“کف هوادهی” فرصت هایی را برای رشد بهتر آب و هوا و صرفه جویی در انرژی ارائه می دهد

برمر اشاره می کند که علاوه بر این، فرصت هایی برای صرفه جویی در انرژی وجود دارد. “شما می توانید از گرمای با درجه پایین استفاده کنید که با آن گرمای پایین را گرم کنید تا هم گلدان و هم گیاه و محیط اطراف را گرم کنید. این تفاوت زیادی در مصرف انرژی ایجاد می کند. در این مرحله دقیقاً چقدر مشخص نیست؛ ما باید آن را بیشتر بررسی کنید.”

راه اندازی آزمایشات میدانی
آزمایشات اولیه سیستم جریان هوا نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد. برمر تأکید می‌کند: «اما ما هنوز سؤالاتی داریم؛ هنوز چندین چیز برای بررسی وجود دارد. “ما می‌خواهیم سیستم را بیشتر بهینه کنیم و در موقعیت‌های خاص به ارزش افزوده آن آگاهی پیدا کنیم. بنابراین، آزمایش‌هایی را در عمل با پرورش دهندگان راه‌اندازی می‌کنیم. ما می‌خواهیم با کارآفرینانی که آماده این کار هستند ارتباط برقرار کنیم. و البته، آنها هم هستند. همچنین از بازدید از سایت آزمایشی ما برای مشاهده روند کارآزمایی و بحث در مورد احتمالات بیشتر خوش آمدید.

رشد از طریق خنک سازی به دست می آید
از سیستم جریان هوا نیز می توان با استفاده از گزینه ebb and flow و قرار دادن لایه ای از آب روی زمین برای خنک سازی استفاده کرد. برمر توضیح می‌دهد: «با این حال، می‌توانید برای مثال شیلنگ‌ها را به یک پمپ حرارتی وصل کنید و آب سرد را از طریق آن تغذیه کنید. “با وارد کردن هوا به طور همزمان، جریان هوا ایجاد می شود. به این ترتیب، کف و هوای اطراف گیاهان خنک می شوند. علاوه بر این، رطوبت بالا می رود. همه اینها برای رشد محصول مثبت است: شما از بسته شدن روزنه های محصول جلوگیری می کنید. در دوره های گرم و فتوسنتز متوقف می شود.

اصل سیستم جریان هوا، که ErfGoed مدتی است در سایت خود در Moerkapelle آزمایش کرده است، ساده است. کور برمر، مدیر بازرگانی ErfGoed توضیح می دهد: «سیستم ثبت اختراع به یک ErfGoedFloor Excellent با یک سیستم جزر و مد متصل است. “چند سانتی متر زیر این طبقه شیلنگ هایی برای خنک کردن و گرم کردن کف قرار دارد. ما همچنین هوای خنک یا گرم را وارد می کنیم. این کار از طریق لوله های توزیع انجام می شود. این لوله ها با سوراخ هایی تعبیه شده اند که امکان توزیع هوا را در کف فراهم می کند.”

به طور خلاصه: اصل سیستم جریان هوا قطعا پتانسیل را ارائه می دهد، اما نیاز به توسعه بیشتر دارد.”



منبع

یک کف کشی با شیلنگ های زیر زمین گرم و سرد می شود. با تزریق هوا، هوای اطراف محصول گرم یا سرد می شود. به طور خلاصه این سیستم جدید جریان هوای ErfGoed است. جریان هوای حاصل از این روش چندین اثر مثبت به همراه دارد – برای مثال، آب و هوای بهتر در حال رشد و صرفه جویی در هزینه های انرژی. نتایج آزمایش اولیه امیدوارکننده است، اما سایر آزمایش‌های عملی باید بینش بیشتری در مورد فرصت‌ها و احتمالات دقیق ارائه دهند.

رشد بهتر آب و هوا و صرفه جویی در انرژی
معرفی هوای گرم چندین مزیت را به همراه دارد. “با گرمایش از کف معمولی، شما فقط گلدان را گرم می کنید. با سیستم Airflow، هوای گرم به طور فعال وارد می شود و جریان هوای یکنواخت ایجاد می شود. این نیز اطراف گلدان را گرم می کند. آزمایشات ما همچنین نشان می دهد: دمای هوای اطراف گیاه بالاتر از دمای گلدان است. علاوه بر این، جریان هوا یک منبع مداوم هوای خشک‌تر را فراهم می‌کند. این دو عامل به تبخیر بهتر کمک می‌کنند که گیاه را فعال‌تر نگه می‌دارد. و این به جذب مواد مغذی و در نتیجه رشد کمک می‌کند.