کنترل ترشک زرد چوبی در تولید ظروف گلخانه ای

کنترل آن دشوار است زیرا اگزالیس می تواند توسط ریزوم ها، استولون ها و دانه هایی که نیازی به خواب ندارند پخش شود. جمعیت اگزالیس می تواند بر نرخ رشد محصولات زینتی تأثیر منفی بگذارد. در این هشدار، پرورش دهندگان می آموزند که چگونه ترشک زرد چوبی را در گلخانه های خود شناسایی و کنترل کنند.

اگزالیس به طور طبیعی در جنگل ها، مراتع، مناطق آشفته و در چمن رشد می کند. می توان آن را در سوراخ های تخلیه ظروف یا روی سطح محیط ظروف در مهدکودک ها و گلخانه ها در شرایط آفتاب کامل و نیمه آفتاب رشد کرد. اگزالیس را می‌توان در شکاف‌های کنار پیاده‌روی، در کنار مسیرها، تخت‌های گل، چمن‌زارها، مزارع کشت‌شده و حتی در انبارهای مهدکودک مشاهده کرد.



منبع

ترشک زرد چوبی (Oxalis stricta) که با نام oxalis نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین گونه های علف هرز پهن برگ در تولید ظروف گلخانه ای است. یک گونه علف هرز یکساله در آب و هوای خنک مانند شمال ایالات متحده و یک علف هرز چند ساله در مناطق گرمتر است. اگزالیس بومی آمریکای شمالی است و به طور گسترده در سراسر جهان از جمله شرق و مرکز ایالات متحده، اروپا، آفریقا، آسیا، ژاپن و نیوزلند پراکنده است.

مقاله کامل را در www.e-gro.com بخوانید.