6 درصد) بهبود یافته است.

عوامل کلیدی موثر بر تقاضا عبارتند از:

  • جزء سفارشات صادراتی جدید جهانی از شاخص مدیران خرید (PMI) که یک شاخص پیشرو برای تقاضای کالا است، در ماه آوریل بهبود یافت. سطح PMI چین از 50 علامت بحرانی فراتر رفت که نشان می دهد تقاضا برای کالاهای تولیدی از بزرگترین اقتصاد صادراتی جهان در حال رشد است.
  • تجارت جهانی کالا در ماه مارس 0.2 درصد افزایش یافت که اولین افزایش سالانه از نوامبر 2022 است.
  • افزایش قیمت مصرف کننده و تولید کننده تعدیل شده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) سرفصل آوریل نرخ های 5.0% در ایالات متحده، 0.3% در چین و 3.5% در ژاپن را ثبت کرد. در حالی که اروپا (به استثنای بریتانیا) بالاتر بود (8.1٪)، اما بسیار کمتر از 11.5٪ اوج خود در اکتبر 2022 است.