کاهش صادرات گل و گل و معاملات مزایده ادامه دارد

منبع: agrimatie.nl



منبع

تا اواسط سال 2022 ارزش صادرات گل و گیاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش اندکی داشت. با این حال، این رشد اولیه در بازه زمانی منتهی به آبان و منتهی به آبان ماه به رکود 2.4 درصدی تبدیل شده است. این امر از ارقام صادرات منتشر شده توسط فلوریتا، به سفارش انجمن عمده فروشان محصولات پرورش گل (VGB) مشهود است. فروش حراج گل های شاخه بریده، گیاهان گلدانی و گیاهان باغی گزارش شده توسط Royal FloraHolland نیز در طول ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر کاهش یافت.

گردش مالی مزایده گیاهان گلدانی از خاک هلند در پایان سال 2022 به کاهش خود ادامه داد. در نوامبر، گردش مالی تجمعی بیش از 8 درصد کمتر از سال 2021 بود. سپتامبر (11- درصد)، اکتبر (11- درصد) و نوامبر. (-6%) شاهد کاهش شدید گردش مالی مزایده گیاهان گلدانی نسبت به سال قبل بودیم.

گردش مالی گیاهان باغی کشت شده در هلند در حراج گل رویال فلورهلند در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. پس از 11 ماه، گردش مالی تجمعی 13 درصد کمتر از نوامبر 2021 بود. ماه سپتامبر (-14 درصد) بیشترین سهم را در این شکاف گردش مالی داشت. در مهرماه افت حجم معاملات به 5 درصد محدود شد و آبان ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تنها با کاهش اندکی در گردش مالی مواجه شد.

اگرچه گردش مالی حراج برای گل های کشت شده در هلند در ژوئن 1 درصد بیشتر از سال قبل بود، گردش مالی در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر به شدت کاهش یافت. حراج گل دوباره شاهد کاهش حجم (-16%) در ماه نوامبر همراه با افزایش جزئی قیمت ها (+8%) بود.